اخبار داغ

گفتگوی خواندنی با همرزم شهید علی شفیعی؛

فقر و سختی‌های زندگی از شهید شفیعی یک فرمانده عملیاتی ساخت/ توصیه موکد شهید به جوانان برای ازدواج

فقر و سختی‌های زندگی از شهید شفیعی یک فرمانده عملیاتی ساخت/ توصیه موکد شهید به جوانان برای ازدواج
شهید علی شفیعی از آن دسته انسان های پاک و پرتلاشی بود که می توان او را نمونه بارز تربیت شده ی مادری پاک دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ این که می گویند انسان های پاک از دامن مادرانی پاک زاده و بزرگ می شوند، بی شک نه بداهه است و نه شعار بلکه تاریخ واقعیت این جمله را ثابت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

شهید علی شفیعی از آن دست انسان های پاکی است که در دامن پاک مادرش "سکینه پاک ذات" پرورش یافته است.

,

مادری که گرمای کوره ها و سختی کار را به دوش کشید اما تلاش کرده تا لقمه نانی که در دهان تنها فرزندش می گذارد، حلال باشد.

,

اکنون چهل روز از درگذشت ننه علی جبهه ها همان مادر شهید علی شفیعی می گذرد، مادری که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی او را مادر خود می دانست و همواره چون فرزندی جویای احوالش بود.

,

گاه برای بزرگ بودن اندیشه ی برخی انسانها باید به فرزندانشان نگریست از این رو خبرنگار ما با علی نجیب زاده دوست و هم رزم شهید علی شفیعی گفتگو کرده است.

,

شهر سرودن علی شفیعی براساس آیات و روایات و احادیث

, شهر سرودن علی شفیعی براساس آیات و روایات و احادیث, شهر سرودن علی شفیعی براساس آیات و روایات و احادیث,

نجیب زاده در ابتدای کلامش گفت: علی از همان ابتدای کودکی اش طعم فقر را چشید اما این شرایط از او مردی بزرگ ساخت، او بچه کار بود و درد را با تمام وجود لمس می کرد، او قاری قرآن بود و علاوه برآن گاهی بر اساس آیات و روایات و احادیث شعر می نوشت.

,

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به این دلیل حاج قاسم سلیمانی شد که مشاورانی از جنس علی شفیعی داشت، او مشاوران بسیار خوبی برای خود انتخاب می کرد چرا که شهید علی شفیعی وقتی به نقشه نگاه می کرد به گونه ای مشاوره و راهنمایی می کرد که گویی در زمین دشمن است.

,

هم رزم شهید علی شفیعی عنوان کرد: او با مشکلات دست و پنجه نرم کرده بود، انسانی خود ساخته بود و در جنگ چون ستونی برای بچه های عملیات محسوب می شد.

,

نجیب زاده به زندگی پرتلاش و سخت شهید علی شفیعی اشاره و بیان کرد: علی شفیعی پدرش را در کودکی از دست می دهد او با یک خواهر و مادر تنها می مانند اما در این میان خواهرش را نیز از دست می دهد و در نهایت علی و مادرش هستند که زندگی را ادامه می دهند.

,

فقر و سختی های زندگی از شهید شفیعی یک فرمانده عملیاتی ساخت

, فقر و سختی های زندگی از شهید شفیعی یک فرمانده عملیاتی ساخت, فقر و سختی های زندگی از شهید شفیعی یک فرمانده عملیاتی ساخت,

هم رزم شهید علی شفیعی بیان کرد: او زمانی که پدرش را از دست داد، پولی برای دفن پدرش نداشت از این رو به پیش شهردار وقت کرمان می رود  و به او می گوید که پولی برای دفن پدرم ندارم اما دوست دارم که او در کنار مسجد صاحب الزمان دفن شود اما شهردار در پاسخ به درخواست علی می گوید مسئله ای نیست اما پدرت را در قبرستان جوپار دفن می کنیم.

,

وی ادامه داد: علی شفیعی اما از شهردار خواسته که به او فرصت دهد و پدرش را در جایی که می خواهد دفن کند و به ازای آن در تابستان کار می کند و پول مکان دفن پدر را به شهرداری می دهد.

,

نجیب زاده عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی هر بار که من و شهید علی شفیعی را در کنار هم می دید به ما نسبت دوقلو را می داد و ما را با این لقب صدا می زد و فرا می خواند.

,

وی توضیح داد: هر بار که شهید سلیمانی کسی را به سراغم می فرستاد و می گفت اگر صلاح می دانی کسی را نیز با خودت بیار می دانستم که منظورش شهید علی شفیعی است چرا که قرار است کار سختی را به ما واگذار کند.

,

هم رزم شهید علی شفیعی عنوان کرد: در لشکر ۴۱ ثارالله من و شهید علی شفیعی را به عنوان کارگر می شناختند، گاهی که قرار بود کسی همراه شهید حاج یونس زنگی آبادی برود، بچه ها می گفتند ما نمی توانیم همراه حاج یونس باشیم چرا که او از نظر جسمی و روحی بسیار توانمند است و ما نمی توانیم پا به پای حاج یونس تلاش کنیم از این رو سردار سلیمانی از علی شفیعی می خواست که همراه حاج یونس زنگی آبادی باشد.

,

توصیه موکد سردار شفیعی به ازدواج و انتخاب صحیح

, توصیه موکد سردار شفیعی به ازدواج و انتخاب صحیح, توصیه موکد سردار شفیعی به ازدواج و انتخاب صحیح,

نجیب زاده توضیح داد: یادم است قبل از عملیات کربلای ۴، من و علی شفیعی در قرارگاه شهید کازرونی قدم برمی داشتیم و در خصوص عملیات گفتگو می کردیم و عملیات را بررسی می کردیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در میان این گفتگو بودیم که علی شفیعی به من گفت تو را سه سفارش می کنم و می خواهم برای موفقیتت در زندگی به آن ها عمل کنی اول آن که تا زمانی که یقین نداری هیچ درخواست دنیایی از کسی نداشته باش، دوم آن که  ازدواج کن و سوم این است که با انتخاب و شناخت دقیق همسر انتخاب کن چرا که زن کالا نیست بنابراین در انتخاب آن دقت کن.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه