اخبار داغ

قالیباف در صحن علنی مجلس:

کمک های حمایتی از محل بودجه برای انجام نظارت باید ثبت و ضبط شود

کمک های حمایتی از محل بودجه برای انجام نظارت باید ثبت و ضبط شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت های حمایتی که در سقف بودجه های عمومی مصوب مجلس است، حتما باید ثبت و ضبط شود تا دستگاه های نظارتی بتوانند نظارت های خود را انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که در یکی از جزئیات این طرح آمده است: کلیه پرداخت های حمایتی از محل بودجه عمومی باید در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت و ساماندهی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احمد امیرآبادی فراهانی طی اخطار قانون اساسی در این باره، گفت: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و یکی از بندهای اساسنامه این است که اسامی افرادی که به آنان کمک حمایتی می شود، نباید منتشر شود، چرا که حرمت این افراد باید حفظ شود.

,

وی بیان کرد: اما در این بخش از طرح اصلاح ساختار بودجه آمده است که اسامی این افراد باید در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شود که این موضوع برخلاف اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

,

زنگنه: پرداخت های حمایتی باید ساماندهی شود

, زنگنه: پرداخت های حمایتی باید ساماندهی شود, زنگنه: پرداخت های حمایتی باید ساماندهی شود,

در ادامه جلسه، محسن زنگنه در این باره، اظهارداشت: یکی از مباحث بسیار جدی در بحث اصلاح ساختار بودجه، پرداخت های حمایتی است، چرا که متأسفانه شاهد عدم هماهنگی و برنامه ریزی در حوزه پرداخت ها هستیم.

,

وی بیان کرد: به عنوان مثال افرادی هستند که هم از کمیته امداد و هم از سازمان بهزیستی کمک حمایتی دریافت می کنند اما افراد دیگری با وجود آنکه شرایط مالی خوبی ندارند، از هیچ کمکی بهره مند نمی شوند و به همین دلیل ضرورت دارد کمک های حمایتی هم ساماندهی شود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید دقیقا بدانیم که چه جمعیتی از کشور کمک های حمایتی دریافت می کنند و چه افرادی هستند و هدف از مطرح شدن این موضوع در طرح مذکور آن است که اسامی کمک گیرندگان در سامانه ای ثبت شود اما همه افراد به آن دسترسی ندارند و سطوح دسترسی به این اطلاعات هم مشخص شده است.

,

زنگنه تأکید کرد: اگر ما به دنبال اصلاح ساختار بودجه کشور هستیم، باید به این مسئله واقف باشیم که یکی از مسائل مهم، کمک های حمایتی است که باید منظم باشد و اسامی افرادی که کمک های دریافت می کنند باید در یک جای متمرکز ثبت شود تا نابسامانی ها و ناهماهنگی ها مرتفع شود.

,

قالیباف: کمک های حمایتی از محل بودجه باید ثبت و ضبط شود

, قالیباف: کمک های حمایتی از محل بودجه باید ثبت و ضبط شود, قالیباف: کمک های حمایتی از محل بودجه باید ثبت و ضبط شود,

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف در این باره گفت: این موضوع چندی پیش و در جریان بررسی احکام بودجه در صحن علنی مجلس مطرح شد که اگر بحث ساماندهی کمک های حمایتی را بیاوریم، ممکن است که کمیته امداد مجبور شود اطلاعاتی را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کند.

,

وی متذکر شد: در همان مقطع قرار بر این شد که آن بخش از پرداخت های حمایتی این نهادها که از محل بودجه عمومی مصوب مجلس شورای اسلامی است، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در واقع پرداخت های حمایتی که در سقف بودجه های عمومی مصوب مجلس است، حتما باید ثبت و ضبط شود تا دستگاه های نظارتی بتوانند نظارت های خود را انجام دهند، لذا ثبت و ساماندهی پرداخت های حمایتی کمیته امداد از محل بودجه عمومی هم ضرورت دارد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه