اخبار داغ

رییس انجمن ویروس‌شناسی کشور مطرح کرد؛

انتقاد از عدم شفافیت لازم در تصمیم‌های ستاد کرونا/ طرح شهید سلیمانی تنها راه خروج کشور از بحران کرونا است

انتقاد از عدم شفافیت لازم در تصمیم‌های ستاد کرونا/ طرح شهید سلیمانی تنها راه خروج کشور از بحران کرونا است
تبرایی با بیان اینکه عدم خود مراقبتی مردم نیز باعث کم لطفی به کادر درمان شد، گفت: ستاد کرونا متشکل از دوستان عرصه سلامت و متولیان دیگر جامعه است اما شفافیت لازم را در ارائه تصمیم ها ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیجان تبرایی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما در خصوص اوج گیری مجدد بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: روندی که از این بیماری انتظار داشتیم رخ داده یعنی هر چه شیوع در جمعیت ها بیش تر شود احتمال جهش ویروس بیشتر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رییس انجمن ویروس شناسی کشور با بیان اینکه ویروس از سال گذشته بیماری زایی بیشتری را پیدا کرد، خاطرنشان کرد: چون در داخل امکانات توالی یابی ژنی گسترش نداشته امکان پایش تغییرات ویروس ها را به آن صورت نداریم.

,

وی، افزود: نمی توانیم منکر تغییر ویروس در کشور شویم چرا که علاوه بر ورود ویروس های جهش یافته در داخل کشور تغییراتی داشته ایم اما به دلیل نبود اطلاعات کامل نمی توانیم اطلاعات دقیق تری از ویروس گسترش یافته در کشور داشته باشیم.

,

تبرایی با اشاره به اینکه مراقبت های مردم و محورهای اجرایی کشور که مرتبط به مباحث پیشگیری است به خوبی اجرا نشد، اذعان کرد: مسافرت هایی که از خارج کشور اتفاق افتاد و بازارهای شلوغ همگی در گسترش ویروس در سال جاری تاثیر بسزایی داشت.

,

رییس انجمن ویروس شناسی کشور، تصریح کرد: چند ماهی به سمت کاهش مرگ و میرها حرکت کردیم اما عدم خود مراقبتی ها و تصمیم گیری های نامناسب باعث گسترش این ویروس شد.

,

وی با انتقاد از توقف طرح شهید سلیمانی، ابراز کرد: بیماریابی و کنترل بیمارها در این طرح به خوبی می توانست بر کنترل بیماری تاثیر داشته باشد اما روند کاهشی اجرای این طرح که همراه با گسترش سفرها شد جزو اتفاق های نامناسبی بود که در روند کنترل بیماری اتفاق افتاد.

,

تبرایی، یادآورشد: ویروس انگلیسی حدود ۵۰ درصد قدرت انتقال بیشتری داشته که نیازمند خود مراقبتی بیشتری دارد.

,

رییس انجمن ویروس شناسی کشور، با بیان اینکه عدم خود مراقبتی مردم نیز باعث کم لطفی به کادر درمان شد، عنوان کرد: ستاد کرونا متشکل از دوستان عرصه سلامت و متولیان دیگر جامعه است اما شفافیت لازم را در ارائه تصمیم ها ندارد.

,

وی، متذکرشد: ویروس از هر نوع جهش یافته ای باشد دو برنامه واکسیناسیون عمومی که روند خوبی را در حال گذراندن است و خود مراقبتی توسط مردم است که باید سبک زندگی خود را بر اساس کرونا تغییر دهند، بهترین برنامه ها هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه