اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

برگزاری انتخابات پرشور ۱۴۰۰ نیازمند تقویت امید آفرینی و مسوولیت پذیری در بین مردم است

برگزاری انتخابات پرشور ۱۴۰۰ نیازمند تقویت امید آفرینی و مسوولیت پذیری در بین مردم است
جعفر منتشلو با اشاره به انتخابات حساس پیش رو و لزوم مشارکت گسترده مردم در این عرصه گفت: برگزاری انتخابات پرشور ۱۴۰۰ نیازمند تقویت امید آفرینی ومسوولیت پذیری در بین مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر منتشلو کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به انتخابات حساس پیش رو و لزوم مشارکت گسترده مردم در این عرصه گفت: برگزاری انتخابات پرشور ۱۴۰۰ نیازمند تقویت امید آفرینی ومسوولیت پذیری  دربین مردم است.

وی در ادامه افزود: دین مبین اسلام نیز در آیات و روایات متعدد بر شادابی و نشاط و نکوهش بی‌حوصلگی و کسالت و در نتیجه سلامت روح و نفس تاکید فراوان دارد و یکی از اهداف مهم و رسالت پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) نیز همین موضوع بوده است.

منتشلو اضافه کرد: نشاط فرهنگی و اجتماعی یکی از مولفه های اصلی توسعه و پیشرفت جامعه است که ماهیت آن با لذتهای هیجانی و زودگذر بسیار متفاوت است،  اسلام در آیات و روایات بسیاری بر شادی و نشاط که نیاز فطری و مورد قبول دانشمندان و امامان معصوم(ع) است، تاکید دارد و این مهم همواره رونق و پیشرفت جامعه را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس مسایل فرهنگی با اشاره به شرایط حساس کشور در عرصه بین‌المللی به واسطه تحریم‌ها و فشارهایی که از ابتدای انقلاب کماکان به مردم وارد شده و در چند سال اخیر شدت یافته است افزود: بر این اساس باید بیش از هر زمان دیگری به نشاط ‌آوری جامعه در بُعدهای فرهنگی و اجتماعی توجه و همت شود تا فضای رغبت و مشارکت گسترده برای انتخابات سال آینده ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کشور در سالهای اخیر به ویژه یکسال گذشته با خبرهای ناگواری مواجه شد گفت: شیوع ویروس کرونا از یک طرف و بروز حوادث غیرمترقبه و همینطور مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها موجب شد که یک حالت حزن و اندوهی در مردم به وجود بیاید.

به گفته وی، تغییر حال و هوا و فضای چنین جامعه‌ای نیازمند تلاش برای انتشار اخبار خوش به جای خبرهای ناگوار است که جریان‌سازی در این مسیر وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

منتشلو یادآور شد: رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در ماه‌های پیش رو سال جدید یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با تصویب طرح‌های قابل حس برای مردم آنها را به مشارکت حداکثری در انتخابات آتی دلگرم کنند.

بنابراین میتوان گفت: باید تمامی بخش‌های کشور ویژه در حوزه اقتصادی باید برای بهبود حال و هوای مردم و فضای جامعه با ایجاد شرایط و طرح‌های مطلوب در مقوله معیشت، فرهنگ و اجتماع برای دستیابی به نشاط سیاسی و حضور حماسه‌ساز و دشمن‌شکن مردم در انتخابات ۱۴۰۰ وارد عمل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه