اخبار داغ

همت هنرمند مانه سملقانی دورریزهای شیشه را در قاب قرآن متبلور کرد/ ماکت‌های شیشه‌ای چشم به راه حمایت مسئولان

همت هنرمند مانه سملقانی دورریزهای شیشه را در قاب قرآن متبلور کرد/ ماکت‌های شیشه‌ای چشم به راه حمایت مسئولان
مجسمه ساز مانه و سملقانی برای نخستین بار در کشور هنر ساخت ماکت با خرده شیشه ها را ابداع کرده است و بدون آموزش تخصصی ماکت های شیشه ای از اماکن و ابنیه های معروف و بناهای تاریخی خلق کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد کاظم زاهدی، که کارگاه شیشه بری در روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان دارد  10 سال است که با علاقه و پشتکار،  بدون آموزش تخصصی ماکت های شیشه ای از اماکن و ابنیه معروف و بناهای تاریخی خلق کرده حالا خواستار حمایت مسئولان و ثبت این هنر به نام استان خراسان شمالی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی  در گفتگو با عصراترک، که کارگاه شیشه بری در روستا دارد و از این طریق امرار معاش می کند، در توضیحی بیشتر مواد بکار رفته در این آثار هنری را شیشه و چسب  اعلام کرد و گفت: این ماکت ها با دور ریزها و ضایعات شیشه ساخته شده است.

,

زاهدی ساخت ماکت شیشه ای مسجد جامع خرمشهر،برج میلاد ، مقبره حافظ و نیز ماکت شیشه ای از کتاب آسمانی قرآن مزین به آیات متبرک آن از جمله آثار خود معرفی و اظهارکرد: ماکت شیشه ای مسجد جامع در سال 99 به عنوان یکی از آثار برگزیده طرح ملی ایران قوی انتخاب شد.

,

 

,

, ,

 

,

این هنرمند مجسمه ساز، با عنوان اینکه 10 سال است کار ماکت سازی شیشه را انجام می دهد و آثار و ایده آن، برای نخستین بار در کشور توسط خودش ارائه شده از مسئولان  استان خواست تا زمینه ثبت این هنر به نام استان خراسان شمالی را فراهم کنند.

,

زاهدی همچنین گفت: با وجود حضور در نمایشگاه های مختلف و همچنین حضور مسئولان در روستا و بازدید از این آثار اما تاکنون برای توسعه این هنر و گسترش آن از جمله افزایش تولید آثار حمایتی صورت نگرفته است.

,

وی اضافه کرد: مراحل ساخت ماکت های شیشه ای به صورت دستی علاوه بر هزینه بالا، زمانبر و طولانی است نیاز به دستگاه های کاربردی در این زمینه دارد تا در زمان کمتر  آثار بیشتر و ارزنده تری تولید کند.

,

زاهدی خاطرنشان کرد:  هزینه تهیه دستگاه بسیار بالا  است که در این باره طرحی تدوین و به وزارت  فرهنگ و ارشاد ارسال شده  تا با تایید و حمایت بتواندشاهد رونق کارآفرینی و رشد این هنر  باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه