اخبار داغ

معاون پارک علم و فناوری خراسان شمالی:

۴۰ خدمت به روز شده به واحدهای فناور استان ارائه می شود/ پشتیبانی از افزایش شرکت‌های خلاق در استان

۴۰ خدمت به روز شده به واحدهای فناور استان ارائه می شود/ پشتیبانی از افزایش شرکت‌های خلاق در استان
معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارک علم و فناوری استان در ماه جاری با ارزیابی از حمایت های مورد نیاز واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان، ارائه ۴۰ خدمت به روز شده برای آنها را در دستور کار قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فیض آبادی، معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در راستای عمل به شعار سال، پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ابتدای امسال به ارزیابی حمایت های مورد نیاز واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان فعال در استان پرداخت .

فیض آبادی در ادامه با بیان اینکه ارائه خدمات پارک علم و فناوری به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در هفت دسته شامل خدمات آموزشی، مشاوره های کسب و کار، خدمات مالی و اداری، تولید مستندات تبلیغاتی، بازاریابی و پروژه یابی، حمایت از مالکیت فکری و تجاری سازی محصول تقسیم می شود، گفت: در ماه جاری ارائه ۴۰ خدمت در زیر دسته هفت محور یاد شده را تعریف و اجرای آنها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که پارک علم و فناوری استان این ۴۰ خدمت را در سال های گذشته نیز به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان ارائه می داد، بیان کرد: تصمیم بر این است که در سال جاری این خدمات با به روز رسانی به این واحدها و شرکت ها ارائه شوند.

وی تنظیم قراردادها، پیاده سازی سیستم های مالی در کسب و کارها، اخذ ایزوها، مشاوره های مدیریت فروش، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازاریابی و بازرگانی، مشاوره بورس، مشاوره حقوقی، ثبت اختراع، ثبت برند، ثبت شرکت، طراحی وب سایت، طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی را از جمله خدمات تعریف شده پارک و علم و فناوری برای ارائه به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان عنوان کرد.

فیض آبادی همچنین افزود: واحدها و شرکت های متقاضی دریافت این خدمات باید ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه دریافت این خدمات را بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخن خود به فعالیت شرکت های صنایع خلاق در استان نیز اشاره و در این باره اظهار کرد: شرکت های صنایع خلاق که شرکت های نوآور در کسب و کار هستند توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هشت حوزه شامل میراث فرهنگی و صنایع دستی، معماری، هنر، علوم انسانی، فرهنگی، بازی های رایانه ای، کسب و کارهای الکترونیکی و انیمیشن تقسیم بندی شده اند.

وی گفت: شرکت های صنایع خلاق، کسب و کارهای سنتی را با ایده سازی و طراحی های جدید به روز رسانی و نوآورنه می کنند که محصولات این شرکت ها، درآمدزا و اشتغالزا هستند.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که تشکیل این شرکت ها در سطح کشور از سال ۹۸ مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است، اعلام کرد: در استان خراسان شمالی از سال ۹۸ تا به کنون ۱۷ شرکت صنایع خلاق تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده که عمده کسب و کار فعال شده توسط این شرکت ها در حوزه صنایع دستی بوده اند.

وی گفت: در حال حاضر استان خراسان شمالی در رتبه هفتم راه اندازی شرکت های صنایع خلاق کشور قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: عمده این شرکت ها در مناطق روستایی استان مستقر هستند و فعالیت می کنند.

فیض آبادی افزود: با راه اندازی این شرکت ها تا به کنون بیش از ۱۰۰ نفر شاغل شده اند که بیشتر شاغلان فعال در این شرکت ها بانوان هستند.

وی همچنین درباره اخذ مجوز برای راه اندازی این شرکت ها نیز بیان کرد: در مرحله نخست، با توجه به نوع کسب و کاری که باید راه اندازی شود باید مجوز از دستگاه اجرایی ذی ربط اخذ شود و سپس متقاضی نسبت به اخذ گواهی بابت کسب و کار نوآوورانه ای که می خواهد راه اندازی کند از پارک و علم و فناوری اقدام کند.

وی تصریح کرد: این شرکت های نوآور با اخذ گواهی از پارک علم و فناوری علاوه بر اینکه محصول خود را به عنوان محصول نوآور به بازار معرفی می کنند همچنین این شرکت ها از حمایت های تسهیلاتی ارزان قیمت و خدمات پشتیبانی به صورت یارانه ای از پارک علم و فناوری نیز برخوردار می شوند.

فیض آبادی درباره راهبرد افزایش تعداد این شرکت ها در استان نیز اظهار کرد: در مرحله نخست نسبت به شناسایی افراد مستعد و خلاق برای راه اندازی کسب و کاری نوآورانه از طریق برگزاری دوره های آموزشی و رویدادهای کارآفرینی صنایع خلاق اقدام شود که در همین راستا، پارک علم و فناوری استان از سال ۹۸ نسبت به ارائه آموزش ها و برگزاری رویدادهای کارآفرینی صنایع خلاق در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین اقدام کرده است.

وی گفت: درصدد هستیم که در سال جاری ( البته پس از ماه رمضان ) این برنامه را در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، آشخانه و شهرستان راز و جرگلان نیز برگزار کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی صنایع خلاق و شناسایی افراد مستعد و خلاق در راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه همچنین خدمات حمایتی و توانمندسازی را به این افراد ارائه خواهیم داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اینکه هم اکنون در پارک علم و فناوری استان تقاضای دریافت گواهی از این پارک برای راه اندازی چهار شرکت با عنوان شرکت های صنایع خلاق در دست ارزیابی است، اعلام کرد: پیش بینی می شود طی سال جاری تعداد شرکت های صنایع خلاق استان از 17 شرکت به حداقل 30 شرکت برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه