اخبار داغ

تأکید مدیرکل گمرکات بر بازگشایی بازارچه‌های غیرفعال خراسان جنوبی؛

رفع موانع صادراتی و مشکلات تُجّار؛ از برنامه‌های گمرک برای تحقق شعار سال است

رفع موانع صادراتی و مشکلات تُجّار؛ از برنامه‌های گمرک برای تحقق شعار سال است
رحیمی‌زاده با بیان این‌که بازگشایی بازارچه‌های غیرفعال استان در دستور کار جدی سازمان گمرک قرار دارد گفت: رفع موانع صادراتی و مشکلات تجار و صادرکنندگان در گمرکات استان یکی از راه‌های تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیمی‌زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی جهت توسعه و گسترش تولید و صادرات را مهم دانست و بر ادامه حمایت و پشتیبانی و رفع موانع فراروی صادرات در سال جدید تأکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: استان خراسان جنوبی با داشتن حدود ۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و داشتن چهار بازارچه مرزی می‌تواند در توسعه صادرات به خارج از کشور نقش داشته باشد.

,

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به این‌که رفع موانع صادراتی و مشکلات تجار و صادرکنندگان در گمرکات استان یکی از راه‌های تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است، گفت: براساس رسالت سازمانی همواره در مرز مشغول کار هستیم و امسال با توجه به شعار سال با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه موانعی که در مسیر صادرات کالا هست را برطرف می‌کنیم.

,

رحیمی‌زاده با بیان این‌که طبق سنوات قبل حمایت از صادرکنندگان و رفع موانع قانونی در دستور کار گمرک قرار دارد افزود: ارزیابی در محل واحد تولیدی و قبول ضمانت‌نامه‌های بانکی برای ورود مواد اولیه یا کالاهای ترخیصی که می‌تواند به نقدینگی واحدهای تولیدی کمک کند از دیگر برنامه‌های گمرک است.

,

وی با بیان این‌که هدف ما، افزایش صادرات است، اظهار کرد: گمرک خراسان جنوبی در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تمام تلاشش را خواهد کرد تا از فرصت مرز با کشور افغانستان، برای افزایش صادرات استفاده کند.

,

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های ما فعال‌ترکردن تجارت با استفاده از ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی بیرجند و کشور افغانستان است و دنبال این هستیم مشوق‌های صادراتی بیشتری داشته باشیم تا سهم صادارات خراسان جنوبی افزایش یابد.

,

رحیمی‌زاده با بیان این‌که گمرک از محصولات تولیدی خراسان جنوبی که صادر شود، حمایت ویژه خواهد کرد، افزود: بازگشایی بازارچه‌های غیرفعال استان در دستور کار جدی سازمان گمرک قرار دارد و این آمادگی از طرف گمرکات استان وجود دارد که به محض بازگشایی بازارچه‌های مرزی از طرف افغانستان، فعالیت خود را شروع کنیم.

,

وی با اشاره به فعالیت گمرک منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: ما دنبال استفاده از ظرفیت گمرک منطقه ویژه اقتصادی هستیم که تمامی تشریفات گمرکی را در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه