اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی:

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم ضروری است/فرصت ۱۰ روزه برای مقابله با آفت مزارع

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم ضروری است/فرصت ۱۰ روزه برای مقابله با آفت مزارع
آنجفی با اشاره به اینکه اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم ضروری است گفت: قیمت ۴ هزارتومانی گندم نشان از این دارد که کشاورزان رغبتی برای تحویل گندم به دولت نداشته باشند و باید در این خصوص تدبیر لازم صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مجید آنجفی رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب  استان گفت: در سال جاری بیش از ۴۵ هزار هکتار گندم آبی در استان داریم که به‌طور کامل محقق شده و کیفیت آن مطلوب است و در کشت دیمی تاکنون از نظر کیفی و کمی نگرانی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آنجفی اظهار کرد: نگرانی امسال در خصوص آفت مزارع است که برای مقابله با این آفت ۱۰ روز فرصت داریم که اقدامات خود را انجام دهیم و همه کارشناسان را بسیج کرده ایم که برای مقابله با این آفت اقدامات لازم را انجام دهند.

,

وی به کاهش بارش های در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: اگر دو بارندگی ۱۰ میلی متری در روزهای آینده و اردیبهشت‌ماه داشته باشیم قطعاً تولید گندم امسال کمتر نخواهد شد و به این مسئله خوش بین هستیم.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: نگرانی امروز کشاورزان قیمت خرید تضمینی گندم است که باید برای اصلاح قیمت اقدامات عاجل انجام دهیم چراکه هم اکنون قیمت جو و علوفه به مراتب بیشتر از قیمت گندم است که معمولاً قیمت علوفه و جو بیش از ۷ هزار تومان است و قیمت گندم ۴ هزار تومان است.

,

آنجفی بیان کرد: قیمت ۴ هزارتومانی گندم نشان از این دارد که کشاورزان رغبتی برای تحویل گندم به دولت نداشته باشند و باید در این خصوص تدبیر لازم صورت گیرد.

,

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی و مشکلات کشاورزان اصلاح قیمت گندم یک ضرورت است و قطعاً نگرانی در این خصوص وجود دارد.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اصلاح قیمت گندم همان‌گونه که در تولید مشکلی نداریم در ارائه هم مشکلی نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه