اخبار داغ

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

نجات ۲ قاتل از چوبه ‌دار پس ۲۱ سال در سقز

نجات ۲ قاتل از چوبه ‌دار پس ۲۱ سال در سقز
معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با پیگیری و تلاش شوراهای حل اختلاف پس از ۲۱ سال، یک فقره پرونده قتل منجر به صلح و سازش و نجات ۲ قاتل از چوبه‌دار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهادر اسدی معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: در سال ۷۹ بر اثر نزاع دسته‌جمعی میان چند جوان سقزی، یک فقره قتل در این شهرستان اتفاق می‌افتد که پس از دستگیری قاتلین و طی مراحل دادرسی نهایتا رای قصاص آنها در دادگاه کیفری استان و در سال ۹۲ صادر شد.

وی افزود: نهایتا با ارجاع دادستان پرونده مذکور به شعبه ویژه شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز جهت صلح و سازش ارجاع می‌شود که با تلاش‌های دلسوزانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.

اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال، این اولین پرونده قتل در سال‌جاری بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد و امیدواریم این امر خیر فتح‌بابی باشد که در سال جاری مجددا شاهد مواردی مشابه باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه