اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای استان مرکزی خبر داد؛

سال کم آبی را پیش رو داریم/انسداد ۲۶۰ حلقه چاه های غیرمجاز در استان مرکزی

سال کم آبی را پیش رو داریم/انسداد ۲۶۰ حلقه چاه های غیرمجاز در استان مرکزی
آمره ای مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای استان مرکزی، گفت: متاسفانه در سال جاری با توجه به آمارها و ارقام سال کم آب و خشکی را پیش رو داریم و بارندگی ها بسیار پایین تر از حد نرمال خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آمره ای مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: متاسفانه در سال جاری با توجه به آمارها و ارقام سال کم آب و خشکی را پیش رو داریم و بارندگی ها بسیار پایین تر از حد نرمال خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, .,

وی افزود: در زمستان سال ۹۹ بالغ بر ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشتیم و بهار امسال نیز کاهش بارش رقم خورد که ذخیره برفی در کشور را بسیار پایین آورده است که با این کاهش منابع آبی، پیش بینی افت تولید محصولات کشاورزی را داریم.

, .,

وی ادامه داد: در سال ۹۸ بارندگی بسیار خوبی در استان شاهد بودیم و بسیاری بر این اعتقاد بودند که از خشکسالی عبور کرده ایم اما متاسفانه مجدد به شرایط قبل بازگشته ایم.

, .,

آمره ای با بیان اینکه امروز شاهد کاهش ۴۶ درصد بارندگی ها هستیم، گفت: اگرچه میزان آب ورودی به مخازن سد الغدیر ساوه کاهش قابل توجهی داشته است ولی این سد در حال حاضر وضعیت بدی ندارد.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای استان مرکزی اضافه کرد: دبی رودخانه ها نیز به شدت کاهش یافته به طوری که دبی رودخانه منتهی به سد کمال صالح از ۸ میلیمتر در سال گذشته به ۱ و نیم میلیمتر رسیده و این رقم در سد الغدیر از ۱۸ میلیمتر سال گذشته به ۲ و نیم میلیمتر کاهش یافته که در صورت ادامه این شرایط به شدت نگران سال آینده هستیم.

, .,

وی تصریح کرد: البته در خصوص انسداد چاه های غیرمجاز اقدام خوبی صورت گرفته به صورتی که در سال گذشته ۲۶۰ حلقه چاه در استان پر شد که با این اقدام ۶۰ میلیون مترمکعب برداشت از این چاه ها صرفه جویی شده است.

, .,

آمره ای با اشاره به اجرای سند آب در سطح استان، گفت: اجرای سند آب که یک سند هفت ساله است از سال گذشته شروع شده است. به عنوان مثال در طول برنامه باید ۵۸۵۰ کنتور در استان نصب شود. بنا بر این بوده که در سال گذشته ۷۰۰ کنتور نصب شود که ۲۲۵ کنتور نصب شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز باید ۷۰۰ کنتور نصب شود. همچنین در بحث صدور پروانه محدود به چاه های فرم بند یک مقرر بود که ۶۰۰ پروانه صادر شود که تنها ۱۱۳ پروانه صادر شده است.

, ., .,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه