اخبار داغ

مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استانهای خراسان عنوان کرد؛

توزیع بیش از ۷۰۰ جعبه نوغان بین نوغانداران خراسان

توزیع بیش از ۷۰۰ جعبه نوغان بین نوغانداران خراسان
نصیری گفت: کار توزیع تخم نوغان با اتمام تعطیلات نورزوی در سه استان خراسان رضوی، شمالی وجنوبی آغاز که تاکنون بیش از ۷۰۰ جعبه نوغان دربین نوغانداران توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ همه ساله با آغاز فصل بهار ورویش برگ درختان توت فعالیت نوغانداری در استانهای خراسان به عنوان دومین تولید کننده پیله درکشور کشور آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استانهای خراسان در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کار توزیع تخم نوغان با اتمام تعطیلات نورزوی در سه استان خراسان رضوی ، شمالی وجنوبی آغاز که تا کنون حدود ۷۰۰ جعبه نوغان دربین نوغانداران توزیع شده است.
,
 
,
عظیم نصیری افزود: امسال جعبه های توزیع شده در دونوع اف یک ایرانی واف یک چینی تهیه شده که به ازای هرجعبه مبلغ ۱۵۰ هزار ریال از نوغانداران دریافت می شود.
,
 
,
وی با اشاره به توزیع ۱۲ هزار جعبه تخم نوغان در سال گذشته بین نوغانداران خراسانی گفت: امسال ۱۵ هزار جعبه برای توزیع در این سه استان در نظر گرفته شده که امسال با توجه به افزایش قیمت نسبی ابریشم وپیله نسبت به سال گذشته پیش بینی می کنیم با افزایش ۲۵ درصدی توزیع نسبت به سال گذشته شاهد توزیع این ۱۵ هزار جعبه دربین نوغانداران خراسانی باشیم.
,
 
,
مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استانهای خراسان با اشاره به فعالیت یک ماهه نوغانداری از نوغانداران خواست از آنجا که این فعالیت نیازمند سرمایه گذاری بالایی نمی باشد درصورت دسترسی به برگ درخت توت از این فرصت جهت کسب درآمد استفاده کنند.
,
 
,
استان خراسان بعد از استان گیلان به عنوان دومین تولید کننده پیله در کشور محسوب می شود و بیش از ۷۰ درصد پیله های تولیدی کشور نیز در کارگاههای ابریشم کشی شهر بایگ وروستای بسک تنها شهرو روستای ملی ابریشم کشی کشور تبدیل به نخ ابریشم می شود.
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه