اخبار داغ

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد

برگزاری نخستین کشت مکانیزه برنج کشور در محمودآباد/پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی کشت ارقام پرمحصول

برگزاری نخستین کشت مکانیزه برنج کشور در محمودآباد/پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی کشت ارقام پرمحصول
علی‌محمد رمضانی گفت: نخستین کشت مکانیزه برنج کشور امروز در محمودآباد در سطحی نیزدیک به ۳ هکتار انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌محمد رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی تا 17 فروردین امسال نزدیک به 85 درصد شخم و شیار اولیه در اراضی شالیزاری انجام شد.

وی افزود: این میزان شخم و شار در اراضی به مساحت 182 هزار و 750 هکتار انجام شد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: تا همین مدت نزدیک به 80 درصد خزانه گیری اولیه در سطح 172 هزار هکتار انجام شد.

این مسئول ادامه داد: نزدیک به حدود 70 درصد بذرپاشی‌ها در استان انجام شده است که این بذرپاشی‌ها هم به صورت مکانیزه و هم به سایر روش‌های ممکن انجام شد.

رمضانی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال قبل نیز پیش بینی کردیم، امسال انتظار این می‌رود که کشاورزان نسبت به کشت مکانیزه اقبال بیشتری نشان دهند.

وی اعلام کرد: طبق رصدی که از سطح آبگیرها انجام شده است، آب گیری آب بندان‌ها بین 85 تا 90 درصد است و سدها نیز بیش از 70 درصد آبگیری شده است.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران، تاکید کرد: نخستین کشت مکانیزه کشور نیز امروز در محمودآباد در سطحی نیزدیک به 3 هکتار انجام می‌شود.

رمضانی گفت: بنا بر پیش‌بینی انجام شده احتمال می‌رود که طی سال جاری سطح زیر کشت پرمحصول در استان بین 10 تا 15 درصد بیشتر از سال گذشته انجام شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه