اخبار داغ

در شرح مناجات شعبانیه مطرح شد؛

مناجات شعبانیه را در روزهای باقیمانده ماه شعبان از دست ندهید/ فرازهای از عشق بازی مخلوق و خالق در این مناجات زیبا

مناجات شعبانیه را در روزهای باقیمانده ماه شعبان از دست ندهید/ فرازهای از عشق بازی مخلوق و خالق در این مناجات زیبا
یک استاد حوزه علمیه در شرح فرازهای چهارم و پنجم مناجات شعبانیه، از آرزوی بنده برای داشتن قلبی سرشار از اشتیاق به قرب خداوند و نگاه و زبان ذاکر پروردگار و لبیک گوی ندای الهی در این مناجات سخن راند و گفت: کسی که معرف حضور خدا باشد و خدا به او نظر کند، مجهول نیست و پناهنده به سمت پروردگار، خوار و بنده دیگران نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه کاملی، در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، با بیان فرازهایی از عشق بازی بنده با خداوند در مناجات شعبانیه، گفت: در فراز چهارم از مناجات به خداوند می گوییم که اگر ما را به سبب اعمالمان به جهنم ببری، داستان عشق و محبت خود به پروردگار عالم را برای اهل جهنم بیان می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
استاد حوزه علمیه، افزود: در ادامه اعتراف به کم کاری در عبادت می کنیم، اما همچنان این امید به رحمت و فضل پروردگار است که ما را ثابت قدم نگاه می دارد و از خداوند می خواهیم تا ما را با دستان خالی برنگرداند و با دست پر از ماه شعبان بیرون بیاییم.
,
 
,
وی در ادامه اظهار کرد: در فراز پنجم از مناجات شعبانیه خود را عبد و فرزند عبد خدا معرفی می کنیم و متوسل به کرم خداوند می شویم و معترف به کمبود حیا در برابر امر خداوند هستیم که در همین حال در برابر پروردگار ایستاده ایم و طلب عفو و مغفرت می کنیم.
,
 
,
کاملی محبت خداوند را عامل بیداری از خواب غفلت برای مؤمن دانست و ابراز کرد: در واقع می گوییم که خدایا ما از خودمان چیزی نداشتیم و آن محبت و هدایت خداوند بود که ما را بنده او کرد و قلبمان را از آلودگی ها پاک کرد و بر این نعمت بزرگ شکرگزاری می کنیم.
,
 
,
بندگانی که خداوند آن ها را به اطاعت خود وا می دارد
,
 
,
مبلغه ممتاز حوزه علمیه با اشاره به اظهار آرزوی بنده در تبدیل شدن به بنده ممتاز پروردگار در فراز پنجم از مناجات شعبانیه، گفت: خداوندا بندگانی داری که وقتی آن ها را صدا می کنی، لبیک می گویند و آن ها را به اطاعت خود وامیداری، خدایا در باقیمانده از ماه شعبان ما را بیامرز و ما را از همان بندگان درجه یک خود قرار بده.
,
 
,
وی افزود: در ادامه با اظهار امیدواری مجدد به جود خداوند، قلبی پر از شوق او را از پروردگار طلب می کنیم که اشتیاق نزدیک شدن به خداوند را دارد و زبانی را که فقط ذکر خدا بگوید و نگاهی که عامل قرب به پروردگار است را آرزو می کنیم.
,
 
,
کاملی با قرائت فراز دیگر از مناجات، اظهار کرد: کسی که معرف حضور خداوند باشد و خداوند به او نظر کند که دیگر مجهول نیست و کسی را که خداوند به او پناه دهد که دیگر خوار و زبون نمی شود و مملوک و بنده دیگران نخواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه