اخبار داغ

گزارشی از لغو ناگهانی مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان؛

استاندار، اجازه برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال زنجان را نداد/ آیا رئیس فعلی هیات در تلاش برای انتخاب گزینه مورد نظر خود است؟

استاندار، اجازه برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال زنجان را نداد/ آیا رئیس فعلی هیات در تلاش برای انتخاب گزینه مورد نظر خود است؟
مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان در حالی که پس از کش و قوس‌های فراوان قرار بود ساعت 10 صبح امروز (22 فروردین) با حضور رئیس فدراسیون برگزار شود در ساعات پایانی شب گذشته به صورت ناگهانی و به دلیل آنچه که تاکید و دستور ستاد مبارزه با بیماری کرونا بیان شده، لغو و به زمان دیگری موکول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مدت زمان تصدی روسای هیات‌های ورزشی 4 سال است و بعد از آن باید مجمع انتخاباتی برگزار شود و یا در غیر این صورت، سرپرست جدید برای هیات مربوطه منصوب شود اما گویا آئین‌نامه و اساسنامه فدراسیون فوتبال این اجازه را می‌دهد که در صورت اتمام مدت 4 ساله، رئیس قبلی تا زمان برگزاری مجمع در سمت خود باقی بماند و از این رو با وجود اینکه دوره 4 ساله فریدون اصفهانیان در هیات فوتبال استان زنجان در آذرماه سال 99 به اتمام رسیده بود اما وی پس از 3 دوره متوالی همچنان بر مسند ریاست بود تا مجمع انتخاباتی جدید برگزار شود و مجمع انتخاباتی نیز علی‌رغم پیگیری‌های فراوان از سوی مدیران ورزشی و هیات فوتبال استان زنجان به دلیل بلاتکلیف بودن فدراسیون و همچنین برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در اسفندماه سال گذشته به تاخیر افتاده بود و هر بار، تاریخ‌های جدید اعلام می‌شد تا اینکه پس از مشخص شدن رئیس فدراسیون فوتبال و در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته، ساعت 10 صبح روز یکشنبه (22 فروردین‌ماه) برای برگزاری ماراتن انتخابات هیات فوتبال استان زنجان تعیین شد تا هیات ضمن شناخت متولی جدید خود از بلاتکلیفی درآید هر چند وضعیت فوتبال استان زنجان چندان مطلوب هم نبوده و نیازمند مدیری است که با نفس تازه و انگیزه‌های جدید مدیریتی بتواند این رشته ورزشی را در استان، احیا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

 

,

*‌ لغو ناگهانی مجمع در کمتر از 12 ساعت مانده به برگزاری

, *‌ لغو ناگهانی مجمع در کمتر از 12 ساعت مانده به برگزاری, *‌ لغو ناگهانی مجمع در کمتر از 12 ساعت مانده به برگزاری,

در حالی که مجمع انتخابات هیات فوتبال استالن زنجان قرار بود در ساعت 10 صبح امروز برگزار شود و تدابیر لازم نیز برای برگزاری این مجمع، اتخاذ شده بود در ساعات پایانی شب گذشته طی اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان اعلام شد که «با توجه به شرایط قرمز کرونایی در زنجان و دستور و تاکید ستاد مبارزه با بیماری کرونا، مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان زنجان که بنا بود روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ برگزار گردد، لغو و زمان برگزاری مجدد، متعاقباً اعلام خواهد شد.»

,

لغو مجمع انتخاباتی بدین صورت، سوالاتی را در پی داشت و این بود که آیا ستاد کرونا به یکباره به این نتیجه رسید که زنجان در وضعیت قرمز قرار دارد؟ مگر استان زنجان از 16 فروردین‌ماه (یک هفته قبل از برگزاری مجمع) در وضعیت قرمز قرار نگرفته است؟ با توجه به اینکه قرار بوده مجمع در یکی از سالن‌های همایش روزبه، مهرانه و یا مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، آیا با توجه به وسیع بودن و مرتفع بودن محیط این سالن‌ها این امکان وجود نداشت که مجمع با حضور حداقل افراد برگزار شود؟ و سوالاتی در این حد که برای یافتن پاسخ آن‌ها به سراغ متولیان امر رفتیم البته در این بین، اظهارات تعدادی از داوطلبان تصدی ریاست هیات فوتبال استان نیز شنیدنی است.

,

 

,

*‌ مجمع با پیامک لغو شد اما نمی‌دانم منبع دستور، کجا بود!

, *‌ مجمع با پیامک لغو شد اما نمی‌دانم منبع دستور، کجا بود!, *‌ مجمع با پیامک لغو شد اما نمی‌دانم منبع دستور، کجا بود!,

شهرام اسکندری‌پور، یکی از کاندیداهای ریاست هیات فوتبال استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: ساعت 10:45 دیشب بدون ارسال نامه رسمی، پیامک لغو مجمع انتخاباتی را ارسال کرده‌اند و اینکه منبع دستور، کجا بوده و آیا نامه رسمی در این رابطه وجود دارد یا خیر، بنده اطلاعی ندارم.

,

وی با بیان اینکه دبیر هیات فوتبال استان، مسئول مستقیم برگزاری مجمع است و کاندیداها و اعضای مجمع نیز طبق نظر و دستور وی اقدام می‌کنند، اظهار داشت: اینکه چه نهادی و چه فردی، لغو شدن مجمع را به دبیر مجمع، اعلام کرده را نمی‌دانیم و حتماً متولیان ورزش استان و هیات فوتبال، بیشتر از ما اطلاعاتی در اختیار دارند.

,

اسکندری‌پور خاطرنشان کرد: مشخص نیست چرا مجمع انتخابات هیات فوتبال لغو شد در حالی که مجمع انتخابات هیات ووشو چند روز قبل برگزار شده بود.

,

این داوطلب ریاست هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه برگزاری مجمع انتخاباتی قطعی شده بود، گفت: حتی دیروز، تصویری از سالن کنفرانس محل برگزاری مجمع، ارسال کرده بودند و مشخص بود که همه چیز آماده است و ظاهراً مجریان انتخابات نیز از بابت لغو مجمع، ناراحت بودند چرا که اکثر کارها انجام و تمام شده و فقط برگزاری مجمع مانده بود.

,

وی با بیان اینکه حتی افراد حاضر در محل برگزاری مجمع نیز به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، محدود شده بودند و قرار بود با حداقل افراد و با حضور اعضای مجمع، کاندیداها و میهمانان فدراسیون برگزار شود، ابراز کرد: این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم اتفاقی که می‌افتد منجر به ارتقای سطح کمّی و کیفی ورزش استان و علی‌الخصوص فوتبال شود.

,

اسکندری‌پور در خصوص احتمال افزایش تعداد داوطلبان در تاریخ جدید مجمع خاطرنشان کرد: این امکان وجود ندارد زیرا فرآیند ثبت‌نام، انجام شده و فقط برگزاری مجمع مانده بود و در نامه ارسالی از تهران نیز اسامی 7 نفر قرار داشت.

,

وی تصریح کرد: حتی اگر برگزاری مجمع, چند ماه به تعویق بیفتد باز هم فقط با حضور همان کاندیداها خواهد بود و به دلیل خلاف بودن با اساسنامه فدراسیون، ثبت‌نام دیگری نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

,

 

,

*‌ مجمع در حالی لغو شد که اخبار ساعت 20 و 23 شبکه اشراق، حضور رئیس فدراسیون در زنجان را اعلام کرد!

, *‌ مجمع در حالی لغو شد که اخبار ساعت 20 و 23 شبکه اشراق، حضور رئیس فدراسیون در زنجان را اعلام کرد!, *‌ مجمع در حالی لغو شد که اخبار ساعت 20 و 23 شبکه اشراق، حضور رئیس فدراسیون در زنجان را اعلام کرد!,

نادر بلباسی، یکی دیگر از کاندیداهای ریاست هیات فوتبال استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه تمام عوامل، آمادگی برگزاری انتخابات در بستر سالم را داشتند، گفت: تمام کاندیداها طبق ضوابط به ارائه تبلیغات و برنامه‌های خود می‌پرداختند اما دیشب حدود ساعت 11 شب بود که اعلام کردند مجمع انتخابات هیات فوتبال به دستور استاندار، لغو شده و این موضوع از طریق دبیر کمیته به ما اعلام شد و قبل از آن خبری نبود.

,

وی افزود: شرایط مناسبی برای برگزاری انتخابات بود اما در هر صورت، لغو شد و نکته جالب اینکه می‌گفتند مجوز برگزاری مجمع را دریافت کرده‌ایم و در حالی لغو شد که اخبار ساعت 20 و 23 شبکه اشراق نیز حضور رئیس فدراسیون فوتبال در زنجان را اعلام کرد.

,

بلباسی خاطرنشان کرد: اگر مجمع برگزار می‌شد، فوتبال استان به آرامش می‌رسید و از بلاتکلیفی خارج می‌شد و اعضای مجمع به هر داوطلبی که رای می‌داد به هر حال، تعیین تکلیف می‌شد.

,

وی با بیان اینکه انتظار نبود که مجمع لغو شود، اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی قرار بود انتخابات در کمترین زمان برگزار شود و به کاندیداها نیز تنها 3 دقیقه فرصت صحبت داده بودند و این در حالی است که وقت زیادی برای این کار گذاشته و با حضور در تمام شهرستان‌ها به ارائه برنامه پرداخته بودیم و دفاع از برنامه‌ها در طول 3 دقیقه، کار سختی بود.

,

بلباسی با بیان اینکه با این حال، آمادگی برگزاری مجمع را داشتیم، گفت: امیدواریم هر فردی که انتخاب می‌شود همه دست در دست هم داده و کمک کنیم تا مشکلات فوتبال استان حل شود.

,

 

,

*‌ همه منتظر خروج فوتبال استان از بلاتکلیفی بودند

, *‌ همه منتظر خروج فوتبال استان از بلاتکلیفی بودند, *‌ همه منتظر خروج فوتبال استان از بلاتکلیفی بودند,

منصور حسنی‌کمال، دیگر کاندیدای ریاست هیات فوتبال استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه حدود ساعت 11 دیشب بود که لغو مجمع را اعلام کردند، گفت: من هم ماندم که جریان چیست و گفتند استاندار، دستور داده و علت دقیق را نمی‌دانم.

,

وی با بیان اینکه واقعاً نمی‌دانم آیا کرونا ساعت 11 دیشب به زنجان آمده؟! اظهار داشت: کارت‌های ورود به جلسه همه اعضا را نیز داده بودند اما دیشب اعلام کردند که لغو شد.

,

حسنی‌کمال با بیان اینکه همه منتظر نتیجه این انتخابات هستند، خاطرنشان کرد: از دی‌ماه سال گذشته قرار بود که مجمع انتخابات هیات فوتبال استان برگزار شود اما هر بار به تاخیر می‌افتاد و اگر برگزار می‌شد هیات فوتبال از بلاتکلیفی درمی‌آمد و هیات فوتبال به سامان می‌رسید.

,

این داوطلب ریاست هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا فوتبال تعطیل شده و نه مسابقه‌ای برگزار می‌شود و نه تمرینی انجام می‌شود، گفت: با وجود اینکه فوتبال در فضای باز انجام می‌شود اما بیش از یک سال است که تعطیل شده و این تعطیلی‌ها صدمات زیادی به فوتبال وارد کرده و هم‌اکنون مدارس فوتبال و باشگاه‌ها فعالیتی ندارند.

,

وی اظهار داشت: انتظار این است که اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها به صورت مستقیم از کاندیدای خاصی حمایت نکنند تا عدالت برقرار شود و رای‌دهندگان نیز به رزومه کاندیداها نگاه کرده و افرادی که دارای تحصیلات بوده و سوابقی در فوتبال دارند و مشکلات را می‌دانند را انتخاب کنند و اینطور نباشد که فردی که 4 سال طول بکشد تا فردی که انتخاب می‌کشد، مشکلات را شناسایی کند لذا هر کس می‌خواهد رای دهد باید این مسائل را در نظر بگیرد و فرد منتخب، سفارشی نشود.

,

حسنی‌کمال خاطرنشان کرد: رساندن فوتبال استان زنجان به جایگاه اصلی خود مثل دوران گذشته در لیگ یک کشور حضور داشت، آشتی مردم و جوانان با فوتبال با کمک پیشکسوتان، نخبگان، مدیران و مربیان و مخصوصاً با حمایت مسئولین، استفاده از ظرفیت‌های فوتبال استان از مواردی است که باید در نظر گرفته شود تا کِشتی به گل نشسته، دوباره با همت و تلاش روزافزون و کمک دلسوزان فوتبال به دریای آرامش برسد.

,

 

,

*‌ لابی‌گری هیات فوتبال!

, *‌ لابی‌گری هیات فوتبال!, *‌ لابی‌گری هیات فوتبال!,

یکی دیگر از کاندیداها که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه بنده با یکی دیگر از کاندیداها ائتلاف کرده‌ام و قرار بود در روز مجمع به نفع وی کناره‌گیری کنم، گفت: مشکلات فوتبال استان را در اتاق فکر، بررسی کرده و برنامه راهبردی و جامعی تدوین کرده‌ایم که بعد از انتخابات، ارائه می‌دهیم.

,

وی اظهار داشت: برخی رقبای ما در روزهای منتهی به انتخابات، خیلی نگران شده بودند، اظهار داشت: هم‌اکنون 2 گروه مانده‌ایم که یک گروه، منتصب به هیاتی‌ها بوده و صاحب نفوذ هستند و لابی‌گری نیز می‌کردند و یک گروه ما هستیم که به جای لابی‌گری با کارهای علمی، برنامه‌محور، اخلاق‌مداری و شایسته‌سالاری وارد قضیه شده‌ایم و مورد استقبال افکار عمومی، واقع شده که تغییر شرایط کنونی را می‌خواهند.

,

وی با بیان اینکه دبیر مجمع، برنامه کامل برگزاری انتخابات را ارسال کرده بود، خاطرنشان کرد: در این برنامه، مقرر شده بود که ساعت 9 صبح امروز برای دریافت کارت ورود به مجمع (ID Card) مراجعه کنیم اما بعدازظهر دیروز با تعدادی از اعضای صاحب رای مجمع، تماس گرفته و به بهانه‌های واهی گفته‌اند که برای تحویل کارت ورود به جلسه اقدام کنند اما وقتی صاحبان رای برای دریافت کارت مراجعه می‌کنند، متولیان هیات با آن‌ها مذاکره می‌کردند که این کار غیراخلاقی است.

,

این کاندیدا با بیان اینکه باید مشخص شود که چرا کارت‌ها را بعدازظهر توزیع می‌کردند، گفت: اگر به هر دلیلی قرار بود کارت‌ها بعدازظهر، توزیع شود باید به صورت خصوصی به افراد داده می‌شد پس چرا کاندیداهای رقیب که هر روز عصرها در هیات جمع می‌شوند، افراد صاحب رای را دور خود جمع کرده و با آن‌ها صحبت می‌کنند؟!

,

وی اظهار داشت: با وجود اینکه رای بسیاری از اعضای مجمع به سمت ما است اما متولیان هیات فوتبال استان با اهرم فشار می‌خواهند رای اعضای مجمع را به سمت خودشان بکشند.

,

این کاندیدا بیان کرد: حتی رئیس فعلی هیات فوتبال استان در این رابطه به صورت مستقیم و یک‌به‌یک با اعضای صاحب رای مجمع، تماس گرفته است.

,

وی با بیان اینکه عرصه انتخابات هیات فوتبال استان زنجان، تقابل بین جوان و باتجربه است، خاطرنشان کرد: یک طرف، جوان دارای تحصیلات آکادمیک و باانرژی وارد عمل شده و در طرف دیگر، گروهی با تجربه‌ای چندساله در هیات‌رئیسه که کاری هم انجام نداده‌اند و وقتی اعضای مجمع از آن‌ها سوال می‌کنند که چرا طی این سال‌های طولانی، هیچ کاری انجام نداده‌اید؟ می‌گوید من اختیاراتی نداشتم!

,

وی افزود: این در حالی است که صاحبان رای به وی گفته‌اند که اگر اختیاراتی نداشتی چرا استعفا نکرده‌ای؟ و اگر اختیار داشتی چرا کاری انجام نداده‌ای؟

,

 

,

*‌ استاندار، اجازه برگزاری مجمع را نداد

, *‌ استاندار، اجازه برگزاری مجمع را نداد, *‌ استاندار، اجازه برگزاری مجمع را نداد,

مهدی ناصحی، دبیر هیات فوتبال و دبیر برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه تا ساعت 11 صبح دیروز با مدیرکل ورزش و جوانان استان همراه بودم، گفت: مدیرکل با مراجعه به استانداری، اعلام کردد که مجوز برگزاری مجمع را اخذ کرده و نامه را به اداره ارسال کردیم تا انتخابات را برگزار کنیم.

,

وی با بیان اینکه ابتدا قرار بود مجمع در سالن اجتماعات انجمن مهرانه برگزار شود، اظهار داشت: انجمن مهرانه این امر را نپذیرفت و لذا محل را به سالن آمفی‌تئاتر مجموعه ورزشی انقلاب، انتقال داده و طی تلاش شبانه‌روزی و بسیجی‌وار، محل را برای برگزاری مجمع آماده کردیم.

,

ناصحی خاطرنشان کرد: همه چیز برای برگزاری مجمع آماده بود تا اینکه مدیرکل در ساعت 10 دیشب تماس گرفت و گفت که از استانداری، اجازه نمی‌دهند که مجمع را برگزار کنیم.

,

دبیر هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان گفت که استاندار، اجازه برگزاری مجمع را نمی‌دهد، گفت: پس از آن با رئیس فدراسیون و چند نفر دیگر از فدراسیون به صورت تلفنی صحبت کردم و گفتند که طی رایزنی با مسئولان استان، اجازه لغو را نمی‌دهیم اما تماس‌های مستقیم رئیس فدراسیون با مسئولان استان نیز مورد قبول قرار نگرفت و مجمع، لغو شد.

,

وی ابراز کرد: من هم نمی‌دانم چرا ابتدا مجوز دادند اما در ادامه، لغو کردند! و ظاهراً عصر دیروز، جلسه ستاد کرونا بوده که در آنجا مطرح و این تصمیم در آن جلسه گرفته شده است.

,

ناصحی با بیان اینکه زمان جدید برگزاری مجمع مشخص نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان، قول داده‌اند که در صورت نارنجی شدن وضعیت کرونایی استان، اجازه برگزاری را می‌دهند.

,

وی در خصوص موضع فدراسیون فوتبال نیز گفت: آن‌ها هم چاره‌ای نداشتند و پذیرفتند.

,

دبیر هیات فوتبال استان زنجان در خصوص احتمال تغییر کاندیداها تا زمان جدید مجمع خاطرنشان کرد: کاندیداها تغییر پیدا نمی‌کنند و فقط منتظر اعلام زمان جدید برگزاری مجمع هستیم.

,

 

,  ,  ,

*‌ لغو مجمع، تصمیم ستاد کرونا بود

, *‌ لغو مجمع، تصمیم ستاد کرونا بود, *‌ لغو مجمع، تصمیم ستاد کرونا بود,

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه علت لغو مجمع، شیوع کرونا بود، گفت: ستاد کرونا و استاندار زنجان با مشاهده شرایط و مخصوصاً اینکه زنجان از دیروز جزء 12 استانی بود که شیب تندی داشت، لذا برگزاری مجمع لغو شد.

,

وی در پاسخ به اینکه چرا مجمع علی‌رغم صدور مجوز برگزاری، لغو شد، اظهار داشت: مجوز برگزاری مجمع به صورت شفاهی بود اما امروز دانشگاه علوم پزشکی به صورت کتبی اعلام کرد که امکان برگزاری وجود ندارد.

,

حمزه‌پور در خصوص دیر اعلام کردن لغو مجمع خاطرنشان کرد: از عصر دیروز این خبر بود که لغو شود و از طرفی نیز به دلیل بلاتکلیف بودن هیات فوتبال استان، سعی بر برگزاری مجمع انتخاباتی بود اما لغو شد.

,

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به بلاتکلیفی هیات فوتبال استان گفت: فوتبال زنجان هم‌اکنون نیازمند برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات در رده‌های سنی، فعالیت مدارس فوتبال، اعزام‌ها و استعدادیابی و سایر برنامه‌ها است اما ستاد کرونا و سلامتی جامعه، اولویت اول بوده و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس مصویبات ستاد کرونا است.

,

وی تصریح کرد: ما تصمیم‌گیرنده نیستیم بلکه ستاد کرونا تصمیم می‌گیرد و ما نیز اجرا می‌کنیم.

,

حمزه‌پور با بیان اینکه نظر بر این است که مجمع به محض بهبود شرایط برگزار شود، افزود: هر زمانی که برگزار شود، تعداد کاندیداها تغییری نمی‌کند و همین افراد خواهند بود و تمام فرآیندها انجام شده و فقط برگزاری انتخابات مانده است.

,

وی در خصوص موضع فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت: نظر فدراسیون این بود که مجمع برگزار شود اما آن‌ها نیز در نهایت بر عدم برگزاری، اقناع شدند.

,

حمزه‌پور اظهار داشت: در خصوص زمان جدید برگزاری مجمع نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید شرایط لازم فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه