اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد؛

توزیع ۸۵ تن بذر گواهی شده ارقام محلی و پرمحصول بین کشاورزان میاندورودی

توزیع ۸۵ تن بذر گواهی شده ارقام محلی و پرمحصول بین کشاورزان میاندورودی
سیداسماعیل علوی از توزیع ۸۵ تن بذر گواهی شده ارقام محلی و پرمحصول بین کشاورزان در میاندورود خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: باتوجه به بازدیدهای میدانی کارشناسان سطح زیر کشت شالی شهرستان هشت هزار و 59۲ هکتار با تولید ۴۲هزارو ۲۵۰ تن پیش بینی می‌شود که پنج هزار و۵۹۲ هکتار اراضی شالیزاری منطقه تحت کشت ارقام محلی و ۳هزار هکتار آن تحت کشت ارقام پرمحصول می‌باشد.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۵ تن بذر گواهی شده ارقام پرمحصول و محلی بین کشاورزان توزیع شد.

مدیرجهاد کشاورزی میاندورود، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط جوی، به کشاورزان توصیه می‌شود بیمه شالیزاری‌ها را انجام دهند تا در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده، خسارت خود را دریافت کنند که تاکنون ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بیمه شدند.

علوی تصریح کرد: جهادکشاورزی با همکاری تعاونی های کشاورزی سطح شهرستان در زمستان سال گذشته کودهای لازم برای کشاورزان برنج کار را به مقدار 530 تن توزیع کرده است و این توزیع همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین طی آموزش کارشناسان و توصیه‌های فنی جهت کشت مکانیزه پیش بینی می‌شود که بیش از ۸۵ درصد از اراضی کشت مکانیزه انجام شود.

علوی با بیان اینکه کارشناسان جهادکشاورزی مراکز خدمات و مدیریت شهرستان آمادگی هرگونه همکاری لازم با کشاورزان را دارند، گفت: در تلاش هستیم تا با فراهم کردن امکانات لازم برای کشاورزان شاهد رونق بیشتر تولید محصولات کشاورزی در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه