اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی لرستان:

۶۹۷ واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول لرستانی واگذار شد

۶۹۷ واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول لرستانی واگذار شد
یاری گفت: ۶۹۷ واحد مسکونی احداث و به خانواده‌های دو معلول شهری و روستایی لرستان واگذار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، کرم یاری شامگاه یکشنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته ۶۹۷ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول استان واگذار شد که از این تعداد ۴۳۸ خانوار شهری و ۲۵۹ خانوار روستایی دارای دو معلول خانه دار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
وی افزود: در واگذاری مسکن دو معلولی باید خانواده معلول زمین داشته باشد که در شهر ۱۴۰ میلیون و در روستا ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود؛ همچنین اعلام کردند به افراد فاقد زمین، از طرف راه و شهرسازی زمین داده شود تا همه این خانوارها صاحب خانه شوند.
,
 
,
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده سیل گفت: در سیل سال ۹۸ تعداد ۴۰۴ واحد مسکونی به تعمیر نیاز داشتند که در سه ماهه نخست همان سال انجام شد و ۳۷۹ واحد مسکونی نیاز به بازسازی داشت که ۵۰ میلیون کمک بلاعوض پرداخت شد تا در روند بازسازی تسریع صورت گیرد.
,
 
,
یاری تصریح کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی گسترده نیست و اقشار آسیب پذیر براساس اولویت خدمات دریافت می کنند که ۱۰۲ هزار خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و خدمات مورد نظر را در بخش های مختلف دریافت می کنند.
,
 
,
وی با اشاره به ارائه خدمات مثبت زندگی بیان کرد: سال گذشته ۱۰۶ مرکز مثبت زندگی در استان ایجاد شد که خدمات بهزیستی را در همه مناطق مختلف استان به معلولین و مددجویان ارائه دهند که برای تکریم ارباب رجوع در محل زندگی آنها این مراکز فعال شدند.
,
 
,
مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: پایش پرونده ها، احیای مددکاری و آموزشها مورد تاکید در اجرای این برنامه بود و با توجه به اینکه بهزیستی به سمت برون سپاری می رود، افرادی که در مرکز مثبت زندگی فعالیت دارند به ازای هر ۱۵۰ نفر باید یک مددکار و مدیر باشد و به طور کلی در هر مرکز چهار نفر مشغول به کار می شوند.
,
 
,
یاری از اشتغال هزار و ۷۶۸ نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: سهمیه استان سال گذشته هزار و ۵۹۰ نفر بود اما بیشتر از این سهیمه اشتغال برای مددجویان ایجاد شد و بالغ بر ۵۹ میلیارد تسهیلات برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شد که همه اعتبار هزینه و اشتغال ایجاد شد.
,
 
,
وی با اشاره به سهم سه درصد معلولان از استخدام اظهار داشت: از هر ۱۰۰ نفری که استخدام شوند باید سه نفر از معلولان باشد اما استخدامی با این وسعت کم است و در آموزش و پرورش سال گذشته از ۲۰۰ نفر استخدام، شش نفر از جامعه معلولان استخدام شدند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه