اخبار داغ

رئیس دادگستری حاجی آباد:

کمیته رصد فضای مجازی انتخابات در حاجی آباد تشکیل شد

کمیته رصد فضای مجازی انتخابات در حاجی آباد تشکیل شد
ابراهیمی گفت: کمیته پایش و رصد فضای مجازی با هدف نظارت و جلوگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام ابراهیمی، رئیس دادگستری حاجی آباد صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات ۱۴۰۰ ، حاجی آباد گفت:  هدف اصلی در مرحله اول پیشگیری از جرایم در این حوزه است و چنانچه جرمی به وقوع پیوست طبق مقررات اقدام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ابراهیمی بر تبیین و اطلاع رسانی جرایم انتخاباتی با همکاری مردم و مسئولان در فضای مجازی برای برگزاری قانونی و مناسب این رخداد در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ابتدا با تبیین و اطلاع رسانی جرایم انتخاباتی تلاش خواهیم کرد تا با آگاهی بخشی، رویکرد پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته در دستگاه قضا شعب ویژه‌ای مربوط به جرایم انتخاباتی تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود، یادآور شد: تلاش می شود مواردی که در فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی در مورد تخلف انتخاباتی اتفاق می‌افتد در مرحله نخست تذکر داده شود تا در فضایی مسالمت آمیز انتخابات سالم و پرشور برگزار شود.

,

ابراهیمی بیان کرد: عناوین مجرمانه که در قانون ذکر شده ممکن است در فضای حقیقی یا فضای مجازی اتفاق بیافتد که مجازات خاص خود را دارد و مواردی که در فضای مجازی رخ می‌دهد قبل از شروع تبلیغات رسمی انتخابات شکل می گیرد.

,

وی با اشاره به قدرت نفوذ فضای مجازی، استفاده موثر از ظرفیت بزرگان و متنفذان برای جلوگیری از تشنج‌های احتمالی و همچنین ارائه توصیه‌های لازم به فعالان فضای مجازی جهت آگاهی مردم از قانون انتخابات را هدف از برگزاری این نشست اعلام کرد.

,

رئیس دادگستری حاجی آباد افزود: در این نشست مقرر شد روزانه مطالبی از قانون انتخابات، جرائم و مجازات‌های انتخاباتی در فضای مجازی جهت آگاهی مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی قرار گیرد.

,

ابراهیمی با اشاره به برخی جرائم ارتکابی در فضای مجازی آن هم در بستری که استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب و مزدوران و اذناب آنان با ایجاد زمینه های تبلیغات سوء رسانه ها و محافل خبری بیگانه، تولید محتوای انحرافی و شبهه برانگیز را در دستور کار قرار داده بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مدیران گروه ها و کانالهای فعال در فضای مجازی تأکید کرد.

,

وی با بیان نقش و اهمیت فضای مجازی در عرصه تبلیغات انتخاباتی و تشریح آسیب های ناشی از بروز ماهیت مجرمانه برخی اقدامات انجام گرفته در این بستر،رصد فضای مجازی را بعنوان مهمترین محور اقدامات بازدارنده ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دانست و تصریح کرد:هر چند برخورداری از روحیه ولایتمداری در بین مردم شهرستان حاجی آباد تا حدود زیادی موجب می شود در این خصوص نگرانی ها کمتر به نظر برسد؛ ولی منطق عقل و تدبیر حکم می کند تا با رصد و پایش دقیق فضای مجازی به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اجازه و مجال جولان و عرض اندام برای فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان فراهم نشود.

,

فعالیت‌های انتخاباتی باید  در چارچوب قوانین به دور از تخریب، شایعه و اتهام زنی به دیگر نامزدها باشد
حجت الاسلام شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی آباد در نشست توجیهی فعالان فضای مجازی شهرستان در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت : تاثیر فضای مجازی بر حوزه سیاسی و اجتماعی به ویژه در عرصه انتخابات قابل توجه است و اگر این فضا درست مدیریت شود بدون شک از فرصت های مثبت آن می توان برای آگاهی بخشی و حضور پرشور مردم و تبلیغات قانون مدارانه بهره گرفت .

, فعالیت‌های انتخاباتی باید  در چارچوب قوانین به دور از تخریب، شایعه و اتهام زنی به دیگر نامزدها باشد,
,

شریفی اظهار کرد : اگر فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی در چارچوبی منطقی و قانونمند صورت نگیرد احتمال اشتباه در انتخاب اصلح افزایش خواهد یافت، به همین جهت شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل و رصد فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است که به طور مستمر ضمن بررسی این فضا با تخلفات آن برخورد شود .

,

وی از فعالان فضای مجازی خصوصا مدیران گروه های فعال در این فضا خواست : با قوانین انتخابات و جرائم و تخلفات انتخاباتی آشنا بوده تا خدای ناکرده افرادی به دلیل عدم آگاهی به قانون، دچار مشکل نشوند .

,

امام جمعه حاجی آباد افزود : با توجه به شرایط منطقه و جریانات اخیر، انتخابات پیش‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی باید در زمان قانونی و در چارچوب قوانین به دور از تخریب ، شایعه و اتهام زنی به دیگر نامزدها انجام پذیرد .

,

حجت الاسلام شریفی گفت : از هواداران نامزدهای انتخاباتی انتظار می رود به نکات مثبت و برجسته داوطلب مورد نظر خود اشاره کرده و از برنامه های مدنظر وی دفاع و دیگر نامزدها را مورد تخریب قرار ندهند.

,

وی در پایان ادامه داد : امیدواریم با همراهی و مشارکت همه عزیزان فعال در عرصه فضای مجازی انتخاباتی سالم، آرام ، امن و بدور از هرگونه تنش و حاشیه با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه