اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی؛

هیچ نظارت و کنترلی بر قیمت بازار مسکن نیست

هیچ نظارت و کنترلی بر قیمت بازار مسکن نیست
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: قیمت مسکن علی‌رغم رکود باز هم در اسفندماه سال گذشته در حال افزایش بود که نشان می‌دهد هیچ نظارت و کنترلی بر قیمت بازار مسکن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وقتی قیمت کالاهای تولیدکنندگان مواد غذایی، مواد شوینده و خودرو کنترل شود اما قیمت بازار مسکن کنترل نشود، چنین مشکلاتی پیش می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اکثر کالاهای مصرفی بخش مسکن مانند آب، برق، گاز، حمل‌ونقل و... یارانه‌ای است، خاطرنشان کرد: با این وجود باز هم هیچ نظارت و کنترلی نیست و طبیعی است افزایش قیمت را به وجود می‌آورد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: البته همین کنترل قیمت‌ها نیز به دلیل اینکه باعث ایجاد مازاد تقاضا است سبب افزایش قیمت خواهد شد چرا که حرکت، حرکت اقتصادی نیست اما در مجموع در زمانی که قیمت‌گذاری داریم، پول به جای تولیدکننده به جیب واسطه‌ها می‌رود.

,

 

,

*‌ توزیع 60 هزار میلیارد تومان رانت در قرعه‌کشی خودروها

, *‌ توزیع 60 هزار میلیارد تومان رانت در قرعه‌کشی خودروها, *‌ توزیع 60 هزار میلیارد تومان رانت در قرعه‌کشی خودروها,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه با فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی در سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان، رانت توزیع شده است، گفت: هرچند این رانت با قرعه‌کشی و به صورت عادلانه بوده اما به هر حال توزیع شده است.

,

وی اظهار داشت: فرض کنیم اگر این مبلغ به جای جیب دلالان به صنعت خودروسازی اختصاص می‌یافت، اتفاقات بسیار خوبی می‌افتاد و مشکلات مالی نیز حل شده و چرخه تولید گسترش می‌یافت.

,

محمودی‌اصل با بیان اینکه اگر قیمت حاشیه بازار بود مطمئناً قیمت خودرو همیشه پایین‌تر از امروز می‌شد، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت خودرو به دلیل مازاد تقاضا است.

,

وی، کل مصرف خودروی کشور را سالانه حداکثر 1.5 میلیون دستگاه بیان کرد و افزود: البته تمام این 1.5 میلیون دستگاه نیز به فروش نمی‌رفت اما وقتی سهمیه‌بندی کرده و برای مثال؛ خودروسازان مکلف به عرضه 25 هزار خودرو به قیمت مشخصی می‌شوند در این صورت 7 میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت‌نام می‌کنند و کاملاً مشخص است که چقدر اشتباه می‌کنیم.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه با این روش، همه به دنبال دلالی هستند، گفت: وقتی مابه‌التفاوت آن به جیب تولیدکننده نرود، باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود.

,

وی اظهار داشت: ثبت‌نام 7 میلیون نفر برای 25 هزار دستگاه خودرو، یک امتیاز محسوب شده و مورد معامله قرار می‌گیرد که این خودش باعث افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه