اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین:

مردم باید طعم واقعی خدمت را بچشند/ نیاز امروز کشور دولت انقلابی و خدوم است

مردم باید طعم واقعی خدمت را بچشند/ نیاز امروز کشور دولت انقلابی و خدوم است
ابوالفضل صدقی گفت: دیگر زمان حرف درمانی گذشته است و مردم نیاز دارند طعم خدمت رسانی واقعی را بچشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، باز هم موسم انتخابات در کشور فرارسیده و کم کم شهرهای کشور تبلیغات جناح های مختلف را تن پوش خود می کند. اما آنچه در این میان مهم است حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای است که متاسفانه در جریان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد کاهش نرخ مشارکت مردمی بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

علاج مشکلات کشور و ایجاد روح تازه امید و دموکراسی در جامعه تنها زمانی محقق می شود که عامه مردم جریان تفکرات غالب برفضای کشور را بشناسند و با بصیرت و آگاهی دست به انتخاب بزنند و سرنوشت و آینده کشور و فرزندان خود را به دست فردی با لیاقت و مدیر و مدبر بسپارند.

,

از این رو مرآت با ابولفضل صدقی استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در خصوص جریان نفوذ و استعمار گفت و گویی داشته است که باهم می خوانیم.

,

استعمار فرانو جنگ امروز ما در فضای مجازی است

, استعمار فرانو جنگ امروز ما در فضای مجازی است,

وی در ابتدا به تاریخچه جریان استعمار دنیا توسط ابر قدرت ها اشاره کرد و گفت: در طو ل تاریخ ابرقدرت ها که در مرکز دنیا قرار دارند همواره سعی کردند، کشو رهای جهان سوم را عقب نگه دارند واز این طریق آنها را استعمار کنند.

,

صدقی در ادامه تصریح کرد: استعمار به سه شکل صورت می گیرد و ابتدایی ترین شکل آن استعمار کهن و ورود مستقیم به کشورها و اشغال واستفاده از منابع آنها بوده است که پس از بیداری های جهانی  با آن مبارزه شد و کم کم از بین رفت و پس از آن در دوران استعمار نو حکومت ها اشغال می شدند وافراد حاکم دست نشانده منافع ابر قدرت ها بودند، اما در حال حاضرجدیدترین شکل استعمار، فرانو است که انسان ها و تفکر آنها اشغال می شود و باعث می شود فرد در هر جای دنیا دنبال چیزی برود و کاری را انجام دهد که آنها می خواهند و اکنون ما در یک جنگ سخت استعمار فرانو در فضای مجازی قرارداریم.

,

وی همچنین گریزی هم به یک حرکت استعماری از نوع فرانو در انتخابات چند سال گذشته مجلس خبرگان زد و گفت: درنتیجه این حرکت استعماری و نفوذ جریان فکری غربی و تبلیغات آنها در کشور شاهد بودیم که درتهران آیت الله مصباح یزدی، و یزدی رای نیاوردند و آیت الله جنتی هم درآخرین ردیف های رای دهندگان بود. 

,

نفوذ جریانی مهمترین شکل نفوذ امروزی است

, نفوذ جریانی مهمترین شکل نفوذ امروزی است,

این استاد دانشگاه نفوذ جریانی را مهمترین شکل نفوذ درحال حاضر کشور دانست و گفت: در گذشته نفوذ کلاسیک و ورود مستقیم فرد برای جاسوسی به کشور صورت می گرفته  که کم کم این شکل از نفوذ در حال نابودی است و در عوض نفوذ از طریق سوار شدن برتفکر جناحی در حال گسترش از طریق فضای مجازی  است و فرد به طور ناخواسته چیزی را می خواهد که قدرت های مطرح دنیا می خواهند.

,

وی از حضور سه تفکر و جریان در کشور بعد از انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: دسته ی اول جریان سکولارهای مسلمان هستند این افراد دین را از سیاست جدا دانسته  و از نظر آنها خداوند انسان را آفریده و بعد از آن انسان با عقل خود زندگی را پیش برده و دیگر نیاری به خدا ندارد. این افراد دین را فردی دانسته  و رواج اسلام و تشکیل حکومت اسلامی را غلط می دانند و نگاه آنها به غرب کاملا مثبت است.

,

نفوذ جریان غربی در کشور نتیجه تفکر دولت تدبیر و امید

, نفوذ جریان غربی در کشور نتیجه تفکر دولت تدبیر و امید,

وی با اشاره به اینکه تفکر دولت روحانی از نوع اعتدال گری است در توضیح این جریان اذعان کرد: نگاه این جریان فکری ایجاد اسلام مدرنیته است و می گویند اسلام سیاسی است ولی نباید در همه جا از تفکر اسلامی استفاده کرد و به دنبال تعامل و رفاقت با غرب هستند.

,

این استاد دانشگاه در مورد دسته سوم به عنوان تمدن گرایان اسلامی نام برد و اظهارکرد: از نگاه این افراد خداوند در همه شئون زندگی حضور دارد و انها اسلام و دین و را از سیاست منفک نمی دانند و نگاه انها به جای آنکه غرب گرایانه باشد، داخلی است.

,

صدقی با بیان اینکه نفوذ جریان تفکر غربی ازطریق سوار شدن بر جریان فکری دسته اول و دوم استف اذعان کرد: متاسفانه تفکرات سکولارهای مسلمان و اعتدال گرایان راه نفوذ و سلطه را برا ی غرب هموار کرده است.

,

این استاد دانشگاه عملکرد ضعیف و غلط دولت روحانی را ضربه به روح اعتماد و دموکراسی در کشور دانست و افزود: باوجود آن که  اقای روحانی 24 میلیون رای مردم را همراه خود کرده بود به وعده های خود عمل نکرد و ضربه محکمی را به دموکراسی کشور وارد کرد.

,

نیاز امروز کشور دولت انقلابی و خدوم است

, نیاز امروز کشور دولت انقلابی و خدوم است,

وی در ادامه با بیان اینکه مردم بارها نتیجه اعتماد به جریان اصلاحات را در کشور دیده اند، گفت: دولت فعلی در حالی روی کار آمد که سخن از حل مشکلات مردم در 100 رو زداد و تنها نقطه امن آنها توافق برجام بود که نه تنها نتوانست مشکلات را حل و تحریم ها را بردارد، بلکه کار رابه جایی کشاند، که کشور با وجود منابع فراوان در گیر تامین گوشت و مرغ مورد نیاز مردم است.

,

صدقی با بیان اینکه نیاز امروز کشور روی کارآمدن دولت انقلابی و جهادی است، تصریح کرد: دیگر زمان حرف درمانی گذشته است و و مردم نیاز دارند طعم خدمت رسانی واقعی را بچشند و همانطور که جوانان مومن و انقلابی با  وجود مشکلات فراوان دولت تدبیر و امید کار های اساسی مانند ساخت ستاره خلیج فارس، و کارهای بزرگی در قرارگاه خاتم و همچنین در شهرداری تهران انجام دادند، مطمئنا در عرصه کار اجرایی هم اگر وارد شوند با اتکا به خداوند متعال موفق خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه