اخبار داغ

فرماندار زبرخان خبر داد؛

تعطیلی ۷ واحد صنعتی در زبرخان توسط بانک‌ها

تعطیلی ۷ واحد صنعتی در زبرخان توسط بانک‌ها
سلیمانی گفت: هفت واحد به دلیل تملک بانک‌ها در شهرستان زبرخان تعطیل است و توانسته‌ایم طی یک سال گذشته دو واحد صنعتی را فعال نماییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید یحیی سلیمانی، فرماندار شهرستان زبرخان صبح امروز در نشست خبری در محل فرمانداری این شهر گفت: هفت واحد به دلیل تملک بانک‌ها در شهرستان زبرخان تعطیل است و توانسته‌ایم طی یک سال گذشته دو واحد صنعتی را فعال نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد واحدهای تولیدی، تشکیل اداره صمت شهرستان زبرخان اولویت اول استان خراسان رضوی است و فکر‌ می‌کنیم اداره کار تا دو ماه آینده در شهرستان ایجاد شود و اعتقاد داریم دستگاه‌های جدید باید به نحوی ایجاد شود که استعداد نیروی انسانی آن‌ها باعث نارضایتی نشود.
,
 
,
فرماندار زبرخان با اشاره به وضعیت کرونا بیان داشت: از ابتدای کرونا کل مراجعان به مراکز درمانی دو هزار ۹۷۸ نفر بوده است که از این تعداد ۶۵۰ نفر بستری‌شده‌اند و ۱۲۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.
,
 
,
وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی در موج چهارم کرونا تصریح کرد: در وضعیت قرمز وظیفه هر دستگاه مشخص است و دیروز سه گروه اقدام به بازرسی در سطح شهرستان زبرخان کردند، در حال حاضر در چهار نقطه شهرستان آزمایش کرونا صورت می‌گیرد.
,
 
,
سلیمانی با اشاره به وضعیت شهر خرو و بافت فرسوده آن خاطر نشان کرد: برای حل مشکل بافت فرسوده چند طرح وجود دارد که درجاسازی و طرح اقدام ملی از اهم آن‌ها است. در شهر خرو مشکلی برای تأمین زمین نداریم ولی متأسفانه در طرح اقدام ملی مردم کمتر همکاری داشتند. در شهرهای قدمگاه و درود به دنبال تأمین زمین هستیم.
,
 
,
فرماندار زبرخان با اشاره به کرونا و تأثیر آن بر دانش‌آموزان اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموز در شهرستان زبرخان تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود هزار نفر دسترسی ضعیف‌تری به خدمات آموزش مجازی دارند. برای حل این مشکل تاکنون با کم خیرین ۱۶۰ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.
,
 
,
وی با اشاره به وضعیت طرح اقدام ملی مسکن بیان داشت: بیشترین سهمیه در استان برای شهر خرو در نظر گرفته شد به نحوی که هزار و ۲۰۰ سهمیه برای این شهر بوده است و در مرحله اول هزار و ۱۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۵۰۰ نفر درخواستشان رد شد و از ۵۱۴ نفر باقیمانده، فقط هشت نفر تشکیل پرونده داده‌اند و هیچ‌کس اقدام بانکی را صورت نداده است و در حال حاضر ۲۰۰ سهمیه بدون متقاضی باقی‌مانده است.
,
 
,
وی با اشاره به وضعیت شهر درود گفت: در این شهر ۵۲۱ ثبت‌نام صورت گرفته است که ۱۸۲ نفر رد شدند، ۶۶ نفر انصراف دادند و ۲۵۸ پرونده در دست بررسی است و دو نفر تأیید و همین مقدار نیز درخواستشان نهایی شده است.
,
 
,
فرماندار زبرخان بیان داشت: در شهر قدمگاه ۲۵۴ نفر متقاضی مسکن ملی ثبت‌نام کردند و ۱۳۰ پرونده در دست بررسی، ۴۱ پرونده انصراف و ۷۲ نفر درخواستشان رد شده است
,
 
,
سلیمانی با اشاره به مشکلات شهرستان زبرخان ادامه داد: ایجاد آرامش، وحدت و تعامل در شهرستان زبرخان هدف ما بوده است و خدا را شاکرم که این وحدت و آرامش بین نخبگان ما حاکم شد.
,
 
,
وی با اشاره به روند توسعه شهرستان تازه تأسیس زبرخان تأکید کرد: سند توسعه شهرستان توسط دانشگاه فردوسی مشهد تدوین خواهد شد و به‌زودی امضا این تفاهم انجام خواهد شد.
,
 
,
فرماندار زبرخان گفت: اساسنامه بنیاد توسعه نیشابور بزرگ‌سال‌ها پیش توسط ما و عده‌ای از دوستان نوشته شده است ولی تا الآن معطل‌مانده است و همان اساسنامه را برای زبرخان بومی‌سازی‌ کردیم و شورای توسعه شهرستان زبرخان را تدوین کردیم.
,
 
,
وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های بیمارستانی در زبرخان اظهار داشت: مجوز بیمارستان ۹۶ تخت خوابی در شهرستان زبرخان صادر شده است.
,
 
,
سلیمانی با اشاره به صنعتی بودن این شهرستان اظهار داشت: توسعه شهرک صنعتی خیام ضروری است و این شهرک دیگر فضای برای گسترش ندارد و قرار است ۴۵ هکتار زمین در جنوب زبرخان به شهرک صنعتی فناوری‌های نوین اختصاص یابد.
,
 
,
فرماندار زبرخان تصریح کرد: مطالعات ۱۰۰ هکتار زمین در اسحاق‌آباد برای ایجاد شهرک صنعتی جدید نیز در حال انجام است و به‌زودی شهرک گلخانه‌ای که از سیاست‌های استاندار خراسان رضوی است در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار شروع خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد بندر خشک در این منطقه عنوان داشت: طرح ایجاد بندر خشک در شهرستان زبرخان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در دست بررسی است که برای آن پنج هزار میلیارد ریال نیازمند اعتبار است که سرمایه‌گذار آماده است و پیگیری این طرح حداقل به دو تا سه سال زمان نیاز دارد.
,
 
,
جعفر سیدآبادی، معاون فرماندار زبرخان نیز در این نشست گفت: در حوزه نانوایی‌ها مشکلات عدیده‌ای شامل آردفروشی، کم‌فروشی و... در شهرستان وجود داشت و خداراشکر این حوزه با ورود فرمانداری تحت کنترل است.
,
 
,
وی با اشاره به مشکلات این موضوع تصریح کرد: برخی نانوایی‌ها نان ۲۶۰ گرمی را ۱۹۰ گرم پخت می‌کردند و با این کار برخورد شد. همچنین برخی نانوایی‌ها نان دولتی را پس از پخت به مشهد ارسال می‌کردند و به‌صورت آزاد اقدام به فروش می‌کردند که با آن‌ها نیز برخورد شد.
,
 
,
سیدآبادی تأکید کرد: ۱۸ روستای زبرخان بااعتبار ۱۵ میلیارد ریال مجهز به پایش تصویری شده است.
,
 
,
معاون فرماندار زبرخان با اشاره به مشکل زباله گاه این شهرستان تصریح کرد: اختلافاتی بین شهرداری‌ها مبنی بر میزان مشارکت وجود دارد و تاکنون برای رفع مشکل زباله سه جلسه رسمی و چندین جلسه غیررسمی برگزار شده است.
,
 
,
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم زباله گاه جدیدی تعریف شود اجرای این پروژه دور از دسترس است لذا طرح توجیهی به‌صورت پیمانکاری برای برآورد حجم و میزان زباله تولدی هر شهر آغاز خواهد شد و علاوه بر آن امکانات و تجهیزات فنی و انسانی این طرح نیز معین گردد تا به این وسیله سهم هر شهر مشخص شود و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پیمانکار مشخص خواهد شد.
,
 
,
سیدآبادی گفت: تا الآن اقدامات انجام‌شده پراکنده بوده است ولی این موضوع به جد در حال بررسی خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه