اخبار داغ

گزارش نتیجه‌بخش؛

پیگیری رسانه مانع تخلف نیم‌میلیارد تومانی شد/ نیروی کافی برای نظارت بیشتر نداریم

پیگیری رسانه مانع تخلف نیم‌میلیارد تومانی شد/ نیروی کافی برای نظارت بیشتر نداریم
با بازرسی های کارشناسان معادن سازمان صمت مشخص شد این سنگ شکن به صورت غیر مجاز از زمینی که مجوز برداشت نداشته تا کنون ۳۶ هزار تن گراویل برداشت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، برداشت های غیر مجاز و بدون مجوز در شهرهای شرقی گلستان یکی از معضلاتی است که هر چند مدت یک بار ساکنان محلی را نسبت به این موضوع شاکی می گرداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

چندی پیش با گزارش ساکنان محلی روستای مهدی آباد شهرستان علی آبادکتول نسبت به برداشت غیرمجاز یکی از سنگ شکنان جاده قدیم حکیم آباد خبرنگار این پایگاه خبری برای بررسی موضوع به منطقه مراجعه کرد.

,

ابزار آلات مکانیکی و ماشین های حمل و نقل به صورت غیرمجاز در ساعات مشخص اقدام به برداشت کرده و آن را به منطقه دیگری منتقل می کردند.

,

, ,

پس از تهیه مستندات توسط خبرنگار نسبت به اقدام غیرقانونی این سنگ شکن مراتب به دستگاه های ذی ربط گزارش داده شد که با بازرسی های کارشناسان معادن سازمان صمت مشخص شد این سنگ شکن به صورت غیر مجاز از زمینی که مجوز برداشت نداشته تا کنون ۳۶ هزار تن گراویل برداشت کرده است.

,

, ,

نرخ مصوب گراویل برای هر تن ۸ هزار تومان است اما طبق ادعای افراد محلی گراویل در منطقه تنی ۱۴ هزار تومان معامله می شود که این موضوع نشان دهنده سود نیم ملیارد تومانی این سنگ شکن است.

,

نیروی کافی برای بازرسی نداریم

, نیروی کافی برای بازرسی نداریم,

هومن هادیان در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: متاسفانه برداشت های غیرمجاز از دل کوه، اراضی کشاورزی  و رودخانه ها در استان صورت می پذیرد که شکایت های مختلفی را از طرف سازمان صمت همراه داشته است.

,

معاون معادن سازمان صمت گلستان، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون معادن، سازمان صمت صرفا متولی اخذ حقوق دولتی و جریمه آن با توجه به نوع ماده معدنی از افراد است و دریافت خسارات وارده به زمین ها و اراضی کشاورزی طبق قانون بر عهده اداره کل مور اراضی و سازمان جهاد کشاورزی است.

,

وی، افزود: استان های شمالی به دلیل ضوابط منابع طبیعی و محیط زیستی عملا نمی توانند در حوزه معادن کوهی وارد شوند اما در حال پیگیری برای رفع این موضوع هستیم.

,

هادیان، اذعان کرد: طی دوسال اخیر اقدامات خوبی در رابطه با شناسایی برداشت های غیرمجاز در استان انجام شده و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری در گشت های مشترکی که با امور اراضی و آب منطقه ای استان داشته اند نسبت به این موضوع حساس تر شده اند.

,

, ,

معاون معادن سازمان صمت با بیان اینکه افراد خاطی پس از گذراندن مجازات دوباره برداشت غیر مجاز خود را شروع می کنند، ابراز کرد: دلیل این موضوع تقاضای بالای مصالح است، سازمان صمت و امور اراضی نیروی کافی را ندارد که در هر معدن یک کارشناس یا ناظر را برای بازرسی قرار دهد.

,

وی، گفت: یکی از راه های حل این مشکل ارائه مجوزهای بیشتر به متقاضیان برای کنترل بهتر برداشت ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه