اخبار داغ

با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت؛

افتتاح صندوق پژوهش و فناوری نفت/ خرید تضمینی تجهیزات در صنعت نفت کلید می‌خورد

افتتاح صندوق پژوهش و فناوری نفت/ خرید تضمینی تجهیزات در صنعت نفت کلید می‌خورد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افتتاح صندوق پژوهش و فناوری نفت و اجرای طرح خرید تضمینی در صنعت نفت گفت: اقتصاد فناورانه این صنعت، شاهد تحولات جدیدی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در آیین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت گفت: سنگ بنای تحولات مربوط به افتتاح این صندوق به نخستین بازدید آقای زنگنه از انبار ری برمی‌گردد. براساس مصوبه هیئت دولت، قرار بود این انبار که بالغ بر ۲۰ هکتار مساحت دارد فروخته و ساختمانی برای شرکت ملی نفت ایران احداث شود، اما با صلاحدید وزیر نفت، تشخیص داده شد، این زمین در اختیار پارک فناوری قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه به‌زودی اقدام‌های خوب انجام‌شده در این پارک اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت هم با هدف ارائه حمایت‌های مالی در این زمینه شکل گرفت. این صندوق ۲۰ سرمایه‌گذار دارد که چهار سرمایه‌گذار آن از شرکت‌های زیرمجموعه نفت است و الباقی شرکت‌های خصوصی هستند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این صندوق که با حمایت وزارت نفت ایجاد شده است، در آینده هم می‌تواند افزایش سرمایه داشته باشد و هم می‌تواند سرمایه‌های جدید جذب کند.
,
 
,
کرباسیان از همراهی بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مسیر قدردانی کرد و افزود:  در بحث کالا با ابلاغیه وزیر نفت که اجرای آن در دستور کار معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری قرار گرفته است، با اعطای وام کم‌بهره (سود بانکی متوسط ۸ درصد) از تولیدکنندگان ایرانی حمایت و پس از تولید کالا، محصول یا مستقیم به بازار عرضه می‌شود، یا در صورتی که محصول به نفت واگذار شود، نفت اقساط را خواهد پرداخت.
,
 
,
 
,
صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد
, صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد,
 
,
براساس این گزارش امروز در حاشیه گشایش صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، قرارداد خرید تضمینی ۱۰ پمپ ESP میان این صندوق و شرکت فناوران پارسیان و قرارداد خرید تضمینی ۳۰ مته حفاری PDC میان صندوق و شرکت آسماری امضا شد.
,
 
,
در حوزه قراردادهای مربوط به سرمایه‌گذاری خطرپذیر و وام قابل تمدید به سهام شرکت‌های استارتاپ‌ نیز امروز این صندوق دو قرارداد امضا کرد؛ نخست قرارداد VC هوش مصنوعی در حوزه اچ‌اس‌ئی با شرکت فرادید و دوم، قرارداد VC طرح تصفیه EO با شرکت آبان.
,
 
,
بر اساس این گزارش، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق تضمین صندوق نفت و خط اعتباری بانک تجارت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد و تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌های معطوف به قرارداد به شرکت‌های فناور ارائه شده است.
,
 
,
همچنین در این مراسم، تفاهم‌نامه سه‌جانبه تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان میان شرکت ملی نفت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت و تفاهم‌نامه تامین مالی و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه نیز میان شرکت ملی نفت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت امضا شد.
,
 
,
صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با حضور ۱۲ سهامدار از فعالان اصلی صنعت نفت مردادماه سال ۱۳۹۹ تأسیس شده است. این صندوق، یک نهاد مالی به‌منظور ارائه خدمات مالی به شرکت‌های فعال فناور و استارتاپ‌های حوزه صنعت نفت است و ضمانت شرکت‌های فناور نزد شبکه بانکی برای امکان تأمین مالی و دریافت تسهیلات، خرید تضمینی محصولات فناورانه، ارائه تضامین موضوع قراردادهای شرکت‌های فناور به‌منظور ارائه به کارفرما، تأمین مالی مستقیم استارتاپ‌ها در قالب قراردادهای مشارکتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارائه وام‌های مشارکتی قابل تبدیل به سهام برای ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله خدمات مالی آن به‌شمار می‌رود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه