اخبار داغ

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی خبر داد؛

شناسایی بیش از ۱۲۰۰ معروف در ستاد امربه‌معروف خراسان رضوی

شناسایی بیش از ۱۲۰۰ معروف در ستاد امربه‌معروف خراسان رضوی
سردار افراسیابی گفت: مأموریت ما در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احیاء امربه‌معروف است و بیش از ۱۲۰۰ معروف را در ستاد استان شناسایی کرده‌ایم و باید به آن توجه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار افراسیابی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی شب گذشته در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این شهرستان که در یکی از مدارس کاشمر برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین ۵۸ با آرا قاطع مردم نظام جمهوری اسلامی در ایران اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت: این حکومت آرزوی خیلی از بزرگان نظیر شهید نواب صفوی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی باعث امیدبخشی در بسیاری از نقاط جهان شده و ما باید این امانت را به مسیر جلو پیش ببریم، خاطرنشان کرد: مسئولیت خطیری که در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به ما محول شده را باید قدر بدانیم و به آن جامعه عمل بپوشانیم.

,

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه برابر قانون ائمه جمعه رئیس این ستاد هستند و مصوبات این ستاد برای تمام مسئولان لازم‌الاجرا است، تصریح کرد: جایگاه ستاد یک جایگاه حاکمیتی است و باید بتوانیم از این مسئولیت خطیر به‌خوبی استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه شوراهای امربه‌معروف باید در بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی تشکیل دهند، اذعان کرد: مأموریت ما در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احیاء امربه‌معروف است و بیش از ۱۲۰۰ معروف را در ستاد استان شناسایی کرده‌ایم و باید به آن توجه کنیم.

,

افراسیابی با بیان اینکه مردم باید در مقابل منکرات جامعه واکنش داشته باشند و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را احیاء کنند، عنوان کرد: نباید نسبت به همنوعان خود در بحث مواسات بی‌تفاوت باشیم و اگر این معروف را ترک نکنیم و برای ترویج معروف تلاش کنیم باعث احیاء امربه‌معروف می‌شود.

,

وی با تأکید بر اینکه نوع گفتار و گفتمان در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بسیار حائز اهمیت است تا مخاطب ما از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر زده نشود، تشریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، بسیج، ارشاد و همه دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند که در جهت ارتقاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه اقدام کنند.

,

 

,

گلایه امام‌جمعه کاشمر از برگزاری جشن عروسی ۱۰۰۰ نفری در شرایط کرونایی / مسئولان امر باید پاسخگو باشند

, گلایه امام‌جمعه کاشمر از برگزاری جشن عروسی , ۱۰۰۰, نفری در شرایط کرونایی / مسئولان امر باید پاسخگو باشند,

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، امام‌جمعه کاشمر در این نشست اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم که فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مختص یک نهاد یا ستاد خاصی نیست بلکه وظیفه همه مردم است.

,

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به عموم مردم صورت گیرد تا مردم در بحث امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بسیج شوند، خاطرنشان کرد: نمازجمعه به‌عنوان بهترین مرکز عبادی و سیاسی در شهرستان تعطیل می‌شود آن‌وقت در یک روستا یک جمعیت هزارنفری در یک فضایی بدون ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اقدام به برگزاری مراسم عروسی می‌کنند.

,

امام‌جمعه کاشمر ضمن گلایه از مسئولان مرتبط با این موضوع، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید برای این وضعیت پاسخگو باشد که چرا باتوجه‌به شرایط کرونایی شهرستان، مدارس روستا در اختیار این افراد قرار گرفته است و همچنین دیگر مسئولان دیگر که در نظارت بر این موضوع کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند.

,

وی با تأکید بر اینکه نمازجمعه کاشمر به دلیل وضعیت کرونایی شهرستان تعطیل شده آن‌وقت شاهد رقاصی، تجمع چند صدنفری و... در یک روستای چسبیده به شهر باشیم، اذعان کرد: کاش حداقل ده نفر آنجا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و اعتراض می‌کردند تا مردم دیگر هم یاد می‌گرفتند که باید در مقابل منکر ایستاد.

,

 

,

معذوریت شرعی نباید باعث روزه‌خواری درملأعام شود

, معذوریت شرعی نباید باعث روزه‌خواری درملأعام شود,

طالعی، دادستان کاشمر در این نشست با بیان اینکه باتوجه‌به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، معذوریت شرعی نباید باعث روزه‌خواری در ملا عام شود، عنوان کرد: روزه‌خواری در ملا عام جرم محسوب می‌شود و مطمئناً در صورت مشاهده جرم، فرد متخلف مجازات خواهد شد.

,

وی با تأکید بر اینکه نباید در شهر زیارتی کاشمر روزه‌خواری درملأعام صورت گیرد، تشریح کرد: صنوف مجاز به فعالیت مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده فعالیت انجام دهند و نیروی انتظامی و ضابطین نظارت لازم را در این حوزه داشته باشند.

,

دادستان کاشمر همچنین با اشاره به برگزاری مراسم عروسی ۱۰۰۰ نفری در یکی از روستاهای کاشمر، تأکید کرد: از تمام افراد دخیل در این موضوع اهم از دولتی و غیردولتی تحقیقات و پیگیری‌های لازم انجام و به‌صورت قاطع برخورد خواهد شد.

,

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تجمع در این ایام کرونایی تعطیل است و برگزاری مراسم عروسی با یک جمعیت چند صدنفری در این شرایط کرونایی هیچ جایگاهی ندارد، بیان کرد: مدارس که متصل به یک نهاد دولتی است نباید در اختیار این‌گونه مراسمی قرار داده شود.

,

طالعی با بیان اینکه برگزاری تجمع در این شرایط کرونایی یک جرم مشهود بوده و باید بلافاصله دستور تعطیلی آن صادر می‌شد ولی متأسفانه هیچ‌کدام از متولیان امر اقدام نکرده‌اند، ابراز کرد: پرونده قضایی دراین‌خصوص تشکیل و تحقیقات لازم در حال انجام است و برابر ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه