اخبار داغ

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان :

اعتبارات حوادث در گلستان سه برابر می شود / ۷ هزار خانه فرسوده در گلستان نوسازی می شود

اعتبارات حوادث در گلستان سه برابر می شود / ۷ هزار خانه فرسوده در گلستان نوسازی می شود
سید محمد حسینی گفت : هم اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای استان طرح هادی داشته و حدود ۴۰۳ روستا نیز بازنگری شده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛  سید محمد حسینی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان ظهر امروز دوشنبه ۲۳ فروردین در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) اظهار داشت : در چنین روزی در ابتدای انقلاب، امام خمینی(ره) دستور دادند برای رفع مشکل مسکن محرومان در روستاها بنیاد مسکن تشکیل شود و بعد از فرمان ایشان مردم خیرخواه برای واریز به حساب ۱۰۰ امام در تهران صف های طولانی تشکیل دادند .

حسینی در خصوص آخرین وضعیت طرح هادی در استان گلستان افزود : هم اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای استان طرح هادی دارد و حدود ۴۰۳ روستا نیز بازنگری شده اند ، همانطور که می دانید طرح های هادی ده ساله هستند و نیاز است که یک بازنگری شوند .

وی ادامه داد : با توجه به انتخابات مهمی که در پیش داریم وظیفه ما امیدبخشی به مردم با انجام اقداماتی چون پروژه های عمرانی و مسکن در روستاها می باشد تا مردم فکر نکنند تنها هستند و جمهوری اسلامی برای آنها برنامه های خوبی در این حوزه دارد .

اعتبارات حوادث روستایی در استان ما سه برابر می شود

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان تصریح کرد : امروز نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام است و قصد داریم با کمک مسئولان و مردم استان در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها در یک بازه زمانی ۵ ساله منازل کم دوام را بازسازی کنیم ، همچنین اعتبارات حوادث روستایی در استان ما سه برابر می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: میانگین اجرای طرح هادی در کشور ۵۲ است اما در استان گلستان ۷۲ درصد است ، بنده به صراحت اعلام می کنم که برای عمران و بهسازی در استان هیچ محدودیت مالی نداریم و الان دنبال افرادی هستیم که شرایط داشته باشند تا به آنها تسهیلات بدهیم.

۶۰درصد منازل روستایی استان سند ندارند

حسینی در خصوص سنددار کردن منازل روستایی گفت : ۶۰ درصد منازل روستایی در استان گلستان سند ندارند.

وی در تشریح این امر گفت : ۶۰۴ روستا از ۹۳۳ روستای استان جزو املاک بنیاد علوی هستند و ۷۷ روستا نیز اوقافی ، طبعا این روستاها برای سنددار شدن باید روال اداری خود را طی کنند اما حدود ۲۷۴ روستا در استان اسناد اصلاحات ارضی و مالکیت دارند که اسناد همه آنها صادر شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد : این نهاد در خصوص اشتغالزایی روستاها نیز حساس است و در حال حاضر ۳۵۸ روستا طرح اشتغالزایی دارند که به فرمانداری ها ارسال و ابلاغ شده است .

حسینی همچنین یادآور شد : طرح منظومه روستایی نیز به جهت هدفمند کردن موضوعات اقتصاد در روستا و نگاه پهنه ای و بخشی در دست اقدام است تا بتواند به رونق روستاها کمک کند .

انتهای پیام /

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛ ,
,
,
,
,
,
, اعتبارات حوادث روستایی در استان ما سه برابر می شود, اعتبارات حوادث روستایی در استان ما سه برابر می شود,
,
,
,
,
,
, ۶۰درصد منازل روستایی استان سند ندارند, ۶۰درصد منازل روستایی استان سند ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه