اخبار داغ

رئیس حوزه هنری مازندران خبر داد؛

تولید آثار فاخر هنری با محوریت زیست‌بوم مازندران/حوزه هنری بسترساز هنر متعهد انقلابی است

تولید آثار فاخر هنری با محوریت زیست‌بوم مازندران/حوزه هنری بسترساز هنر متعهد انقلابی است
مهدی معصومی با اشاره به اینکه حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی قرار است در تمامی عرصه ها حضور داشته باشد، از تولید آثار فاخر هنری در مسیر حفظ اهداف ارزشمند انقلاب با محوریت زیست بوم مازندران با هدف تحول در حوزه هنری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سنت پسندیده نام گذاری روزهای هفته با هدف گرامی داشت مناسبت های مهم اسلامی و ملی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که در حد خود به ماندگار شدن خاطره وقایع ارزشمند کمک می کند. در فرهنگ اسلامی هم همواره به این مسأله مهم توجه شده است. در قرآن کریم، از این روزهای مبارک و عبرت آموز، تحت عنوان «ایام اللّه » یاد می شود و حتی در یک مورد، به حضرت موسی علیه السلام دستور یادآوری این روزها داده شده است.
 
این شیوه پسندیده، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت بسیار جدی دنبال شد که آثار و برکت های فراوانی نیز در پی داشته است. از جمله پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز و هفته هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

مهدی معصومی رئیس حوزه هنری مازندران  در گفت وگو با بلاغ با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم انقلاب رسیدن به ادب، فرهنگ ، هنر اسلامی ایرانی و برقراری عدالت  و حافظ کرامت انسانی است.

وی بیان کرد: حوزه هنری هنر انقلاب و در واقع حافظ همه اهداف و نگاه‌های ارزشمند انقلاب است و هنرمند انقلابی  پاسدار اهداف انقلاب و رفتار و کردار انقلاب است و اخلاق انسانی است.

رئیس حوزه هنری مازندران تصریح کرد: در حوزه هنری تلاش می کنیم با  زبان هنر و تولید آثار فاخر هنری در مسیر حرکت کنیم که اهداف ارزشمند انقلاب را حفظ کنیم.

*تحول در حوزه هنری با تدوین سند راهبردی

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه هنری بر اساس اندیشه های هنری، تفکرات و نگاه های شهید آوینی شکل گرفت، تصریح کرد: ما وظیفه داریم در هفته هنر انقلاب اسلامی برای پاسداشت سالروز شهادت آوینی برنامه هایی در عرصه هنر متعهد و انقلابی ارئه کنیم.



معصومی افزود: در سال 1400 قصد تحول در این حوزه داریم با توجه به مدیریت جدید حوزه هنری کشور ، سند راهبردی طراحی شده که باعث ایجاد تحول در حوزه هنری می شود تا بتوانیم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب ، تغییر و تحول و به روز‌رسانی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی قرار است در تمامی عرصه ها حضور داشته باشد نه فقط دفاع مقدس و انقلاب بلکه در تمامی عرصه ها یعنی به آسیب های اجتماعی ، زمین خواری و هر مساله ای که در جامعه وجود دارد زیرا تمام مسائل از این دست به نظام و انقلاب آسیب می زند و حوزه هنری با حضور هنرمندان متعهد و ارزشمند وظیفه ورود به این موضوعات را دارد.

رئیس حوزه هنری مازندران با اعلام اینکه ما باید با تولید آثار فاخر، نظام و انقلاب را حفظ کنیم، گفت: تلاش و فعالیت ها نباید در یک جا خلاصه شود و در کل استان حضور داریم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *تحول در حوزه هنری با تدوین سند راهبردی, *تحول در حوزه هنری با تدوین سند راهبردی,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,

این مسئول با بیان اینکه در سال 1400 به زیست بوم استان توجه داریم یعنی هنر انقلاب باید با ترجمان زیست بوم استان مازندران باشد، اظهار کرد: هر چه در زیست بوم استان از جمله فرهنگ و آداب و رسوم
وجود دارد با توجه به آن آثار تولید می شود.

*مراقب ورود فرهنگ های بیگانه باشیم

معصومی خاطرنشان کرد: ورود فرهنگ های غربی و بیگانه باعث شده سنت ها و آیین های ما ایرانی ها دچار خدشه شود، فرهنگ‌های مدرن و سنتی در کنار هم با هم باشند ما مخالف زندگی مدرن و تکنولوژی نیستیم اما آسیب زدن به آداب و رسومات خوب نیست.

وی ادامه داد: با توجه به مظلومیت فرهنگ در کشور باید با همکاری بانهادها و تشکل های مردمی و موسسات فرهنگی هنری فعال در کنار هم دست به دست هم دهیم.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه از طرح ها و برنامه های تشکل های مردمی و موسسات فرهنگی حمایت می شود تا اثربخشی آن را در جامعه ببینیم، تصریح کرد: با هنر باید آرامش در جامعه ایجاد کنیم و مسیر عشق و زیبایی در جامعه به وجود بیاریم و انسان را به خدا نزدیک کنیم، خداوند هنرمند واقعی است که هنرمند حقیقت های دست نیافتنی جامعه را کشف می کند که مردم عادی نمی بینند چون هنرمند با جان و دل هنری را خلق می کند.

این مسئول بیان کرد: هنرمند انقلابی و متعهد کسی است که به خدای خود متعهد است و به آنچه که آفرید و آزاد قرار داد پایبند باشد.

معصومی خاطرنشان کرد: به تولید می اندیشیم و با شروع تولید چند فیلم و کتاب که امسال رونمایی می شود به ترویج و توزیع تولیدات اهمیت می دهیم چون ترویج تولیدات از آسیب های حوزه هنری بوده است چون اثری که درست توزیع نشود به دست مرم نمی رسد و تاثیر لازم را ندارد.
 

,
,
,
, *مراقب ورود فرهنگ های بیگانه باشیم, *مراقب ورود فرهنگ های بیگانه باشیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


وی با اعلام اینکه هنر برای تاثیر گذاری بر تمامی گروه های سنی بویژه کودکان و نوجوان است، گفت: دیدار جمعی از هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان با نماینده ولی فقیه در استان،  برگزاری نمایشگاه کتاب سیار و برنامه های ادبی فرهنگی در  پنج شهر استان ( کتابگرد)، برپایی کارگاه آموزشی هنر(کاروان هنر) ویژه کانون اصلاح و تربیت ساری، افتتاح استودیو  صدابرداری و موسیقی، آغاز ساخت پردیس سینمایی ایران در ساری و رونمایی از کتاب ملت شهادت(مجموعه اشعار شاعران استان در رثای سردار شهید سلیمانی ) از برنامه های هفته هنر انقلاب – حوزه هنری استان است.

*«قراخیل» پایگاه ادبیات پایداری می شود

رئیس حوزه هنری مازندران معرفی و تجلیل از هنرمند شاخص هنر انقلاب اسلامی و یک هنرمند جوان، معرفی روستای «قراخیل» به عنوان پایگاه ادبیات پایداری، رونمایی ازاثر موسیقیایی «نسل بیدار» ساخته ی فرزاد محمد نژاد، اجرای نمـایش میـدانی در  فضـای باز، اجرای نـمایش بچـه های مسـجد،برپایی نمایشگاه تجسمی، (تصـویرگری آیـات قـرآنی )، رونمایی فیلم کوتاه داستانی «جـان سردار»
بازخوانی کتابهای دفاع مقدس «تولیدات حوزه هنری» ویژه ی فضای مجازی، نمایشگاه عکس روایت جهاد «  آثار محمد سلطانی »، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم شهید مشتاقی و اهداء اثر نقاشی«  تمثال شهید  »، امضا تفاهم نامه همکاری با معاونت فرهنگی سپاه کربلا و مرکز آفرینشهای هنری بسیج مازندران، رونمایی از دو اثر مکتوب ادبیات پایداری و برگزاری جلسه نقد، نمایش فیلم «دیدن این فیلم جرم است» ویژه ی هنرمندان و فعالین جبهه فرهنگی انقلاب، رونمایی از دو اثر مکتوب تحت عنوان (مجموعه شعر رازهای ارغوانی و کتاب 134 شهید هنرمند ) و تولید کلیپ های تصویری ویژه ی فضای مجازی از دیگر برنامه‌های مهم هفته هنر انقلاب در استان است.

*کلنگ زنی پردیس سینمایی ایران در ساری

معصومی از کلنگ زنی پردیس سینمایی ایران در ساری در هفته هنر انقلاب خبر داد و گفت: این پردیس دارای پنج طبقه است و دارای سالن های مختلف برای نوجوانان ، کودکان و بزرگسالان و تفریحی است.

وی با اشاره به آغاز مراحل ساخت و تجهیز استودیوی صدابرداری و موسیقی حوزه هنری مازندران گفت: با توجه به تولیدات صوتی حوزه هنری مازندران در زمینه های مختلف از جمله موسیقی؛ وجود چنین استودیویی با عث صرفه جویی در هزینه های فنی شده و امکان انجام کارهای بیشتر را فراهم می آورد.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به گستره تولیدات و محتوا در فضای مجازی و استقبال کاربران از این امکان، نقش استودیو را در تولید انواع آثارصوتی از جمله کتاب صوتی، نمایش های رادیویی، آثار موسیقایی، معرفی کتابها و محصولات فرهنگی هنری، پادکست های ادبی و... حائز اهمیت خواند.

معصومی با اشاره به صرف هزینه 300 میلیون تومان برای این پروژه خاطر نشان کرد: با وجود این امکان شرایط حمایت و همکاری بیشتری با هنرمندان رشته های مختلف در حوزه هنری مازندران ایجاد خواهد شد.


حضور سفیر هفته هنر انقلاب در دستگاههای فرهنگی

ارسلان مهدوی ساروی کارگردان و بازیگر نمایش های بومی و آیینی استان، جهت ارسال بیانیه ویژه هفته هنر انقلاب حوزه هنری استان به  دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان رفت.
 

, ,
,
,
, *«قراخیل» پایگاه ادبیات پایداری می شود, *«قراخیل» پایگاه ادبیات پایداری می شود,
,
,
,
,
, *کلنگ زنی پردیس سینمایی ایران در ساری , *کلنگ زنی پردیس سینمایی ایران در ساری ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حضور سفیر هفته هنر انقلاب در دستگاههای فرهنگی, حضور سفیر هفته هنر انقلاب در دستگاههای فرهنگی,
,
,
,

, ,

در این حرکت نمادین، تمثال شهید سید مرتضی آوینی، توسط مهدوی ساروی (سفیر هفته هنر انقلاب) به مدیران و مسئولان چندی از مراکز اداری و فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، راه آهن شمال و کتابخانه های عمومی استان تقدیم شد.

علیرضا پاکبین معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری مازندران این اقدام را (که بصورت اجرایی نمایشی با آداب و لباس بومی و خوانش شعر مازندرانی همراه بود) حرکتی در راستای ترویج اندیشه هنر متعهد عنوان کرد و گفت: این حرکت به نوعی قدردانی از زحمات و تدابیر دستگاههای  اداری و اجرایی استان بوده که سال گذشته همکاری و مشارکتهایی با حوزه هنری داشته اند و از جهتی انگیزه دعوت به همکاری در سال 1400 را نیز در بر داشته است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه