اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد؛

آغاز چهارمین دوره "نذر خون" در سیستان و بلوچستان از فردا/ اهداکنندگان مشمول جریمه منع تردد شبانه نمی شوند

آغاز چهارمین دوره "نذر خون" در سیستان و بلوچستان از فردا/ اهداکنندگان مشمول جریمه منع تردد شبانه نمی شوند
سهیلا خسروی گفت: طرح نذر خون از فردا همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان از ساعت هفت صبح تا یازده و سی دقیقه شب به صورت یکسره در سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا خسروی، مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: طرح نذر خون از فردا همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان در سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
وی ادامه داد: در این طرح مراکز و پایگاه های انتقال خون استان از ساعت هفت صبح تا یازده و سی دقیقه شب به صورت یکسره آماده خون گیری از مردم مومن و روزه دار سیستان و بلوچستان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال چهارمین سال آغاز طرح نذر خون در سیستان و بلوچستان است، البته مراکز و پایگاه های انتقال خون همواره به صورت یکسره تا یازده و سی دقیقه شب آماده خدمات دهی به مراجعان هستند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از ابتدای امسال، سه هزار و هشتصد و شصت و نه نفر به مراکز و پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و هفتاد و شش نفر موفق به خون دهی شدند.

خسروی تصریح کرد: از این تعداد ۲۱۹ نفر بانوان و ۲ هزار و هشتصد و پنجاه و هفت نفر آقایان بودند.

وی گفت: طرح نذر خون در تمام روزهای ماه مبارک رمضان اجرا می شود و بیشترین استقبال مردم از این طرح به طور عمده در شب های قدر بوده، همچنین در طول سال هم شب های قدر و روزهای تاسوعا و عاشورا بیشترین استقبال از سوی هم استانی ها برای خون دهی مشاهده شده است.  

این مقام مسئول گفت: امیدواریم با وجود منع آمد و شدها بر اثر شیوع بیماری کرونا میزان مراجعات مردم برای خون دهی افزایش داشته باشد.

 اهداکنندگان مشمول جریمه منع تردد شبانه نمی شوند

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس مکاتبه ای که با راهنمایی و رانندگی کشور داشتیم و نامه نگاری فرمانداری زاهدان به همه ارگان ها مبنی بر اینکه افرادی که برای اهدای خون به پایگاه ها و مراکز انتقال خون مراجعه می کنند در صورت داشتن نامه انتقال خون مشمول جریمه منع تردد ساعت ۱۰ شب به بعد نمی شوند.

خسروی تصریح کرد: میانگین روزانه اهدای خون در سیستان و بلوچستان ۱۵۰ واحد است، در حالیکه میانگین روزانه مصرف خون در این استان به ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد هم می رسد و در صورت وقوع تصادف و ... به ۵۰۰ واحد می رسد.

وی گفت: وضعیت همه شهرستان های استان بحرانی بوده و ذخایر خونی حتی در شرایط عادی هم در حال اتمام است و برخی از گروه های خونی مورد نیاز بیماری تالاسمی قابل پاسخگویی نیستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان و وخیم شدن این بیماری، بسیاری از مردم از حضور در پایگاه های انتقال خون امتناع می ورزند و این موضوع سبب کاهش میزان اهدای خون شده است.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  اهداکنندگان مشمول جریمه منع تردد شبانه نمی شوند,  اهداکنندگان مشمول جریمه منع تردد شبانه نمی شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه