اخبار داغ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

ورود ۱۰ هزار دز واکسن کرونا به استان کرمانشاه

ورود ۱۰ هزار دز واکسن کرونا به استان کرمانشاه
ابراهیم شکیبا گفت: تاکنون ۱۰ هزار دز واکسن کرونا طی پارت های مختلف به استان کرمانشاه وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: تاکنون ۱۰ هزار دز واکسن کرونا طی پارت های مختلف به استان کرمانشاه وارد شده که تقریباً به استثنای تعداد محدودی که تاکنون برای دریافت واکسن حضور نیافته اند همگی تلقیح شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ظرف یکی دو روز آینده توزیع واکسن های باقیمانده انجام خواهد شد، افزود: این واکسن ها برای پرسنل کادر بهداشت و درمان و نظام پزشکی است.

 وی خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری پارت جدید واکسن کرونا با اولویت تلقیح برای کادر بهداشت و درمان در بخش دولتی و خصوصی وارد استان کرمانشاه می شود.

شکیبا با اعلام اینکه هنوز سهمیه استان کرمانشاه از واکسن کرونا معلوم نیست، خاطرنشان کرد: تعداد محدودی از واکسن کرونا که طی هفته جاری به استان خواهد آمد برای سالمندان سرای سالمندان و بیماران خاص اختصاص خواهد یافت.

وی خواستار رعایت جدی پروتکل های بهداشتی توسط مردم شد و عنوان کرد: اکنون در آغاز موج چهارم کرونا قرار داریم و تنها راه مقابله با آن پیشگیری است.

شکیبا تصریح کرد: مردم باید به طور جدی از ماسک استفاده کنند زیرا روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت و اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند آمار مرگ و میر به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نمی‌شود عده‌ای بر اثر بی احتیاطی سلامت مردم را به خطر بیاندازند بنابراین مردم هم باید خود پروتکل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند و هم به عنوان ناظران سلامت به افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر دهند.

شکیبا خاطر نشان کرد: پرسنل بهداشت و درمان با تمام وجود مشغول خدمت رسانی به مردم هستند با این حال سه هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی نمی‌تواند پاسخگوی دو میلیون نفر جمعیت باشد.

وی افزود: استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است در حالی که متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بسیار کمرنگ شده است.

شکیبا گفت: متاسفانه مردم پس از بستری شدن در بیمارستان یا از دست دادن عزیزانشان به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی پشیمان می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه