اخبار داغ

یادداشت؛

مظلومیت سبز

مظلومیت سبز
یکی از نقاط قوت عملکرد شش‌ساله وی را می‌توان در افزایش سرانه فضای سبز استان یافت، جایی که وی توانسته شهری سبز در مقایسه با دوره‌های قبلی مدیریت شهری در اختیار شهروندان قرار دهد و بر اساس گفته‌های خودش رتبه سومین شهر سبز در بین کلان‌شهرهای کشور را دارد اما این عملکرد وی نیز با انتقادهایی همراه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فوری نزدیک به شش سال از حضور سقائیان نژاد در شهرداری قم می‌گذرد، در واقع نیمی از مدت زمانی که وی شهردار اصفهان بوده را در قم سپری کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فوری,

نکته مهمی که وی در این مدت به دنبال تحقق آن بوده و تا حدود زیادی نیز توانسته آن را عملیاتی کند ارتباط خوب و نزدیک با علما و مراجع بوده است، ارتباطی که تاکنون حفظ شده و در واقع در کنار عملکرد قابل‌قبولش، دو عامل اصلی حفظ صندلی خود در شهرداری قم بوده است البته نباید از ضعف شورای اسلامی شهر قم و وزن پایین کارشناسی آن در این موضوع به سادگی عبور کرد.

,

در این میان یکی از نقاط قوت عملکرد شش‌ساله وی را می‌توان در افزایش سرانه فضای سبز استان یافت، جایی که وی توانسته شهری سبز در مقایسه با دوره‌های قبلی مدیریت شهری در اختیار شهروندان قرار دهد و بر اساس گفته‌های خودش قم رتبه سومین شهر سبز در بین کلان‌شهرهای کشور را دارد اما این عملکرد وی نیز با انتقادهایی همراه است که بیراه هم نیست.

,

منطقه 6 شهرداری قم از جمله مناطقی است که از کمبود فضای سبز رنج می‌برد به طوری که این مهم را نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز تأیید می‌کند و می‌گوید: هنوز هم برخی مدیران معتقدند نیروگاه و شاه ابراهیم نباید موردتوجه قرار گیرد، بعد از ده سال نقطه از شهر 20 متر سرانه فضای سبز دارد و نقطه دیگر 4 متر دارد.

,

در واقع کارنامه سبز شهردار قم در طی این 6 سال برای برخی از مناطق شهر پررنگ‌تر بوده و برای مناطقی مانند شاه ابراهیم، سوم خرداد و... حداقل در زمینه فضای سبز چندان مناسب و قابل‌قبول نبوده است.

,

مناطقی که علاوه بر کمبودهای فراوان با تراکم بالای جمعیت روبرو هستند و نیاز به فضاهای سبز بیش از پیش در این مناطق احساس می‌شود.

,

به هر حال یکی از آموزه‌های دینی اسلام و همچنین هنر مدیریتی این است که بین مردم تبعیضی قائل نشویم، موضوعی که در مقام عمل نیاز به مدیران با درایت و دلسوز دارد و انتظار می‌رود سقائیان نژاد در ادامه راه بیش از پیش به آن اهتمام بورزد، مسیری که به نظر می‌آید در دوره بعدی شورا نیز با انتخاب سقائیان نژاد تداوم خواهد داشت.

,

سیده زهرا موسوی

,


انتهای پیام/

,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه