اخبار داغ

بلاگرها در اینستاگرام چه می‌کنند؟/ نظارت و کنترل، حلقه مفقوده پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی کشور

بلاگرها در اینستاگرام چه می‌کنند؟/ نظارت و کنترل، حلقه مفقوده پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی کشور
برای نظارت بر کار بلاگرهای در اینستاگرام باید در سطح ملی اقدام شود، از برخی از پیج‌ها که اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی، غیرفرهنگی و مضر برای سلامت مردم می‌کنند و باید مسدود شوند که بگذریم برخی دیگر مطالب مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی خوبی ارائه می‌دهند و در این فضا شاهد نوعی اشتغال‌زایی هم هستیم، بنابرین فضا نیاز به کنترل و حمایت در چارچوب قانون و قوانین کشور دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ اگر سری به اینستاگرام بزنیم شاهد پیج‌هایی خواهیم بود که پر از رنگ‌های جذاب و مخاطب‌پسند هستند، خانه‌هایی مملو از اجناس لوس و مدرن و زندگی‌های لاکچری که بیشتر سبک زندگی غربی را به زوج‌ها و خانواده‌ها القا می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

چشم و هم‌چشمی، اسراف، شکستن برخی از حریم‌ها، ترویج سبک زندگی غربی، آموزش راه‌هایی برای تغییر سبک لباس پوشیدن و آرایش صورت و... همگی فاکتورهایی هستند که در این پیج‌ها ارائه می‌شود.

این درحالی است که بلاگرهای اینستایی با چند صد هزار دنبال‌کننده روش‌هایی را برای تربیت کودکان ایرانی ارائه می‌دهند که گاها اصلا با اصول ایرانی اسلامی منطبق نیست و در آینده عواقب حاصل از آن مشخص خواهد شد.

بسیاری از گردانندگان پیج‌های بزرگ اینستاگرام خارج از کشور سکونت داشته و اصلا در ایران زندگی نمی‌کنند و این نیز می‌تواند تهدید بزرگی برای دنبال‌کنندگان ایرانی آن‌ها تلقی شود و این بماند که بسیاری از دنبال‌کنندگان از صداقت صاحبان ۹۰ درصد این پیج‌ها اطمینان ندارند و نمی‌‌‌تا چه حد این تصاویر و فیلم‌هایی که به دستشان می‌رسد صحت دارد.

بلاگرهای اینستاگرام در محیطی آزاد ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند

یکی از کاربران فضای مجازی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: خانمم پیج چند نفر از همین غول‌های اینستاگرامی را دنبال می‌کند و درست است که برخی مطالبی که ارسال می‌کنند برای سرگرمی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما متأسفانه برخی‌ها بسیار تحت تأثیر طرز زندگی، لباس پوشیدن، برنامه‌های تفریحی و دیگر مواردی که در صفحه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تزریق زندگی تجملاتی و خرید هر روزه محصولاتی که در این پیج‌ها تبلیغ می‌شود بماند، متاسفانه برخی از گردانند‌گان خود را پزشک متخصص معرفی کرده و با تبلیغ داروهایی برای پوست و مو و موارد دیگر بانوان را ترغیب به خرید و مصرف این نوع قرص‌ها می‌کنند و ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی فالوورهایشان به همراه داشته باشد.

وی افزود: لازم است نظارتی بر کار بلاگرهای اینستاگرامی وجود داشته باشد چون متاسفانه این افراد در محیطی آزاد برخی از ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند و اگر بخواهم نمونه‌ای از آن را ذکر کنم تبلیغ سفر در ایام نوروز است که باوجود اینکه مسئولان وزارت بهداشت بر خطرات آن تاکید داشتند فیلم‌هایی در این صفحه‌ها به نمایش گذاشته می‌شد که سفرها و دورهمی‌های خانوادگی را ترویج می‌کرد و این‌ها تنها بخشی از بی‌ملاحظگی‌ها هستند که برای جذب مخاطب بیشتر توسط ادمین‌ها صورت می‌گیرد.

بلاگرها هم مشکلات بسیاری دارند، اقتضای کارشان اجازه نمایش آن را نمی‌دهد

مریم یکی از بلاگرهای اینستاگرام در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پیجم را چندین سال است که راه‌اندازی کرده‌ام، اما دو سال به‌صورت حرفه‌ای بدای گسترش و مطرح شدنش کار کردم و امروز بیش از ۳۰۰ هزار فالوور دارم.

وی با بیان اینکه در پیجم مشکلاتم را نمایش نمی‌دهم چون مردم وقت و حوصله‌ای برای دیدن این مشکلات ندارند ادامه داد: بیشتر درآمدم از تبلیغاتی است که می‌گیرم اما سعی می‌کنم هر محصولی را تبلیغ نکنم چون نمی‌خواهم اعتماد مردم را از دست بدهم.

این بلاگر اینستاگرام  تاکید کرد: برخی از همکارانم در این صفحه‌ها با وجود مخاطب بالا و جوان و نوجوان کالاها یا آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند که اصلا قابل قبول نیست و اگر کمی وجدان داشته باشند هرگز این کار را نخواهند کرد ادامه داد: متاسفانه ارائه مطالب غیراخلاقی در برخی از پیج‌های بزرگ، تجویز داروهای شیمیایی و گیاهی نادرست، عادی جلوه دادن ناهنجاری‌ها و... ازجمله مواردی است که در این پیج‌ها به چشم می‌خورد و گردانندگان آن‌ها اغلب در خارج از کشور هستند و لازم است برای بستن آن‌ها اقدام شود.

وی افزود: برای روحیه مخاطبانم مجبور هستم از لوازم جدید و مدرن استفاده و فیلم‌ها پرنشاط از زندگیم پخش کنم و بارها با این جمله که "خوشبحالت که هیچ غم و ناراحتی نداری" و "شوهر همیشه همراهی داری" و یا "زندگی لاکچری داری" مواجه هستم اما باید بگویم من هم در زندگی مشکلات و دردهای خودم را دارم که نمی‌توانم در فضای مجازی که نوعی فضای عمومی است مطرحش کنم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ برای نظارت بر کار بلاگرهای در اینستاگرام باید در سطح ملی اقدام شود، از برخی از پیج‌ها که اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی، غیرفرهنگی و مضر برای سلامت مردم می‌کنند و باید مسدود شوند که بگذریم برخی دیگر مطالب مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی خوبی ارائه می‌دهند و در این فضا شاهد نوعی اشتغال‌زایی هم هستیم، بنابرین فضا نیاز به کنترل و حمایت در چارچوب قانون و قوانین کشور دارد.
 

,
,
,
,
,
,
, بلاگرهای اینستاگرام در محیطی آزاد ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, بلاگرها هم مشکلات بسیاری دارند، اقتضای کارشان اجازه نمایش آن را نمی‌دهد,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه