اخبار داغ

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان سمنان خبر داد؛

۵۰ درصد از پیش‌دبستانی‌ها ارزیابی می‌شوند‌/ سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۷ خرداد

۵۰ درصد از پیش‌دبستانی‌ها ارزیابی می‌شوند‌/ سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۷ خرداد
محمد کرمانی از سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۷ خرداد خبر داد و گفت: تنها ۵۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی ارزیابی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کرمانی رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت از آغاز طرح سنجش در استان سمنان از ۱۷ خرداد ماه  امسال خبرداد و گفت : طرح غربالگری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۷ خردادماه آغاز و تا اول شهریور ماه ادامه خواهد یافت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,
وی در ادامه تصریح کرد: اولویت اجرای این طرح با نوآموزان است و پس از پایان غربالگری نو آموزان و بنا بر تصمیمات ستاد مبارزه با کروانا و شرایط کرونایی کشور از ۵۰ درصد دانش آموزانی که در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده اند نیز مورد سنجش قرار می گیرند.
,
 
,
کرمانی با اشاره به اینکه امسال هم مانند سال گذشته طرح سنجش به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد،خاطر نشان کرد: برای حفظ سلامت نوآموزان ساعات و روزهای کاری افزایش پیداخواهد کرد  و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و درهرنوبت ۲۶ نوآموز مورد غربالگری قرار می گیرند.
,
 
,
وی همچنین تصریح کرد: برای جلوگیری از ازدحام و تراکم جمعیت تنها یکی از والدین می توانند نوآموز را همراهی کنند.
,
 
,
کرمانی اظهار کرد: نوآموزان که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی در طرح سنجش مشکوک تشخیص داده شوند، به مرحله تخصصی بینایی سنجی، شنوایی شناسی، کاردرمانی، هوش و...ارجاع داده می شوند.
,
 
,
وی در مورد فاکتورهای مورد ارزیابی اذعان کرد: ارزیابی ها  شامل مواردی از قبیل بینایی، دید، رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی_حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان و بیماری های جلدی (پوست و مو) بیماری های نیازمند مراقبت ویژه است.
,
 
,
وی در نهایت هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان در بدو ورود به دبستان،  همچنین تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای تمامی نوآموزان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی را دانست.
,
 
,
کرمانی همچننین از خانواده ها درخواست کرد: تنها به منابع اطلاعات رسمی استناد کنند و در فضای مجازی به سایت های خبری نامعتبر مبنی بر انجام سنجش و یا دریافت مبلغی جهت انجام این کار اعتماد نکنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه