اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت شهرستان مانه وسملقان خبر داد؛

انجام ۱۵۰۰۰ بازرسی در طرح شهید سلیمانی/ جهش پنج برابری تعداد مبتلایان کرونایی ثبت شده روزانه در مانه و سملقان

انجام ۱۵۰۰۰ بازرسی در طرح شهید سلیمانی/ جهش پنج برابری تعداد مبتلایان کرونایی ثبت شده روزانه در مانه و سملقان
سید حسن سیدی تعداد کل بازرسی های انجام شده طرح شهید سلیمانی در شهرستان مانه و سملقان را ۱۵ هزار و ۹۸۸ مورد خواند و گفت: در اجرای این طرح ۳۶۱ اخطاریه ، ۷۴ مورد به مراجع قضایی ارجاع و ۲۹ مورد پلمب به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن سیدی، رئیس شبکه بهداشت شهرستان مانه وسملقان در گفت و گو با خبرنگار عصراترک در خصوص طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا گفت: این طرح از بهترین اقدامات صورت گرفته است که  موفقیت بالایی کسب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شروع شده و تا پایان بیماری کرونا در راستای نابودی بیماری ادامه خواهد داشت، گفت:  اصول کلی طرح در قالب تیم های مراقبتی، نظارتی و تیم های حمایتی است.
,
 
,
سیدی اضافه کرد: ۱۶  تیم مراقبتی در سطح مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان تشکیل شده که که متشکل از بسیج و نیروهای بخش بهداشت هستند که هدف اصلی تیم های مراقبتی شناسایی افراد بیمار با گرفتن تست کرونا از آنها و افرادی  که با آنها در ارتباط بوده اند، است.
,
 
,
وی گفت:  از آغاز شروع طرح شهید سلیمانی در شهرستان مانه و سملقان تا به کنون سه هزار و ۵۰۰  تست از افراد گرفته شده است که ۲۱۴ نفر از آنها مثبت بوده اند.
,
 
,
سیدی تاکید کرد: از مردم تقاضا می شود که در صورت مثبت شدن تست کرونا فرد یا یکی از اعضای خانواده شان نسبت به قرنطینه ۱۴ روزه اقدام و در تماس با فرد بیمار تمام نکات بهداشتی رعایت شود تا بقیه اعضای خانواده درگیر بیماری نشوند.
,
 
,
این مقام مسئول با بیان اینکه هدف تیم های نظارتی،نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، ادارات ،بانک‌ها ،کسبه  و مکان هایی که امکان تجمع یا پروتکل شکنی وجود داشته است، گفت: در صورت توجه نکردن به تذکر تیم های نظارتی اقدام به تذکر کتبی و در نهایت پلمپ ان محل می شود.
,
 
,
وی ادامه داد: ۱۲تیم نظارتی  ثابت،  متشکل از نیروهای بخش سلامت، همکاران در گروه بهداشت محیط و نیروهای بسیج و هلال احمر هستند و هر روز صبح نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در سطح شهرستان رصد می‌کنند.
,
 
,
سیدی یادآور شد: همچنین در سطح روستاها با همکاری بسیجیان نظارت بر نانوایی ها و مغازه ها انجام می شود و نکات کامل بهداشتی به آنها آموزش داده می شود.
,
 
,
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: تیم های حمایتی بخشی دیگر از طرح شهید سلیمانی هستند که متولی این امر بسیج بوده و با مشارکت مرکز بهداشت و خانه های بهداشت، بر روند اجرای قرنطینه و ایزوله خانواده بیمار یا خود بیمار نظارت می کنند و در صورت احساس نیاز خانواده، سبد معیشیتی و هزینه معیشیتی تحویل داده می شود.
,
 
,
سیدی تعداد کل بازرسی های انجام شده این طرح در شهرستان مانه و سملقان را ۱۵ هزار و ۹۸۸ مورد خواند و گفت: در مجموع کل نظارت های انجام شده سطح شهرستان که از اسفند ۹۸ آغاز شده ۲۵ هزار و ۱۵۷ مورد بوده که ۳۶۱ اخطاریه مربوط به بازدید های انجام شده در طرح شهید سلیمانی ۵۱۹ مورد مربوط به کل بازدید ها بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: علاوه بر این در طرح شهید سلیمانی بعد از نظارت های انجام شده ۷۴ مورد و در کل طرح نظارت های بهداشتی از سال ۹۸ تاکنون ۸۷ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شدند، همچنین ۲۹ مرکز در این مدت پلمب شده اند.
,
 
,
سیدی اضافه کرد:از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد یک هزار و ۶۹۸ مورد نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده که۲۱ مورد اخطار کتبی، ۱۱ مورد جریمه و پنج واحد هم پلمب شده اند که شامل دو تالار و یک گیم نت بوده است.
,
 
,
جهش پنج برابری تعداد کرونا ثبت شده در مانه و سملقان
, جهش پنج برابری تعداد کرونا ثبت شده در مانه و سملقان,
 
,
وی با بیان اینکه با عادی انگاری کرونا در جامعه و عادی شدن روال دید و بازدید های نوروزی، مراسم های عروسی و عزا آمار کرونا سیر صعودی به خود گرفته است، گفت: بر اساس آمار ثبت شده در شهرستان مانه و سملقان تا اسفند ماه تعداد کل بیماران کرونایی شهرستان پنج نفر بوده اند  که از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۲۲ نفر کرونا مثبت به ثبت رسیده است و ۸۰ درصد آن مربوط به هفته اخیر است.
,
 
,
سیدی تصریح کرد: با افزایش موارد بستری در مقایسه اسفند طی چند روز اخیر در سال  ۱۴۰۰ مواجه شده ایم، همچنین آمار بیمارانی که به صورت سرپایی مراجعه می کنند و جواب تست آنها مثبت شده است ۶۷ درصد است در حالی که در بهمن ماه این روند به کمتر از ۱۰ درصد رسیده بود.
,
 
,
وی گفت: در مقایسه با اسفند ماه تعداد بیماران ثبت های روزانه پنج برابر شده است، این نشان گر این است که طی روزهای آینده افزایش چشم گیر موارد بستری را خواهیم داشت، علاوه بر این نزدیک به ۷۰ درصد فوتی ها مربوط به افراد دارای بیماری زمینه ای،مانند فشار خون ،دیابت،چاقی، بیماری مزمن تنفسی و کهنسالی هستند.
,
 
,
سیدی با اشاره به سرعت بالای در برگیری ویروس کرونای انگلیسی خاطرنشان کرد: اگردر یک فضای بسته مانند ادارات و بانک‌ها تهویه مناسبی نباشد، اگر شخصی کرونا مثبت باشد، طی چند ساعت ۸۰ درصد  افراد آن مکان مبتلا به این ویروس می شوند، حتی اگه ماسک داشته باشند و فاصله را رعایت کنند. 
,
 
,
رئیس شبکه بهداشت و درمان مانه و مسلقان افزود: در این شرایط که وضع کشور  رو به قرمزی و گاهی به سیاهی می رود، مردم باید این موضوع را درک کنند و فرض نکنند با یک ماسک زدن  مبتلا به این ویروس نمی شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه