اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

ساماندهی کوچ بهاره در مراتع فارس آغاز شد

ساماندهی کوچ بهاره در مراتع فارس آغاز شد
صمدنژاد گفت: همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل کوچ، مبادی ورودی وخروجی دام به مراتع ییلاقی استان فارس تحت کنترل قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالحسن صمدنژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل کوچ ، مبادی ورودی وخروجی دام به مراتع ییلاقی استان فارس تحت کنترل قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی افزود: تمامی مبادی ورودی و خروجی به مراتع استان با استقرار اکیپ های ثابت و سیار کنترل کوچ بهاره تحت رصد کامل قرار دارند .
,
 
,
صمدنژاد با بیان اینکه کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو توسط تریلی، کامیون و کامیونت بر اساس زمان بندی تقویم کوچ از 23 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شدافزود: با پیگیریهای صورت گرفته با ستاد ساماندهی کوچ عشایر استان،فرمانداری،دستگاه‌های اجرایی،نیروی انتظامی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات لازم جهت رعایت برنامه زمانبندی کوچ بهاره عشایر و عدم جابجایی دام غیر مجاز مقرر گردید از صدور بارنامه برای خودروهای حامل دام خارج از تقویم کوچ بهاره جلوگیری و کارت هوشمند رانندگان متخلف با هماهنگی پلیس راه ضبط و خودوری آنان نیز توقیف خواهد شد.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی فارس اظهار کرد: اکیپ های ثابت و سیاربا همکاری ادارات امور عشایر و دامپزشکی در محورهای مواصلاتی و پلیس راه ها با حاملان دام غیر مجاز برخورد و خودروی رانندگان متخلف نیز پس از ضبط مدارک با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای توقیف و دام های آنان نیز به محل مبدا بازگردانده خواهد شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی وخاک در مراتع ییلاقی و آسیب گسترده به پوشش مرتعی می شود تصریح کرد: دامداران و بهره ‌برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری نمایند در غیر اینصورت این اداره کل وظیفه دارد برابر مقررات با متخلفان برخورد نماید. 
,
 
,
صمدنژاد در پایان از مردم طبیعت دوست استان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و یا تخلف در مراتع با تلفن های 139 و یا 1504 یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل و مراتب را گزارش نمایند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه