اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد

ثبت‌نام نهایی بیش از ۱۶ هزار نفر در انتخابات شورای روستاهای مازندران/ثبت‌نام در ۵۰ حوزه روستایی به حدنصاب نرسید

ثبت‌نام نهایی بیش از ۱۶ هزار نفر در انتخابات شورای روستاهای مازندران/ثبت‌نام در ۵۰ حوزه روستایی به حدنصاب نرسید
حسین حسن‌نژاد تعداد ثبت نام نهایی داوطلبان در انتخابات شورای روستاهای مازندران را تاکنون ۱۶ هزار و ۲۵۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۵۱ نفر مرد و هزار و ۶ نفر زن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، تعداد ثبت نام نهایی داوطلبان روستاها تاکنون را ۱۶ هزار و ۲۵۷ نفر برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۵۱ نفر بمیزان ۹۳.۸ درصد، مرد و هزار و ۶ نفر بمیزان ۶.۲ درصد، زن هستند.

وی با اشاره به روش‌های مختلف برای ثبت نام در این دوره بیان کرد: با توجه به بیماری کرونا و اهمیت صیانت از سلامت شهروندان، در استان مازندران ۶ هزار و ۴۳۷ نفر، ۴۰ درصد از طریق بخشداری ( بصورت حضوری ) و ۷ هزار و ۱۹۰ نفر بیش از ۴۴ درصد از طریق دفاتر پیشخوان، ۶۳۰ نفر ۳.۹ درصد از طریق اپ موبایل و ۲ هزار  فر ۱۲.۳ درصد از طریق دسکتاپ ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به سابقه نمایندگی داوطلبان نیز گفت: ۴ هزار و ۳۴۴ نفر یعنی ۲۶.۷ درصد داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در ادوار مختلف شوراهای روستایی و ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر یعنی ۷۳.۳ درصد فاقد سابقه عضویت در شوراهای اسلامی روستاها هستند.

این مسئول گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان ۲ هزار و ۲۹۴ نفر ایثارگر و ۱۳ هزار و ۹۶۳ غیرایثارگر هستند.

حسن نژاد تصریح کرد: مشارکت شهروندان استان مازندران برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا با ثبت نام از داوطلبان از ۱۶ فرودین همزمان با سراسر کشور در استان در بخشداری‌های سراسر استان و همچنین به شکل غیر حضوری به مدت ۷ روز صورت گرفت.

به گزارش بلاغ، از مجموع ۲ هزار و ۴۹۶ روستای واجد شرایط ۲ هزار و ۴۴۶ روستا از نظر عضویت و ثبت نام به حد نصاب رسیده و در ۵۰ حوزه روستایی نیز به حد نصاب ثبت نام نرسیده است.

برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۲۱ روستا هیچ فردی داوطلب نامزدی نشد و در ۲۹ روستا هم تعداد ثبت نامی ها کمتر از تعداد اعضای اصلی و علی البدل مورد نیاز برای فعالیت شورا است.

بر اساس قانون شوراها تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای تا یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است و براساس قانون برای برگزاری انتخابات در روستاها آمار داوطلبان باید به تعداد اعضای اصلی و علی البدل باشد.

روستاهایی که تعداد داوطلبان نامزدی در آنها به حد نصاب نرسیده ، برای دوره جدید شورای اسلامی نخواهند داشت و وظایف شورا را طبق قانون شورای بخش انجام می دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه