اخبار داغ

وقتی کرونا اقتصاد واحدهای صنفی را نیمه جان می کند؛

از فعالیت مغازه داران در پشت کرکره های نیمه پایین تا فروش اینترنتی

از فعالیت مغازه داران در پشت کرکره های نیمه پایین تا فروش اینترنتی
این چندمین باری است که واحدهای صنفی به دلیل شیوع کرونا بسته شده اند اما هر بار مسئولان یکی از راه حل های مقابله با آن را بسته بودن مغازه ها و واحدهای صنفی می دانند در این شرایط بسیاری از کارشناسان فروش اینترنتی را تنها راه صاحبان کسبه برای عبور دادن بحران ورشکستگی می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ شهر با مردمانش زنده اند اما این ویروس کرونا است که در گوشه و کنار شهر چنبره زده و هموطنان را مجبور به خانه نشینی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

میزان ابتلای صعودی به ویروس کرونا و از همه مهمتر تعداد فوتی‌ها در کشور که روزانه به مرز ۳۰۰ نفر در حال نزدیک شدن است سبب شد بار دیگر دولت تن به تعطیلی اصناف و بازاریان در شهرهای قرمز بدهد.

,

در این میان واحدهای صنفی که در حال فعالیت هستند نیز با کاهش فروش روبرو هستند و از این رو مجبور شده اند تا نیروهای خود را تعدیل کنند اگر چه صنوف مربوط به فروش موادغذایی تولید کارخانه‌ای و شوینده‌ها، از قبیل سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بعضا با افزایش فروش نیز مواجه شده‌اند، اما اگر این موارد خاص را کنار بگذاریم، می‌توان گفت سایه کرونا بر سر اصناف گسترده شده و تعطیلی‌های جدی در مشاغل این بخش را به همراه داشته است. تعطیلی‌های خواسته و ناخواسته‌ای که همزمانی آنها با روزهای آخر ماه و پرداخت کرایه مغازه ها نگرانی‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است.

,

در شهر که قدم بزنی کرکره ی برخی مغازه ها کاملا پایین است و برخی نیز نیمه پایین هستند، برخی با گذاشتن بنری بر روی کرکره ی خود سعی کرده اند راه ارتباطی خود و مشتری را قطع نکنند و با قرار دادن شماره ی همراه خود این ارتباط را حفظ کنند.

,

شماره ی چند نفر مغازه را یادداشت کردم تا از وضعیت این روزهای کرونایی بر اقتصاد خانه شان و نظرشان در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی آنهم در سال جدید جویا شوم.

,

اقتصاد نیمه جان واحدهای صنفی در پی محدودیت های چندباره ی کرونایی

, اقتصاد نیمه جان واحدهای صنفی در پی محدودیت های چندباره ی کرونایی, اقتصاد نیمه جان واحدهای صنفی در پی محدودیت های چندباره ی کرونایی,


با اولین نفری که تماس گرفتم از آرایشگران مردانه خیابان شهاب بود، در ابتدای کلام از کرونا گفت و این که امیدوار است که این بیماری شرش را از سر تمام بشریت کم کند.

,
,


اما در ادامه از وام هایی گفت که چندین ماه است به تعویق افتاده اند، او بیان کرد: سال گذشته چند بار مغازه ها به دلیل شرایط کرونایی بسته شد، از این رو چند ماه است که وام هایم به تعویق افتاده اند.

,
,


وی ادامه داد: کرایه مغازه، هزینه‌های آب، برق، گاز، بیمه و مالیات از هر دری که بروم به مشکلات اقتصادی برمی خورم حال این را به خرج و مخارج خانه هم اضافه کنید و گرانی هایی هر روز بیشتر از دیروز می شوند.

,
,


ابراهیمی فروشنده کفش و کیف است، او نیز در گفتگو با ما به کرایه مغازه، چک، اجناس فروخته نشده و هزینه های مغازه اش اشاره کرد و گفت: دقیقا وقتی فصل فروش ما است تصمیم می‌گیرند مغازه‌ها را تعطیل کنند اما چه کسی به فکر چک‌ها و قرض‌های ما است.

,
,


وی بیان کرد: واقعاً هیچ مسئولی از خودش نمی‌پرسد مغازه و یا کارگاهی که ماهیانه باید ۱۰ میلیون تومان اجاره بدهد و ۱۰ میلیون تومان حقوق و از آن‌طرف در پایان سال هم انتظار دارند که مالیات و عوارض شهرداری را پرداخت کند با این‌همه تعطیلی و محدودیت چگونه باید از پس این‌همه هزینه ‌برآید؟

,
,

فعالیت واحدهای صنفی در پشت کرکره های نیمه پایین

, فعالیت واحدهای صنفی در پشت کرکره های نیمه پایین, فعالیت واحدهای صنفی در پشت کرکره های نیمه پایین,


آبدری مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تعطیلی واحدهای صنفی به عنوان یکی از راههای کنترل بیماری کرونا گفت: سال گذشته پس شیوع بیماری کرونا ستاد مقابله با این بیماری تصمیم گرفت که واحدهای صنفی را بر اساس حساسیتی که در خصوص تجمع داشتند، گروه شود تا بر مبنای گروه بندی فعالیت کنند.

,
,


وی ادامه داد: متاسفانه هیچ فکر و چاره ای برای واحدهای صنفی اندیشیده نمی شود و تنها از آن ها می خواهند که تعطیل شوند البته در واقع هیچ یک به طور کامل بسته نیستند بلکه کرکره های نیمه پایین حاکی از این است که واحد صنفی در حال فعالیت است.

,
,


آبدری عنوان کرد:استان کرمان و توابع آن دارای ۳۵ هزار واحد صنفی است از این رو نمی توان تنها با داشتن ۱۰۰ مامور نظارتی تمام این واحدها را نظارت کرد که اگر هم این اتفاق صورت بگیرد بازه ی زمانی بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد.

,
,


مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان اضافه کرد: می توان با برنامه ریزی هدفمند و درخواست از واحدهای صنفی که بر اساس وجدان کاری خود و رعایت قانون مداری و قانون گذاری خواست تا پرتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

,
,


وی توضیح داد: به جای آن که واحد صنفی زیر زمینی و در پشت دربهای بسته فعالیت خود را انجام دهد می توانستیم با برنامه ریزی تعداد مراجعه کنندگان آن ها را کم کنیم در حالیکه این واحدهای صنفی امرار معاش خود را از دست نمی دادند.

,
,


آبدری بیان کرد: تعطیلی واحد صنفی نارضایتی ایجاد می کند و این را در تعطیلی های سال گذشته شاهد بودیم در حالی که دولت برای حل این مشکل پرداخت وام به واحدهای صنفی را مطرح کرد اما متاسفانه این وام و دریافت آن عجیب و مشکلات خاص خودش را داشت از این رو بسیاری از واحدهای صنفی حتی به فکر دریافت این وام هم نیفتادند.

,
,


مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان تشریح کرد: مشورت با واحدهای صنفی و درگیر کردن وجدان صاحبان این واحدها یکی از راه هایی است که می توان پیش گرفت چرا که بسیاری از آن ها مطرح می کنند که در صورت باز بودن بر اساس ضوابط و قواعد تصمیم گیری شده، فعالیت می کنند.

,
,


آبدری با بیان این که برای کنترل کرونا بهتر است که از مردم کمک گرفت و با آن ها مشورت کرد، توضیح داد: استفاده از اهرم قهریه جوابگو نیست چرا که مغازه داران در امرار معاش خود مانده است و مغازه دار هزینه شاگرد، کرایه مغازه، چک و … دارد بنابراین تعطیل کردن مغازه ها برای این افراد بسیار سخت است.

,
,

فروش اینترنتی از روش های موفق در دوران کرونایی

, فروش اینترنتی از روش های موفق در دوران کرونایی, فروش اینترنتی از روش های موفق در دوران کرونایی,


وی تشریح کرد: فروش اینترنتی یکی از روش های بسیار موثری است که متاسفانه از سوی واحدهای صنفی در نظر گرفته نمی شود و کاسبان همچنان بر اساس روش های گذشته به دنبال فروش محصولات خود هستند.

,
,


مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان بیان کرد: زمان درگیری با کرونا قابل پیش بینی نیست اما باید دانست می توان از روش های جدید و به روز تری برای فروش محصول به کار گرفت در حالیکه فروش اینترنتی را به بسیاری از مغازه داران پیشنهاد داده ایم اما همچنان در برابر این روش فروش محصول مقاومت می کنند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه