اخبار داغ

۳۰۰ ناشر متقاضی حضور در نمایشگاه مجازی قرآن هستند

۳۰۰ ناشر متقاضی حضور در نمایشگاه مجازی قرآن هستند
با گذشت 2 روز از آغاز ثبت نام ناشران کتاب‌های دینی و قرآنی برای حضور در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، ۳۰۰ ناشر درخواست خود برای حضور در این نمایشگاه را ارسال کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ثبت نام برای حضور ناشران کتب دینی و قرآنی و مؤسسات و مراکز قرآنی و دینی از ۲۳ فروردین آغاز شده و تا ۲۷ این ماه ادامه دارد و بر همین اساس تا پایان روز دوم از مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام ناشران و موسسات و مراکز قرآنی، ۳۰۰ ناشر و ۳۰ موسسه قرآنی در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ثبت نام کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

استان تهران با ۱۲۱ ناشر و قم با ۷۱ ناشر بیشترین سهم را در این آمار به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به مهلت باقیمانده پیش‌بینی می‌شود این رقم بسیار بیشتر شود.

,

مرتضی خدمتکار مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه از آغاز به کار نمایشگاه مجازی قرآن کریم از ۱۱ اردیبهشت مصادف با هجدهم ماه مبارک رمضان و فعالیت این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز در فضای مجازی خبر داده بود.

,

خدمتکار افزود: در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد. به عبارت دیگر امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

,

وی درباره بخش محتوایی نمایشگاه قرآن گفت: تلاش داریم تا مجموعه های شاخص و ممتاز را که در فضای مجازی خدماتی ارائه می دهند، شناسایی کرده و زمینه حضور آنها را در نمایشگاه مجازی قرآن فراهم کنیم و تمام موسسات و مراکز قرآنی و دینی در که در بستر فضای مجازی فعالیت دارند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 
تمام ناشرانی که در نمایشگاه مجازی قرآن شرکت می کنند، ملزم خواهند شد که ۲۰ درصد تخفیف برای تمام محصولات خود در نظر بگیرند. البته ناشران می توانند برای ثبت نام به سامانه خانه کتاب مراجعه کنند و موسسات قرآنی می توانند در سامانه معاونت قرآن و عترت ثبت نام اولیه را انجام دهند ولی سامانه نمایشگاه مجازی قرآن ۱۱ اردیبهشت در دسترس خواهد بود.

,
, ۲۰ درصد تخفیف,

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا سال ۹۸ بیست و هفت دوره توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار می شد که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نشد و امسال به بصورت مجازی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

,

شیوع و همه گیری بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای جهان باعث شده که برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای بزرگ و به ویژه بین المللی از حالت فیزیکی به فضای مجازی تغییر کند. هرچند برگزاری بسیاری از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بین المللی نیز بعضا لغو و برگزاری آنها به آینده موکول شده است.

,

آنچه حائز اهمیت است اینکه امروز در شرایط موجود همه گیری کرونا، استفاده و حضور در فضای مجازی فرصتی را فراهم کرده تا مخاطبان ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عمل به خانه ماندن بتوانند از این فضا به نحو احسن استفاده کنند.

,

استقبال چشمگیر مخاطبان از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ،‌برخی جشنواره های بین المللی فرهنگی و هنری فجر و... در کشور نشان داد که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری چه بصورت حضوری و چه مجازی، مخاطبان و علاقه مندان خودش را دارد؛ هرگز تعطیل بردار نیستند و فضای مجازی می تواند جایگزین خوبی برای پویایی آنها باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه