اخبار داغ

شهردار نکا:

پروژه‌های نیمه‌تمام شهر نکا را با سرعت به سرانجام می‌رسانیم/ تدوین شناسنامه فرهنگی محلات نکا

پروژه‌های نیمه‌تمام شهر نکا را با سرعت به سرانجام می‌رسانیم/ تدوین شناسنامه فرهنگی محلات نکا
موسی خلیلی افتتاح پارک بوستان شهدای گمنام کمتر از یک ماه آینده، بهره‌برداری از مجموعه تفریحی توریستی قرمرض در خردادماه، احیای پارک تپه نارنجباغ، تکمیل پروژه ورودی غربی شهر در کنار تدوین شناسنامه فرهنگی محلات را تنها بخشی از پروژه‌های مهم درحال اجرای سطح شهر نکا خواند و گفت: هر گوشه شهر نکا را تبدیل به کارگاه خدمت به مردم کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، موسی خلیلی سه شنبه شب در نشست با اصحاب رسانه شهرستان نکا با اشاره به اتفاق بی‌سابقه ارسال دومین متمم بودجه در سال ۹۹ از سوی شهرداری برای شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: بودجه مصوب سال ۹۹ مبلغ ۴۵ میلیارد تومان بود که در اسفندماه با اولین متمم بودجه به ۵۳ میلیارد و در روزهای پایانی سال با متمم دوم به بیش از ۶۳ میلیارد تومان رسید تا رشد ۵۵ درصدی را به ثبت رسانده باشد.

وی افزود: برای سال جاری نیز مبلغ بودجه بر مبلغ ۷۰ میلیارد تومان بسته شده است و این درحالی است که در سال ۹۶ بودجه روی ۲۵ میلیارد تومان بسته شده بود و  تا کنون رشد حدود ۲۰۰ درصدی را طی این چهار سال سپری کرده است.

شهردار نکا با بیان پرداخت بخش عمده‌ای از بدهی‌های شهرداری در مدت چند ماه اخیر، خاطرنشان کرد: تسویه بدهی سه میلیارد تومانی پل ۳۰ متری در کنار پرداخت معوقات پاکبانان از سال‌های ۹۷ و ۹۸ بخشی از پرداختی‌ها بوده که تا ۱۵ اسفند ماه مطالبات کلیه پرسنل شرکتی قراردادی و رسمی به موقع پرداخت شد تا هیچ معوقه‌ای از سال ۹۹ برای شهرداری به جا نمانده باشه که رضایت خوبی را در پرسنل به خصوص نیروهای کارگری و شرکتی ایجاد کرد، همچنین در چند مرحله بسته‌های حمایتی  کمک معیشتی نیز به مجموعه خدمات شهری اعطا شد.
 
* شمارش معکوس افتتاح پارک بوستان شهدای گمنام

این مسئول در ادامه به مجوزهای کسب شده در این مدت پرداخت و اضافه کرد: مجوز شروع مجدد پروژه سد لاستیکی بر روی رودخانه نکا نیز گرفته شده و در کنار آن نیز پارک بوستان شهدای گمنام نیز که قول ۱۰۰ روزه برای افتتاح آن داده شده بود در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

وی گفت: شروع پروژه پارک بوستان شهدای گمنام سبب شد به دنبال طرحی در حوزه رودخانه باشیم با توجه به اینکه در سال‌های گذشته اهمیت کافی به این موهبت الهی داده نشد طرح ساماندهی پل تا پل را مانند شهر ساری و پارک ملل مطرح کردیم.

خلیلی تصریح کرد: برهمین اساس طرحی در حال تهیه است که براساس آن از پل کمربندی تا پل مرکزی شهر در دو باند شرقی و غربی رودخانه به طول یک‌ونیم کیلومتر فضای سبز همراه با باند سلامت برای پیاده روی و نشاط مردم ایجاد شود.

وی افزود: البته سد لاستیکی امکان بهره‌برداری زودتر را نیز داشت اما باتوجه به اینکه طرح توریستی و تفریحی بالادست آن به بهره‌برداری نرسید دیگر افتتاح سد معنا نداشت بنابراین بعد از تکمیل پروژه‌های بالادست این پروژه افتتاح خواهد شد.
 
شهردار نکا از تکمیل پروژه قرمرض در خردادماه خبر داد و اذعان کرد: مجموعه تفریحی توریستی قرمرض در سال ۹۶ آغاز شد و به کندی پیش رفت اما از ابتدای سال جدید به صورت روز و شب در حال کار هستیم و پیمانکاران هر بخش به صورت مجزا مستقر و مشغول کار هستند که تعدادی آلاچیق، کلبه چوبی، کافی شاپ، پارکینگ، محل بازی کودکان، تأسیسات، زیبایی و سکوهای نشیمن در پروژه‌های مجزا در حال انجام کار هستند.

این مسئول ساماندهی سرچشمه قرمرض را نیز اقدام مهم دیگر در این مجموعه برشمرد و اضافه کرد: باتوجه به شبهاتی که درمورد سرچشمه قرمرض وجود داشته این بخش نیز با مشخص شدن زنده و پر آب بودن ساماندهی و تقویت شد.
 
* روح تازه بر قامت فرتوت تپه تاریخی نارنجباغ

وی احیای پارک تپه نارنجباغ را بنابر خواسته اکثر شهروندان دیگر پروژه مد نظر در ماه‌های آینده خواند و گفت: در دوره‌های گذشته قول‌هایی داده شد اما چند سالی به محلی متروکه و برای تجمع معتادان و کارتن خواب‌ها تبدیل شده بود که تصمیم گرفتیم تا با ایجاد تغییرات مهمی این مکان را به مجموعه فرهنگی ورزشی تاریخی تبدیل سازیم و اقدامات مربوط به آن از تیرماه آغاز خواهد شد.
 
خلیلی اخذ مجوز لایروبی و ساماندهی رودخانه نکا را دیگر اتفاق مهم برشمرد و متذکر شد: باتوجه به اینکه دادستان‌های شهرستان‌ها و مرکز استان به دلیل برداشت بی‌رویه رودخانه برداشت از آن را غیرمجاز اعلام کردند و از سوی رودخانه نکا سال‌های سال است که لایروبی نشده و نازیباست، توانستیم مجوز لایروبی چهار کیلومتر آن از ابتدای پل کمربندی تا پل راه آن در محدوده شهر را کسب کنیم.

وی این اقدام را دارای دو مزیت دانست و افزود: هم در راستای افتتاح سد لاستیکی  نیاز به ساماندهی رودخانه داریم تا زیبایی اولیه را به مجموعه بدهد و هم با برداشت مازاد رودخانه مصالح برای مجتمع شهید گرائیلی تأمین می‌شود تا برای آسفالت کوچه‌ها استفاده شود.
 
شهردار نکا مجوز ادامه آزادسازی مسیر ۳۰ متری را اقدام مهم بعدی خواند و بیان کرد: در دوره فعلی شورای اسلامی شهر فاز چهارم این مسیر از خیابان راه آهن تا خیابان پاسداران را همراه با احداث پل آزادگان آزادسازی کردیم اما در این هشت ماه توافق و آزادسازی میسر نبود چراکه باید بستر برای دوره‌های بعدی فراهم می‌شد.

این مسئول با بیان احداث ساختمان های بلند مرتبه در کوچه‌های ۶، هشت و ۱۲ متری به عنوان یکی از معضلات شهر نکا، اضافه کرد: از بستر آزادسازی ۳۰ متری برای حل این مشکل استفاده کردیم چراکه این منطقه پتانسیل بلندمرتبه‌سازی دارد و از طرفی شهرداری از بودجه لازم برای آزادسازی برخوردار نیست بنابراین شهرداری همراه با کارشناسان طرحی تهیه کرد و ضابطه‌ای در این مسیر تعیین شد که در این دو کیلومتر، زمین‌های باقیمانده در قطعات مشخص تقسیم‌بندی شد.

وی گفت: برهمین اساس پهنه‌بندیی مسیر دو کیلومتری را تا هفت طبقه افزایش داده، مسیر را آسان کرده و مجوز بلندمرتبه‌سازی این مسیر را برای آزادسازی گرفتیم که تنها در یکی دو شهر مازندران چنین طرحی سابقه داشته است.

خلیلی ادامه داد: این اقدام کمک می‌کند تا هم این مسیر آزاد شود و هم خط آسمان همه املاک روی یک کد ارتفاعی تعیین شده باشد البته ممکن است آزادسازی آن زمان‌بر باشد اما بستر شد برای توافق با مالکین صورت بگیرد.
 
* کلنگ‌زنی ساختمان جدید شهرداری برای درآمد پایدار

وی همچنین به احداث ساختمان جدید شهرداری نکا پرداخت و افزود: شهرداری باید منابع درآمدی پایدار ازجمله طرح قرمرض، طرح دریا و آرامستان داشته باشد که یکی از این فرصت‌ها احداث ساختمان جدید شهرداری در زمینی به مساحت سه هزار متر است.

شهردار نکا ادامه داد: مقدمات برای کلنگ‌زنی ساختمان جدید شهرداری و طرح آن هم فراهم شده تا با اخذ وام ۵۰ میلیاردی، ساختمان ساخته شود چراکه ساختمان شهرداری در هر شهر، ساختمان شاخص آن شهر است درحالی که این ساختمان قدیمی و با فضای محدود است.

این مسئول اضافه کرد: با تدابیر در پیش گرفته شده در سال‌های آتی از تراکم فروشی کاسته و یا اصلا تراکم فروشی نخواهیم کرد چراکه می‌خواهیم با استفاده از منابع موجود خود، درآمد کسب کنیم و اگر مقدمات لازم انجام شود تا پایان عمر همین دوره شورا کار آغاز خواهد شد.
 
وی طرح ساماندهی و ایجاد فضای سبز و تفریحی از ابتدای شهرک شهید سلیمانی(مسکن مهر) تا چشمه بادو را ازجمله پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده از دوره قبل دانست و گفت: کانال پایین دست چشمه تا راه آهن با هزینه حدود دو میلیاردی به صورت فازبندی شده انجام خواهد شد تا در سریعترین زمان ممکن پروژه را به اتمام رسانده و از این وضعیت خارج سازیم.
 
* مشارکت فعال در افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست

خلیلی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته دو میلیارد تومان از تخصیص اعتبار چهار میلیاردی کمپوست شرق مازندران به شهرداری نکا داده شد و دو میلیارد دیگر نیز تا ماه‌های بعد جذب می‌شود تا سکوی تخمیر با کمک شهرداری‌های شرق استان در بهشهر احداث و از آن بهره‌برداری شود و ظرفیت آن به ۲۵۰ تن افزایش یابد.
 
وی در ادامه ترمیم بخشی از شانه خالی مسیر ۳۰ متری به نارنجباغ، احداث کانال خیابان لیموندهی و مسیر مجتمع طوبی به ارزش یک میلیارد تومان، کانال منطقه ماکریوو در کنار احداث کانال ارتباطی مهرآباد به کمربندی که تردد بالایی نیز دارد همراه با انتقال تیرهای برق و آزادسازی‌های اطراف آن را چهار پروژه آغاز شده در فروردین‌ماه امسال برشمرد.
 
شهردار نکا همچنین به پروژه‌های مهم فرهنگی شهر هم پرداخت و خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا شناسنامه محلات شهر نکا را تدوین کنیم که برهمین اساس برای اینکه مردم شهرمان را بیشتر بشناسند و چگونگی پیدایش هسته مرکزی و نامگذاری محلات قبل و بعد از انقلاب را بدانیم با تیم و مجموعه فرهنگی قرارداد بسته شد تا مکان به مکان مشخصات، مختصات و موضوعات شناسنامه‌ای نکا از مکان‌ها تا شخصیت‌ها را استخراج کنند که این کار نیز در چند فاز اتفاق می‌افتد.
 
در پایان این مسئول با بیان وجود ۸۰ کوچه خاکی در سطح شهر نکا، اضافه کرد: تدوین شناسنامه محلات در راستای تصویب بودجه ۷۰ میلیاردی شهر که ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن عمرانی است بوده و ۶ میلیاردونیم برای آسفالت معابر بسته شده تا قول بدهیم در سال جاری شهر نکا شهر بدون کوچه خاکی باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, * شمارش معکوس افتتاح پارک بوستان شهدای گمنام, * شمارش معکوس افتتاح پارک بوستان شهدای گمنام,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * روح تازه بر قامت فرتوت تپه تاریخی نارنجباغ, * روح تازه بر قامت فرتوت تپه تاریخی نارنجباغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * کلنگ‌زنی ساختمان جدید شهرداری برای درآمد پایدار, * کلنگ‌زنی ساختمان جدید شهرداری برای درآمد پایدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * مشارکت فعال در افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست, * مشارکت فعال در افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه