اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

یک سوم ظرفیت تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کرونایی تکمیل شده است

یک سوم ظرفیت تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کرونایی تکمیل شده است
بهمن روشنی گفت: در حال حاضر حدود یک سوم ظرفیت تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کرونایی تکمیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: یک هزار و ۸۰۰ تخت در بیمارستان ها برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی شده و از نظر شیوع کرونا در وضعیت خوبی قرار نداریم زیرا میزان ابتلای روزانه و مرگ و میر بالا است و در مدت زمان کوتاهی ممکن است به تکمیل ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ تخت برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در پیک قبلی کرونا یک هزار و ۴۰۰ تخت برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافت، افزود: در حال حاضر حدود یک سوم ظرفیت تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کرونایی تکمیل شده است.

روشنی گفت: ظرفیت بیمارستان های فارابی، گلستان و نسیم تکمیل است و تعداد فراوانی تخت در بیمارستان های امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) به عنوان مراکز کمکی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین در بیمارستان امام رضا(ع) سه بخش برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته و بیمارستان محمد کرمانشاهی نیز با توجه به شیوع کرونای انگلیسی بین کودکان برای درمان کودکان مبتلا به کرونا بیماران خردسال را پذیرش می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان های غیردانشگاهی ۵۲۰ ارتش، حضرت ابوالفضل نیروی انتظامی، شهدا و امام حسین(ع) نیز نسبت به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اقدام می کنند.

روشنی خاطرنشان کرد: همه بیمارستان های دانشگاهی در شهرستان‌ها نیز مکلف به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند و بر اساس نیاز، بخش هایی را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به سه موج قبلی کرونا در سال گذشته اقدامات مستمری انجام شد و از آنجا که مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا دستگاه اکسیژن ساز و کپسول مخازن اکسیژن است در همه شهرستان ها این تجهیزات وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چند دستگاه اکسیژن ساز دیگر نیز خریداری شده و در بیمارستان هایی که نیاز بیشتری دارند، نصب خواهند شد.

روشنی تصریح کرد: از نظر تخت های آی  سی یو به عنوان دیگر تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی هم محدودیت داریم زیرا در استان کرمانشاه ۳۴۰ تخت آی سی یو وجود دارد که در حال حاضر ۱۴۰ تخت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: در موج دوم و سوم نیز تعداد قابل قبولی تخت آی سی یو به ظرفیت بیمارستان ها افزوده شد با این حال آی سی یو تنها تخت نیست بلکه تجهیزات آن بسیار گرانقیمت است و در دسترس نیست.

روشنی گفت: در صورتی که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با مشکل درمان بیماران مبتلا به کرونا مواجه خواهیم شد بنابراین مردم به طور جدی در منزل بمانند زیرا کرونای انگلیسی همه گروه های سنی را درگیر می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، زنان باردار، سالمندان بالای ۶۰ سال و افرادی که فرزندان کوچک دارند در منزل بمانند.

روشنی گفت: در همه رده های سنی ابتلا به کرونای انگلیسی مشاهده می شود و عوارض آزاردهنده‌ای به دنبال دارد.

وی افزود: بیمارستان ها آلوده هستند در نتیجه تنها یک نفر همراه فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان حضور یابد.

روشنی با تاکید بر لزوم استفاده مردم از ماسک گفت: مردم اگر می توانند از دو ماسک استفاده کنند و ضمن پرهیز از تردد در اماکن شلوغ از وسایل نقلیه عمومی هم استفاده نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین مردم در مکان‌هایی که احتمال می دهند افراد ناقل بدون علامت باشند، حاضر نشوند تا با آمار مرگ و میر کمتری از این پیک عبور کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه