اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان اعلام کرد؛

افزایش ۷۱ درصدی میزان مصارف بانک های خراسان شمالی/۲ هزار میلیارد ریال مطالبات مشکوک الوصول سیستم بانکی استان

افزایش ۷۱ درصدی میزان مصارف بانک های خراسان شمالی/۲ هزار میلیارد ریال مطالبات مشکوک الوصول سیستم بانکی استان
علی اصغر هدایتی گفت: میزان مصارف بانک های دولتی و غیر دولتی استان تحت مدیریت شورای هماهنگی بانک‌های استان، در پایان سال گذشته در مقایسه با پایان سال ۹۸ به رشد ۷۱.۲۸ درصد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی اصغر هدایتی، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان منابع بانک های دولتی و غیر دولتی استان که تحت مدیریت شورای هماهنگی بانک‌های استان هستند در پایان سال ۹۹ به ۱۲۲ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
 
,
هدایتی افزود: این در حالی است که میزان منابع این بانک ها در استان در پایان سال ۹۸ مبلغ ۷۰ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال بود.
,
 
,
وی گفت: به طور کلی میزان منابع این بانک ها در پایان سال ۹۹ در مقایسه با پایان سال ۹۸ تا ۷۳ درصد افزایش داشته است که این افزایش میزان منابع بانکی در استان متاثر از ادغام پنج بانک خصوصی با بانک سپه در استان در سال گذشته بوده است.
,
 
,
وی درباره میزان مصارف این بانک ها در قالب اعطای تسهیلات به متقاضیان نیز اظهار کرد: میزان مصارف این بانک ها در پایان سال ۹۸ مبلغ ۸۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال و در پایان سال ۹۹ با رشد ۷۱.۲۸ درصدی به میزان ۱۳۷ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال رسید.
,
 
,
هدایتی در ادامه اعلام کرد: میزان مطالبات غیر جاری این بانک ها از تسهیلات گیرندگان در پایان سال ۹۸ به چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال و در پایان سال ۹۹ به میزان چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
,
 
,
وی افزود: ۵۰ درصد از مطالبات غیر جاری این بانک ها در فهرست مطالبات مشکوک الوصول قرار گرفتند که جزو مطالبات سخت الوصول هستند.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: این بانک ها بابت عدم رعایت میزان مازاد مصارف همچنین مطالبات مشکوک الوصول از سوی بانک مرکزی جریمه شدند.
,
 
,
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی در خاتمه خواستار همراهی و کمک مسئولان اجرایی در استان از جمله استانداری خراسان شمالی با این سیستم بانکی استان نسبت به وصول مطالبات غیر جاری از تسهیلات گیرندگان شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه