اخبار داغ

مدیر آب و فاضلاب میاندورود اعلام کرد؛

اتصال خط لوله آب ساری به میاندورود برای جبران کمبود آب/ گهرباران مشکل تامین ندارد

اتصال خط لوله آب ساری به میاندورود برای جبران کمبود آب/ گهرباران مشکل تامین ندارد
حجت محمدزاده گفت: برای حل دائمی مشکل آب شرب سورک و رستاهای اطراف نظیر کیاپی، لالیم، بادله و انجیل نسام در حال اتصال آب ساری به میاندورود هستیم که پیمانکار مشخص شد و کار در حال اجرا است که امیدواریم تا دو یا سه ماه آینده تکمیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، پیرامون مشکلات موجود در حوزه آب شرب مردم شهرستان، اظهار کرد: در بخش مرکزی و برای شهر سورک و روستاهای اطراف مشکل عمده ما کمبود منابع آبی است و ذخیره زیرزمینی آب شرب کم است و اگر وجود دارد برای شرب مناسب نیست و چندین سال است که از این موضوع رنج می‌بریم.

محمدزاده بیان کرد: فقط در منطقه دارابکلا آب مناسبی وجود دارد که در این منطقه نیز مشکلاتی وجود دارد که امکان استفاده کامل از ظرفیت این منطقه را به‌وجود نیاورده است.

وی با بیان اینکه روستاهای بادله، انجیل نسام، لالیم و کوی رسول آباد از مخزن شهر سورک آب دریافت می‌کنند، افزود: به‌دلیل کاهش ورودی آب و افزایش مصرف، در زمان پیک مصرف و فصل گرما شاهد کمبود آب و افت فشار هستیم که برای حل این مشکل ابتدا دو چاه شخصی کشاورزی را وارد مدار کردیم تا مشکل بادله و رسول آباد کاهش پیدا کند.

محمدزاده تصریح کرد: یک چاه کشاورزی که چندسال پیش جهادکشاورزی برای جبران بحران آبی برای کشاورزان ایجاد کرده بود شناسایی کردیم و شورا و دهیاری بادله آن را به آب و فاضلاب هدیه کردند و ما آن را با هزینه 300 میلیون تومان تجهیز و وارد مدار کردیم که باعث شد بخش بزرگی از کمبود آب شرب در این روستا جبران شود.

وی اضافه کرد: برای حل دائمی مشکل آب شرب سورک و رستاهای اطراف نظیر کیاپی، لالیم، بادله و انجیل نسام با پیگیری آقای زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در حال اتصال آب ساری به میاندورود هستیم که پیمانکار مشخص شد و کار در حال اجرا است که امیدواریم تا دو یا سه ماه آینده تکمیل شود.

محمدزاده با بیان اینکه تامین آب کار دشوار و هزینه بری است، گفت: در مدت یک سال گذشته حداقل هفت الکتروپمپ تعویض کردیم و همچنین تمام مخازن تامین را شست‌وشو دادیم تا آب با کیفیت به مردم بدهیم و همچنین کدورت آب گهرباران را برطرف کردیم و برای مخزن سورک برق رسانی انجام شد و روشنایی و حفاظت فیزیکی در حال اجرا است.

وی در ادامه بیان کرد: طرح آب رسانی روستای اسلام آباد که از چندسال پیش شروع شده بود با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیر آب و فاضلاب میاندورود در پایان با تاکید بر اینکه در بخش گهرباران در تامین مشکل نداریم، خاطرنشان کرد: می‌طلبد مردم در فصل گرما در مصرف آب صرفه جویی کنند و از آن برای مصراف کشاورزی استفاده نکنند تا شاهد کمبود آب برای بخشی از مردم منطقه نباشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مشکل کمبود آب یکی از معضلات و مشکلات جدی چند سال اخیر در کشور و همچنین شهرستان میاندورود بوده است و در همین راستا بخشی مهمی از پیگیری‌ ها و فعالیت نمایندگان و مسئولان به این بخش اختصاص داده شد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه