اخبار داغ

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

روزانه بیش از ۲۵۰۰ تست کرونا در لرستان انجام می‌شود

روزانه بیش از ۲۵۰۰ تست کرونا در لرستان انجام می‌شود
فرهادی گفت: روزانه بیش از ۲۵۰۰ تست کرونا در لرستان انجام می شود و میزان ابتلای کرونا در استان بسیار افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، علی فرهادی صبح امروز در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: طبق بررسی جداول نموداری مقایسه ای درصد ابتلا، تعداد بستری ها و آمار فوتی ها در استان از ابتدای فروردین ماه تاکنون، یک روند رو به رشد را نشان می دهد ولی هنوز از نظر آمار فوتی ها به آمار تعداد فوتی های آبان ماه سال گذشته نرسیده ایم و شاید دلیلش افزایش تعداد نمونه گیری ها، شناسایی مبتلایان و اقدامات سریع درمانی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
وی افزود: برای تشخیص سریع بیماران از ابتدای فروردین ماه تاکنون، از ۸۸۸ نمونه در روز به ۲۵۵۷ نمونه تست گیری رسیده ایم و نسبت به قبل با یک آمادگی کامل تر و کسب تجربه ی بیشتر به ارائه خدمات سلامت می پردازیم.
,
 
,
قائم مقام دانشگاه علو پزشکی لرستان تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه، متاسفانه آمار فوتی ها از دو مورد به ۹ مورد فوتی در روز رسیده ولی طبق محاسبات، درصد کشندگی در فروردین ماه ۱۴۰۰ هنوز پایین تر از درصد کشندگی آبان ماه سال گذشته است و نگرانی ما به خاطر افزایش آمار بستری ها نسبت به تعداد ترخیصی هاست و میانگین بستری هایمان در بخش های کرونایی به پنج روز رسیده است.
,
 
,
فرهادی از افزایش تعداد تخت های بستری خبر داد و گفت: تعداد تخت های بستری بخش های کووید ۱۹ از ۱۷۳ تخت در ابتدای فروردین ماه هم اکنون به ۱۱۳۸ تخت رسیده و تخت های ویژه از ۵۱ تخت به ۱۱۴ تخت ویژه افزایش یافته است.
,
 
,
وی بیان کرد: تعداد مراجعات مردمی به مراکز ۱۶ ساعته هم اکنون بالاست و این کار تا حدودی نگران کننده بوده و ممکن است تعداد مبتلایان را بالاتر ببرد و ارجاع بیمارستانی افزایش یابد.
,
 
,
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: از نظر تهیه دارو و دستگاه های اکسیژن ساز مشکلی وجود ندارد و با راه اندازی درمانگاه های سرپایی در بیمارستان ها، همکاران ما مشغول ارائه خدمات مطلوب تر به مردم می باشند و داروخانه های بخش خصوصی نیز به عنوان داروخانه های منتخب برای توزیع داروهای کرونایی انتخاب شده اند تا حجم مراجعات مردمی کاهش یابد و دسترسی به دارو راحت تر صورت گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه