اخبار داغ

حلول ماه بندگی خدا، بهار بیداری و گمشده های درون است/ برنامه های ویژه ماه رمضان در صدا و سیما و پلتفرم های مجازی

حلول ماه بندگی خدا، بهار بیداری و گمشده های درون است/ برنامه های ویژه ماه رمضان در صدا و سیما و پلتفرم های مجازی
کرونا بسیاری از آداب و رسوم دیرینه ماه رمضان را تحت شعاع خود قرار داده است، همین موضوع باعث می‌شود تا باری که بر دوش صدا و سیما و پلتفرم های مجازی است از قبل سنگین تر شده و باید زمینه ای را فراهم کنند تا خلاء برگزاری مراسم های مذهبی در این ماه با تولید و پخش برنامه‌های متنوع مذهبی پر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از ایلام بیدار ، حلول ماه مبارک رمضان و نزول قرآن که در میان مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است، بهار بیداری و گمشده های درون است و در شهرالرمضان سفره ای پر از نعمت به وسعت بندگی خداوند تبارک و تعالی پهن می شود و همچنین فرصتی ارزشمند برای مومنان است که دل را به حق سپرده و قلبشان را در زلال معرفت الهی جلا دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار , ایلام بیدار ,

حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در مورد فضیلت این ماه می‌فرماید:درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد. و همچنین در حدیث گهربار دیگر در مورد اهمیت این ماه می فرماید: اگر بنده خدا می دانست که در این ماه رمضان چیست (چه برکتی وجود دارد) دوست می‌داشت که تمام سال رمضان باشد.

,

رمضان، فرصت مغتنمی برای رسیدگی به خود و توجه به بُعد معنوی وجود انسان است

, رمضان، فرصت مغتنمی برای رسیدگی به خود و توجه به بُعد معنوی وجود انسان است, رمضان، فرصت مغتنمی برای رسیدگی به خود و توجه به بُعد معنوی وجود انسان است,

در همین رابطه حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای رسیدگی به خود و توجه به بُعد معنوی وجود انسان است.

,

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه انسان در طول حیات خود از هدف اصلی که برای آن آفریده شده ایم غافل می شود، اظهار کرد: در روایات داریم که مردم خوابند و وقتی  می میرند بیدار می شوند، ماه مبارک رمضان ماهی است که به مهمانی خداوند دعوت  می شویم و در این ماه، مومنین به مهمانی خداوند دعوت شده اند که شایستگی دعوت خاص  را داشته اند.

,

وی با بیان اینکه با نیت صادق و قلب پاک از خداوند بخواهید که در این ماه مبارک توفیق بندگی و مهمانی الهی را به همه ما ارزانی بدارد و مورد آمرزش قرار دهد، افزود: آنچه نجات دهنده انسان در آن دنیا و روز قیامت خواهد بود و نجات دهنده واقعی است، همراه داشتن قلب سلیم و پاک است که در این صورت است که مورد آمرزش درگاه الهی واقع می شویم، قلب سلیم، قلبی است که پاک است،کینه ندارد، ریا کاری در آن جایی ندارد.

,

آداب و رسوم مردم ایلام در ماه رمضان  تحت الشعاع کرونا ویروس

, آداب و رسوم مردم ایلام در ماه رمضان  تحت الشعاع کرونا ویروس, آداب و رسوم مردم ایلام در ماه رمضان  تحت الشعاع کرونا ویروس,

ماه رمضان در استان ایلام از جایگاه ویژه و متفاوتی برخوردار است و مردم دیار هر کدام از شهرستان های ایلام دارای آداب و رسوم به خصوصی هستند که از جمله این آداب و رسوم می توان به پخت انواع شیرینی های سنتی (بژی برساق، کله کنجی، گرده، نان خرمایی، زولبیا بامیه) برای برگزاری و تزئین سفره مهمانی، پخت غذاهای نذری و افطاری دادن در میان محله های فقیر نشین و کم بضاعت، برگزاری کلاس های آموزشی و ترتیل قرآن کریم، کمک به فقرا و دستگیری از نیازمندان، برگزاری آیین شب های احیا و مراسم سوگواری شهادت حضرت علی (ع) و ... اشاره کرد.

,

اما شیوع گسترده کرونا ویروس و قرمز شدن وضعیت کرونایی کشور و به تبع آن در استان ایلام متاسفانه بسیاری از این آداب و رسوم دیرینه، از جمله برگزاری کلاسهای روخوانی قرآن کریم، آیین شب های احیا و مراسم سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) را تحت شعاع خود قرار داده است.

,

همین موضوع باعث می‌شود تا باری که بر دوش صدا و سیما و رسانه‌ها، به ویژه در پلتفرم های مجازی است از قبل سنگین تر شده و باید زمینه ای را در راستای ترویج فرهنگ معنوی ماه مبارک رمضان فراهم کنند تا خلاء برگزاری مراسم های مذهبی و حضوری در مساجد و هیئت های مذهبی با تولید و پخش برنامه‌های متنوع متناسب با این ماه با فضیلت پر شود.

,

پر کردن خلا برگزاری مراسم های مذهبی حضوری با تولید و پخش برنامه های متنوع مذهبی و نشاط آور

, پر کردن خلا برگزاری مراسم های مذهبی حضوری با تولید و پخش برنامه های متنوع مذهبی و نشاط آور, پر کردن خلا برگزاری مراسم های مذهبی حضوری با تولید و پخش برنامه های متنوع مذهبی و نشاط آور,

در همین رابطه "محمد بازوند"، مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: رسانه استانی مرکز ایلام با هدف پر کردن خلا برگزاری مراسم های مذهبی حضوری در هیئت های مذهبی و مساجد با تولید و پخش برنامه های متنوع  مذهبی و  معنوی و ایجاد فضایی نشاط آور در ایام ماه مبارک رمضان مهمان خانه های مردم استان خواهد بود.

,

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام هدف از تولید و پخش این برنامه ها را ترویج فرهنگ معنوی، ایجاد ارتباط با خالق یکتا، تشریح فضیلت های ماه مبارک رمضان و دستگیری از نیازمندان برشمرد و اظهار کرد: برنامه های متنوع و مخاطب پسند صدا وسیمای مرکز ایلام در ایام ماه مبارک رمضان۱۴۰۰، میهمان سفره سحر و افطار روزه داران ایلامی است.

,

بازوند به ویژه برنامه های سیمای مرکز ایلام در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: برنامه های زنده روژیه تی ویژه افطار و سحوره ویژه سحر ،تفسیر قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،تفسیر نهج البلاغه، تفسیر احکام ،طب ستنی اسلامی، برنامه هایی با موضوع احسان و نیکوکاری و اکرام و ایتام با حضور خیرین، ویژه برنامه شب های قدر، روز قدس و عید فطر، برنامه خانواده و کودک و نوجوان، پخش سریال ها و مستندهای مذهبی از جمله برنامه های است که از قاب تلویزیون ایلام به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

,

وی با اشاره به اینکه مخاطبان رادیو ایلام نیز درایام مبارک رمضان شنونده برنامه های متنوعی از معاونت صدای مرکز خواهندبودگفت:برنامه های زنده آساره واران ویژه افطارو سحرگاه عاشقی ویژه سحر و همچنین برنامه هایی همچون سخنرانی مذهبی، جمع خوانی وترتیل قرآن و دیگر برنامه های تامینی از جمله برنامه های رادیو ایلام در این ایام است.

,

مدیرکل صدا وسیمای مرکز ایلام با اشاره به ویژه برنامه های تدارک دیده شده در معاونت خبر ایلام برای ماه رمضان ۱۴۰۰گفت:دست اندرکاران این معاونت با تهیه و تولید گزارش هایی با موضوع ماه مبارک رمضان همچون حضور قاریان، حافظان و مفسران برجسته استان، گزارش های فاخر تولیدی همچون اهمیت دعا و نیایش و توکل، ترویج فرهنگ ایثار و بخشش در جامعه، گزارش های موضوعی همچون روزه داری در شرایط خاص و تهیه و ارسال اخبار مکتوب، ارتباط زنده با شبکه های خبر سراسری مخاطبان خودرا در جریان حال و هوای ماه مبارک رمضان در استان قرار خواهند داد.

,

بازوند به اقدامات معاونت فضای مجازی مرکز و تهیه و تدارک برنامه هایی متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برنامه هایی نظیر تولید بنر دعای روزانه ماه مبارک رمضان، بارگذاری ادعیه ویژه ماه ،تولید و بارگذاری آداب روزه دار، تهیه و تولید آیتم های بهداشتی و حفظ سلامت روزه داران، بارگذاری جمع خوانی قرآن کریم، تهیه و تولید مسائل شرعی در قالب ویدئو ،پوستر و بنر، تهیه و تولید توصیه های پزشکی در رابطه با روزه و شرایط کرونا، ایجاد پویش سفره های رمضانی در شبکه های اجتماعی از جمله برنامه های معاونت فضای مجازی رسانه استانی در ایام ماه مبارک رمضان است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه