اخبار داغ

جراح و چشم‌پزشک تاکید کرد؛

بروز علائم حساسیت‌های چشمی؛ زنگ خطری برای ابتلا به کرونا

بروز علائم حساسیت‌های چشمی؛ زنگ خطری برای ابتلا به کرونا
اکبری گفت: افرادی هم که قبلا حساسیت چشمی داشتند و علائم خارش و قرمزی در چشم‌شان ظاهر شد تصور نکنند مشکلی نیست و این علائم را جدی گرفته به پزشک مراجعه کنند چون ممکن است نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبری، جراح و چشم‌پزشک در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حساسیت چشمی عبارت است از هرگونه واکنش بافت‌های چشم و اطراف چشم به عوامل محرک.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی عوامل محرک را عوامل بیرونی که از محیط وارد چشم می‌شود یا عواملی که ناشی از واکنش‌های خود بدن و سیستم ایمنی بدن هستند عنوان و تصریح کرد: عمده حساسیت‌های چشمی ناشی از عوامل خارجی هستند و این آلرژن‌ها می‌توانند مختلف باشند ازجمله نور، گرمی، سردی، خشکی، دود، گرده گیاهان و ریزگردهای موجود در محیط و... .

اکبری اضافه کرد: عوامل درونی ناشی از سیستم ایمنی بدن بوده و می‌تواند واکنش چشم و بافت‌های آن به عواملی که قبلا به بدن وارد شدند و ایمنی بدن را کاهش دادند، باشند. 

وی گفت: کووید ۱۹ ازجمله عوامل بیماری چشمی درونی است، به این ترتیب که ویروس از بافت‌های مخاطی ازجمله بافت‌های چشمی، مخاطات دهان و بینی وارد بدن شده و ایجاد تحریک کرده و واکنش‌های بافتی و عوامل ایمنی بدن را تحریک می‌کند و منجر به بروز علائم در فرد می‌شود.

این جراح و چشم‌پزشک در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر نوع علائم چشمی نشانه کووید نیست اما چشم‌هایی که قرمزی خاصی دارد (قرمزی صورتی رنگ) و  می‌تواند دو چشم را درگیر کند باید بررسی شود خاطرنشان کرد: در علائم سیستمیک ازجمله تب، لرز، بی‌حالی، ضعف، علائم گوارشی، سردرد، تهوع، استفراغ، اختلالات بینایی حتما باید ابتلا به کووید مدنظر قرار گیرد.

اکبری یادآور شد: افرادی هم که قبلا حساسیت چشمی داشتند و علائم خارش و قرمزی در چشم‌شان ظاهر شد تصور نکنند مشکلی نیست و این علائم را جدی گرفته به پزشک مراجعه کنند.

این جراح و چشم پزشک در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: علائم مربوط به حساسیت‌های چشمی در جوانان و آقایان شایع‌تر هستند و این حساسیت‌ها در فصل بهار و پاییز بیشتر بروز می‌کنند، اما در تابستان و زمستان هم شاهد بروز علائم این حساسیت‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: در حساسیت‌های چشمی هیچگونه علائمی از تب، ضعف و بی‌حالی وجود ندارد اما در حساسیت‌های با علل درونی مانند تب یونجه و حساسیت‌های فصلی ممکن است عطسه، سرفه، آبریزش و قرمزی داشته باشند.

اکبری افزود: در حساسیت‌های چشمی توصیه می‌شود از عوامل تحریک‌کننده دوری شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه