اخبار داغ

نماینده مردم اراک در مجلس:

خرابکاری در نطنز مصداق تروریست هسته‌ای بود

خرابکاری در نطنز مصداق تروریست هسته‌ای بود
روز یکشنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تا‌‌سیسات غنی‌سازی نطنز رخ داد، اقدام خرابکارانه‌ای که مقامات کشورمان از آن به عنوان تروریسم هسته‌ای یاد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، این اقدام خرابکارانه در حالی در نیروگاه نطنز رح داد که همزمانی آن با مذاکرات ایران و 1+4 در وهله اول نشان داد دست‌هایی در پشت پرده برای جلوگیری از هرگونه توافق بین کشورمان با اروپایی‌ها وجود دارد، خرابکاری که قطعا آمریکایی‌ها در آن دخیل بوده و دستی بر آتش داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه حق اقدام متقابل در قبال عاملان این اقدام تروریستی هسته‌ای را برای خود قائل است، با اعلام خبر آغاز غنی‌سازی 60 درصدی در تاسیسات نطنز از آن به عنوان ضرب شصت ایران در پاسخ به انگونه شرارت‌ها یاد کرد.

,

درباره خرابکاری اخیر در تاسیسات نیروگاه نطنز و پشت پرده و چرایی همزمانی آن با مذاکرات ایران و کشورهای 4+1 در وین با محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:  

,

تهران نیوز: موضع ایران در قبال خرابکاری تاسیسات نطنز چه خواهد بود؟

, تهران نیوز: موضع ایران در قبال خرابکاری تاسیسات نطنز چه خواهد بود؟ , تهران نیوز:,

آصفری: در وهله نخست باید گفت خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز اقدام تروریستی هسته‌ای بود، چرا که در صورت وقوع هر اتفاقی می‌شد آن را جنایت بزرگ جنگی و هسته‌ای نامید.

, آصفری:, آصفری:,

البته خوشبختانه عاملان و عامران این اقدام خرابکارانه به اهداف خود دست نیافتند، اگر چه این حادثه خسارات زیادی را نیز به همراه داشت، با این وجود درصورتیکه صحت انجام این خرابکاری از سوی صهیونیست‌ها قطعی و مشخص شود آنگاه باید منتظر اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران باشند.

,

عاملان خرابکاری در نطنز باید بدانند جمهوری اسلامی برای پاسخ متقابل منتظر اقدام شورای امنیت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل نمانده و این حق را برای خود قائل است که هر زمان و هر طور که بخواهد، در اقدامی متقابل با عاملان و آمران این خرابکاری برخورد کند.

,

تهران نیوز: همزانی خرابکاری در نطنز با مذاکرات وین چه پیامی را به همراه داشت؟

, تهران نیوز: همزانی خرابکاری در نطنز با مذاکرات وین چه پیامی را به همراه داشت؟, تهران نیوز:,

آصفری: تلاقی و همزمانی خرابکاری در تاسیسات نطنز با مذاکران ایران و 1+4 در وین در وهله اول ثابت کرد که رژیم صهیونیستی با توسل به هر حیله و حربه‌ای در تلاش برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی و قطع ارتباط و مراودات سیاسی آن با دیگر کشورها است.

, آصفری: , آصفری: ,

از این‌رو صهیونیست‌ها به شدت نگران آن هستند که خروجی مذاکرات منجر به توافق و اقدامی عملی به نفع ایران باشد و بر این اساس می‌کوشند به هر بهانه و دستاویزی مانع تحقق این مهم شوند.

,

تحریم تعدادی از فرماندهای نظامی و تحریم‌های جدید حقوق بشری از سوی اتحادیه اروپا و البته خرابکاری در نطنز و همزمانی آن‌ها با مذاکرات در وین نشان از این دارد که دست‌هایی در پشت پرده به دنبال آن هستند که توافق جدیدی بین ایران و کشورهای 1+4 صورت نگرفته و مذاکرات بدون نتیجه به پایان برسد.

,

تهران نیوز: سرنوشت مذاکرات را چطور می‌بینید؟

, تهران نیوز: سرنوشت مذاکرات را چطور می‌بینید؟, تهران نیوز: ,

آصفری: آنچه مسلم است اینکه اروپایی‌ها باید بدانند با توجه به اتفاقات اخیر، مذاکرات در زمان محدودی رخ داده و بازگشت دوباره تیم مذاکره‌کننده ایران امکان‌پذیر نخواهد بود و اگر قرار است توافقی در این بین اتفاق بیفتد، باید در این بازه زمانی محقق شود.

, آصفری: , آصفری: ,

در غیر اینصورت اگر تیم مذاکره‌کننده بدون توافق به کشور بازگردند، آنگاه سانتریفیوژهای نوع جدید آماده غنی‌سازی برای تامین سوخت زیردریایی‌هایمان می‌شوند، از این‌رو بهتر است کشورهای 1+4 در این مرحله از نشست عاقلانه رفتار کنند و الا یکی از تبعات آن عدم بازگشت دوباره جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکرات خواهد بود.

,

با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره تولید سوخت نیروگاه‌ها و صنایع از طریق هسته‌ای،  کشورهای اروپایی عضو برجام باید بدانند که امروز دیگر نوبت اقدام آن‌ها است.

,

به عبارت بهتر اگر اقدام و توافقی برای جلب اعتماد جمهوری اسلامی در این دوره از مذاکرات صورت نگیرد، تولید سوخت نیروگاه‌ها و غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم با شتاب و سرعت بیشتری آغاز شده و ایران دیگر منتظر مذاکره و تصمیم جدید اروپا و آمریکا نمی‌ماند.

,

انتهای پیام/*

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه