اخبار داغ

محسن هاشمی خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی آمار فوتی‌های کرونایی در تهران/ دولت برای تحقق وعده های خود در خصوص حمل و نقل تلاش بیشتری کند!

افزایش ۳۰ درصدی آمار فوتی‌های کرونایی در تهران/ دولت برای تحقق وعده های خود در خصوص حمل و نقل تلاش بیشتری کند!
رییس شورای شهر تهران از افزایش ۳۰درصدی آمار فوتی‌های کرونایی در تهران خبر داد و گفت: تعداد فوتی ها در بهشت‌زهرا بیش از ۷۰نفر در روز رسیده بود اما در حال حاضر این رقم به بیش از ۱۰۰نفر رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس محسن هاشمی  در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: جلسه امروز به علت ویروس کرونا  به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، اولین دستور دو فوریتی این جلسه با امضای ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر به تصوی رسید، این دستور در خصوص تهیه گزارش تغبیر و تحول مدیریت در شورای پنجم توسط شهرداری بود، این گزارش همانند گزارشی است که در ابتدای کار برای دوره مدیریت قبلی ما تهیه کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
رسیدگی به ۱۰ پرونده باغات 
, رسیدگی به ۱۰ پرونده باغات , رسیدگی به ۱۰ پرونده باغات ,
 
,
 
,
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عقب ماندگی این شورا در بحث رسیدگی به پرونده باغات خاطر نشان کرد: امروز ۱۰ پرونده در خصوص باغات مورد بررسی قرار گرفت که تعدادی رای باغ و تعداد دیگر آن رای غیرباغ را از آن خود کردند.
,
هاشمی مطرح کرد: دولت مصوبات بسیار خوبی درخصوص تعمیر و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران دارد و در همین راستا مکاتبات خوبی صورت گرفته است، اما عملا هیچ کدام از آن ها به نتیجه نرسیده است و نمی رسد! کارهای انجام شده تا کنون نیز با بودجه شهرداری صورت گرفته است.
,
 
,
رئیس شورای شهر تهران گفت: در بحث نوسازی بودجه هایی به شهرداری تزریق می شود و واگن های قدیمی در حال نوسازی هستند اما در بحث تهیه واگن نو هنوز هیچ فعالیت جدی شروع نشده است.
,
 
,
هاشمی بیان کرد: نزدیک یکسال است که تحقیقات و پژوهش در خصوص ساخت قطار ملی با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز شده است که اکنون ساخت واگن مترو در ایران از نظر طراحی ۸۵درصد و از نظر ساخت به ۷۵ درصد به دست متخصصان داخلی صورت می‌گیرد. یک قطار ملی نیز به دست رئیس جمهور رونمایی شد که در آن جلسه ایشان فرمودند که قطار تولید شود و بودجه لازم آن تامین شود.
,
 
,
دیگر امکان اخذ وام برای تهیه ناگان عمومی وجود ندارد
, دیگر امکان اخذ وام برای تهیه ناگان عمومی وجود ندارد, دیگر امکان اخذ وام برای تهیه ناگان عمومی وجود ندارد,
 
,
 
,
وی ادامه داد: در گذشته با استفاده از وام از کشورهای سازنده واگن، تهیه می کردیم اما اکنون دیگر امکان استفاده از این وام وجود ندارد، زیر آن کشورها برای ایجاد شغل در کشور خود این وام ها را در اختیار ما قرار می دادند، از همین رو تهیه واگن از طریق اخذ وام میسر نخواهد بود.
,
 
,
رییس شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه از هزار واگن مصوب دولت، ۴۲۰ واگن باقی مانده است، دولت می تواند با استفاده از این مصوبه به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تامین اعتبار کند و ساخت این واگن ها آغاز شود.
,
 
,
هاشمی اظهار کرد: شهرداری تهران برای ساخت ۱۰۵ واگن با شرکت واگن سازی تهران قرارداری را امضا کرده است، لذا می تواند ساخت واگن به سرعت شروع شود، درخواست ما ود انتهای کار دولت این است که این پول را تامین کنند که در شورای شهر و شهرداری بعدی شاهد حضور این واگن ها باشیم.
,
 
,
حداقل تا یکسال آینده درگیر کرونا هستیم
, حداقل تا یکسال آینده درگیر کرونا هستیم, حداقل تا یکسال آینده درگیر کرونا هستیم,
 
,
 
,
وی ازدهام در حمل و نقل در شرایط کرونایی را بسیار حاد دانست و گفت: روزانه نزدیک ۱۰۰ نفر از شهروندان تهرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند و اگر با همین رویه ادامه دهیم این تعداد افزایش می یابد.
,
 
,
رییس شورای شهر تهران بیان کرد: اتحادیه حمل و نقل عمومی اعلام کرده است که اگر مردم زمان کمی در واگن ها و اتوبوس ها باشند، امکان ابتلای آن ها به ویروس کرونا کمتر است. از هیمن رو به مردم توصیه کردیم که بیش از ۱۵ دقیقه در سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.
,
 
,
وی عنوان کرد: با توجه به این بیماری  و شرایط واکسیناسیون در کشور، بنظر می‌رسد حداقل یکسال دیگر این ویروس در کشور وجود خواهد داشت و درگیر آن خواهیم بود.  از همین رو لازم است دولت برای تحقق وعده های خود در خصوص حمل و نقل عمومی تلاش بیشتری کند.
,
 
,
هاشمی بیان کرد: من نمی دانم چرا قفل تامین بودجه حمل  و نقل عمومی کشور باز نمی شود، خیلی ساده است که دولت می خواهد برای این تعداد واگن و اتوبوس تامین اعتبار کند که این واگن ها ساخت داخل است و شعار سال نیز مانع زدایی و پشتیبانی از تولید است، پس در نتیجه اعلام تامین بودجه آن از سوی دولت کار سختی نیست و می توانند از سیستم بانکی و بودجه دولتی تامین شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه