اخبار داغ

مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع):

رفع موانع تولید نیازمند همت جدی ۳ قوه است/ شناسایی و حل مشکلات ۶۰۰ کارخانه و واحد تولیدی در سال ۹۹

رفع موانع تولید نیازمند همت جدی ۳ قوه است/ شناسایی و حل مشکلات ۶۰۰ کارخانه و واحد تولیدی در سال ۹۹
گرمه‌ای گفت: رفع موانع تولید نیازمند همت جدی سه قوه است از این رو باید با تمام توان به دنبال رفع مشکلات تولید و حمایت از آن باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی‌اکبر گرمه‌ای، مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: امسال با توجه به اهمیت حل مشکلات اقتصادی کشور، مقام معظم رهبری برای یازدهمین سال پیاپی شعار سال را یک شعار اقتصادی تعیین کردند و سال 1400 را به عنوان سال، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در خصوص مهم‌ترین موانع پیش روی تولید، افزود: واردات محصولاتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود یکی از اصلی‌ترین موانع تولید به حساب می‌آید از این رو چند سال گذشته مقام معظم رهبری واردات محصولاتی که مشابه آن در داخل هستند را حرام اعلام کردند اما متأسفانه شاهد آن هستیم که جلوی این نوع واردات به بهانه‌های مختلف گرفته نشده و همچنان ادامه دارد.

,

گرمه‌ای تصریح کرد: قاچاق کالا نیز یکی دیگر از موانع اصلی تولید به حساب می‌آید و منظور از قاچاق این کالاهایی نیست که از طریق کول برها وارد کشور می‌شوند بلکه متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای خاص کالای قاچاق زا از موادی قانونی و از طریق گمرکات در حجم‌های بالا وارد کشور می‌کنند که باید جلوی آن گرفته شود.

,

مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه سیکل حمایت از تولید کننده پس از گذشت چندین سال همچنان ناقص است، ادامه داد: این سیکل ناقص از روند دریافت مجوزهای لازم برای احداث واحد تولیدی شروع می‌شود تا مباحث مربوط به مالیات، بیمه و قوانین دست و پاگیری که پیش روی تولید کننده قرار دارد.

,

وی خاطر نشان شد: تولید کننده در چهار مرحله گرفتن مجوزهای لازم، تهیه مواد اولیه، تولید و فروش با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و اگر بخواهیم مقایسه‌ای با دیگر کشورها داشته باشیم، در برخی کشورها روند دریافت مجوزهای لازم برای احداث یک تولیدی به نصف روز کاهش یافته است اما متأسفانه در کشور ما بعضاً سال‌ها این روند به طول می‌انجامد.

,

گرمه‌ای با تأکید بر اینکه رفع موانع تولید نیازمند همت جدی سه قوه است از این رو باید با تمام توان به دنبال رفع مشکلات تولید و حمایت از آن باشند، گفت: قوه مقننه با تصویب قوانین تسهیلگر و حذف قوانین دست و پا گیر می‌تواند به تولید کمک کند همچنین بر روند اجرا شدن صحیح قوانین نظارت داشته باشد زیرا در حال حاضر در کشور قانون به تعداد کافی داریم اما نظارت کافی در اجرای آن وجود ندارد.

,

مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: از قوه قضاییه و تمامی دادستان‌ها و دادگستری‌ها درخواست داریم تا حداکثر همکاری را با تولیدکنندگان انجام دهند و به راحتی حکم تعطیلی یا پلمپ یک واحد تولیدی را صادر نکنند زیرا با تعطیلی یک واحد تولیدی علاوه بر اینکه چرخه تولید ضربه می‌خورد، باعث می‌شود تا درآمد ده‌ها یا صدها کارگر قطع شود که این امر تبعات فراوانی به همراه دارد.

,

وی افزود: مشکلات تولید مختص یک نقطه خاص در کشور نیست و شامل تمام کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی از جمله مشهد و خراسان رضوی می‌شود و تا زمانی که یک عزم و اراده جدی در 3 قوه به وجود نیاید این مشکلات ادامه دارند.

,

گرمه‌ای با اشاره به اینکه تولید کنندگان تنها نباید چشم انتظار دریافت کمک باشند و باید آستین همت خود را بالا بزنند و نگذارند چرخه تولید در کشور از حرکت بایستند، گفت: سال گذشته در ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) اقدامات فراوانی در جهت رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان با کمک مهندسین جهادگر عضو بسیج صنعت و معدن خراسان رضوی انجام شده است.

,

مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان شد: سال گذشته با کمک مهندسان جهادگر مشکلات بیش از 600 کارخانه و واحد تولیدی بررسی و شناسایی شدند که در این راستا با حمایت‌ها و رایزنی‌های انجام شده اکثر مشکلات این واحدها تولیدی تا پایان سال برطرف شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه