اخبار داغ

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی؛

مسجد تعطیل‌بردار نیست/ «افطاری ساده» مسجدی‌ها برای محرومان حاشیه شهر مشهد

مسجد تعطیل‌بردار نیست/ «افطاری ساده» مسجدی‌ها برای محرومان حاشیه شهر مشهد
اسماعیلی گفت: شاید وابسته به وضعیت کرونا در خراسان رضوی در مساجد نماز جماعت اقامه نشود ولی طرح «مواسات»، «مسجد سنگر سلامت» که امروز امنیت غذایی، درمانی و بهداشتی مردم را تأمین می‌کند تعطیل نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با چگونگی فعالیت مساجد در سطح خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی حاکم در استان، هیچ‌گونه اجتماعی خارج از برنامه‌های روتین و روال عادی مساجد صورت نمی‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

«مواسات» و «مسجد سنگر سلامت» پرشور تر از قبل در ماه رمضان

, «مواسات» و «مسجد سنگر سلامت» پرشور تر از قبل در ماه رمضان, «مواسات» و «مسجد سنگر سلامت» پرشور تر از قبل در ماه رمضان,

وی افزود: طرح حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان «مسجد سنگر سلامت»، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و طرح «مواسات» در راستای کمک‌رسانی به قشر کم برخوردار که در شرایط کرونا با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند در تمام مساجد خراسان رضوی در شرایط قرمز کرونایی ادامه خواهد داشت.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: اگر در طول ماه مبارک رمضان وضعیت مشهد به رنگ نارنجی بازگردد نماز جماعت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد اقامه می‌شود و همچنین برنامه‌هایی برای ترتیل خوانی در فضای باز پارک‌های اطراف صحن مساجد تدبیر شده است.

,

برگزاری مراسم شب قدر در فضای باز

, برگزاری مراسم شب قدر در فضای باز, برگزاری مراسم شب قدر در فضای باز,

وی افزود: اگر وضعیت شهر مشهد به حالت نارنجی بازگردد برای شب‌های قدر با مشارکت هیئت‌های مذهبی و شهرداری ۵۰ محفل شب‌های قدر با محوریت مساجد و هیئت‌های مذهبی در ۵۰ نقطه از شهر مشهد در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

,

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، طرح «افطاری ساده» که با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که در سال‌های گذشته در محل مساجد اجرا می‌شد امسال نیز به‌صورت بسته‌های افطاری با رعایت موارد بهداشتی در درب منازل قشر مستضعف حاشیه شهر و افراد کم برخوردار اجرا شود.

,

ائمه جماعت مسئول نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی در مساجد

, ائمه جماعت مسئول نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی در مساجد, ائمه جماعت مسئول نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی در مساجد,

وی افزود: ائمه جماعت مساجد خراسان رضوی به‌طور شرعی و قانونی موظف‌اند تا منویات مقام معظم رهبری، ستاد مقابله با کرونا و مرکز رسیدگی به امور مساجد را در جهت حفظ سلامت مردم، بر اجرای حداکثری رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اذعان داشت: ادارات و مراکز بهداشتی در روز‌های گذشته به مساجد خراسان رضوی مراجعه کرده و گزارش این بازدیدها را به مرکز امور رسیدگی به مساجد تحویل می‌دهند.

,

مسجد تعطیل‌بردار نیست

, مسجد تعطیل‌بردار نیست, مسجد تعطیل‌بردار نیست,

وی افزود: مسئولان بدانند که مسجد پاساژ نیست که بخواهد تعطیل شود، چرا که امروزه تمام امور فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی که موضوع متن جامعه امروزی ایران بوده از مساجد سرچشمه می‌گیرند.

,

اسماعیلی خاطر نشان کرد: شاید وابسته به وضعیت کرونا در خراسان رضوی در مساجد نماز جماعت اقامه نشود ولی طرح «مواسات»، «مسجد سنگر سلامت» که امروز امنیت غذایی، درمانی و بهداشتی مردم را تأمین می‌کند، تعطیل نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه