اخبار داغ

گزارش تصویری؛

ریزش سن غلات در مزارع استان مرکزی

ریزش سن غلات در مزارع استان مرکزی
آفت سن غلات به عنوان آفت کلیدی گندم، نقش به سزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم داشته و لازم است با مبارزه به موقع با این آفت خسارت آن را به حداقل رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آفت سن غلات با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می گردد، نحوه فعالیت سن مادری در کوه و زیر بوته های گون و گیاهان وحشی است که از اواسط اسفند ماه با گرم شدن هوا به صورت دسته جمعی به مزارع گندم حمله می کند، در این زمان بوته های گندم که در مرحله پنجه زدن یا ساقه رفتن هستند مورد تغذیه سن قرارگرفته بطوریکه برگ و جوانه مرکزی مولد خوشه از بین می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

سن های مادری پس از تغذیه کافی جفت گیری نموده و تخم های خود را به صورت دو دسته هفت تایی روی برگ ها می گذارند، پوره های خارج شده از تخم به روی خوشه های گندم رفته و از دانه های شیری گندم تغذیه می کنند و باعث چروکیدگی دانه ها می گردند.

,

زمان دقیق مبارزه با سن در مرحله سن مادر در کنترل و کاهش سن زدگی بسیار مهم است، عملیات مبارزه با سن مادر باید قبل از تخم‌ریزی انجام گیرد چراکه در غیر این صورت مبارزه و سم‌پاشی علیه آفت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه