اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد؛

خدمات غیر اورژانسی تا دو هفته در بیمارستان ها ممنوع!/ فقط 10 تا 15 بیمار غیرکرونایی در الزهرا بستری هستند

خدمات غیر اورژانسی تا دو هفته در بیمارستان ها ممنوع!/ فقط 10 تا 15 بیمار غیرکرونایی در الزهرا بستری هستند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان ها در این دو هفته مجاز به ارائه خدمات اورژانسی هستند و بقیه خدمات که امکان تعویق دو هفته ای دارد به تعویق می افتد و ارائه آن مممنوع است تا ظرفیت بیماران حفظ شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بهروز کلیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در اصفهان و بحرانی خواندن وضعیت اظهار کرد: تمام نقاط اصفهان قرمز است و شرایط سختی را پیش رو داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*80 هزار نفر بر اثر بیماری کرونا در اصفهان تا کنون بستری شدند 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  تصریح کرد: از ابتدا شیوع بیماری کرونا تا کنون بیش از ۸۰ هزار نفر  بستر شدند که متاسفانه از این تعداد ۹ هزار ۴۰۰ نفر مرگ را در تجربه کردیم که چهار هزار و 500 نفر تست کوید ان ها مثبت بوده است.

,
,

وی ادامه داد: در مدت  دو هفته گذشته سیر غیرعادی بیماری کوید را در داخل استان تجربه کردیم و بیش از پنج هزار و 200 نفر را در مراکز درمانی  بستری کرده که این دو برابر بستری ها در اسفند ماه بوده است.

,

*افزایش 10 برابری تعداد بیماران سرپایی نسبت به اواخر اسفند 

, *افزایش 10 برابری تعداد بیماران سرپایی نسبت به اواخر اسفند , *افزایش 10 برابری تعداد بیماران سرپایی نسبت به اواخر اسفند ,

کلیدری با بیان اینکه امار بستری ها در هفته اخر اسفند در شبانه روز ۱۰۰ نفر بود که این عدد در پنج روز گدشته در هر شبانه روز  به بالای ۴۰۰ نفر رسیده است، گفت:  تعداد بیماران سرپایی هم به صورت چشمگیر افزایش پیدا کرده است در روز های اخر اسفند که تعداد بیماران سرپایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بود اکنون روزانه ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر بیمار سرپایی تشخیص داده می شود که حدود ۱۰ برابر  شده است.

,

بهروز کلیدری بیان کرد: از این رو مراکز مختلف درمانی هم فشار غیرعادی را تحربه می کنند و این موضوع در شهرستان ها نیز وجود دارد و در برخی از  شهرستان یک و نیم برابر میزان بستری ها نسبت به  موج سنگین های تجربه گدشته بیشتر است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت های درمان به حداکثر شدن بسیار نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میرها هم رشد کرده است  که البته هنوز زود است که بدانیم مرگ و میرهای این موج چقدر است و در دو هفته ۳۳۶ نفر را از دست دادیم که نزدیک به ۵۰ درصد تست قطعی کرونا داشتند؛ روزانه به 15 تا 25 مرگ در داخل استان رسیدیم که عدد قابل توجه ای است  و نگران کننده است.
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط تمهیداتی از زمان تعطیلات نوروز تا امروز اندیشیده شد و مراکز سراپایی هماهنگ تر و آموزش دیده تر شکل گرفت، این مراکز شبانه روزی در شهرستان ها نیز فعال و در مرکز استان ۵۰ مرکز شبانه روزی ارائه خدمت می کنند و 28 کلینک سازمان  تامین اجتماعی هم مشغول ارائه خدمت هستند.

,
,

*560 بیمار کوید در بیمارستان الزهرا بستری هستند

, *560 بیمار کوید در بیمارستان الزهرا بستری هستند, *560 بیمار کوید در بیمارستان الزهرا بستری هستند,

کلیدری با بیان اینکه حدود ۵۰ مرکز مراقبت در منزل نیز فعال شدند، تصریح کرد: علی رغم همه این تمهیدات می بینیم موج بسیار سنگینی را پیش رو داریم و از ۱۲ یا ۱۳ روز پیش تصمیم سختی گرفتیم و بیمارستان الزهرا را درگیر کردیم و امروز ۵۶۰ بیمار بستری بیناری کوید در این بیمارستان داریم.
بهروز کلیدری با اشاره به اینکه از همه دستگاه ها برای اینکه خدمات بهتری ارائه کنیم کمک گرفتیم، گفت: دستورالعملی امروز صادر شد و تمام طرفیت های درمانی  را تا جایی که امکان داشته است  به بیماری کوید اختصاص دادیم تا بیماری پشت تخت برای درمان در این بیماری قرار نگیرد.

,
,

*بیمارستان ها فقط مجاز به ارائه خدمات اورژانسی هستند و خدمات دیگر ممنوع است

, *بیمارستان ها فقط مجاز به ارائه خدمات اورژانسی هستند و خدمات دیگر ممنوع است, *بیمارستان ها فقط مجاز به ارائه خدمات اورژانسی هستند و خدمات دیگر ممنوع است,

وی افزود: بیمارستان ها در این دو هفته مجاز به ارائه خدمات اورژانسی هستند و بقیه خدمات که امکان تعویق دو هفته ای دارد به تعویق می افتد و ارائه آن مممنوع است تا ظرفیت بیماران حفظ شود.

,

بهروز کلیدری ادامه داد: ساختاری در داخل استان از پنجشنبه ابلاغ شده است که در شهرستان ها همه بیمارستان هایی که کوید درمان می کنند کلینک حاد تنفسی فعال کنند و در اصفهان نیز هفت مرکز مشخص شده اند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در این مراکز بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی دارند و برخی از این خدمات در حوزه سرپایی تعریف نشده بود قرار شد بیماری که در این گروه درمانی قرار میگیرد به صورت سرپایی دریافت کند و بیماران نیازمند خدمات  بستری شوند.

,

کلیدری با بیان اینکه خدمات غیر اورژانسی ممنوع شده است، گفت: امیدواریم در روزهای اینده با نگرانی که در سطح اجتماع ایجاد شده و با محدودیت های که ایجاد شده بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

,

وی ادامه داد: جلسه ای که دو روز قبل  برگزار شد همکاری ها  بیشتر شد و حتی مقرر شد علاوه بر تعطیلی مشاغل 2 و 3 و 4  مشاغل گروه یک نیز از ساعت ۹ و نیم تعطیل باشد و با تردد ها و خصوصاً بین استانی نظارت بیشتر کنند و این ابزاری شود تا بیمار کمتری در استان داشته باشیم.

,

بهروز کلیدری با بیان اینکه ۷۸۰۰ تخت بستری در اختیار داریم  که هر جایی که  کوید وارد شده ۳۰ درصد این ظرفیت را به دلیل فاصله گذاری را از  می برد، اذعان کرد:  وقتی دو هزار بیمار بستری داریم ۳ هزار تخت از دسترس خارج می شود و وقتی ۳ هزار بیمار بستری می شود  نزدیک به ۴ هزار تخت ما از دسترس خارج می شود.

,

*حوادث جاده ای در 9 روز گذشته 811 بیمار بستری داشت

, *حوادث جاده ای در 9 روز گذشته 811 بیمار بستری داشت, *حوادث جاده ای در 9 روز گذشته 811 بیمار بستری داشت,

وی بیان کرد: در دو هفته گدشته دغدغه ایجاد شد که ترددهایی در سطح استان انجام می شد جدای از گسترش بیماری حوادث را بالا برده  و در نه روز بیش از یک هزار ماموریت اورژانس استان به عهده داشت  که به 811 بیمار بستری را در پی داشت و روزانه ۷۰ تا ۸۰ بیمار تصادفی نیز به بیماران ما افزود.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان  تعداد بیماران غیر کرونایی ۱۰ تا ۱۵ نفر است که ده روز پیش بیش از ۳۰۰ بیمار غیر کرونایی داشتیم.

,

وی افزود: بیمارستان در حال تکمیل طرفیت پشتیبانی خود تا طرفیت ۷۵۰ تخت است که حدود ۲۰۰ بیمار دیگر نیز می توان در این بیمارستان بستری کرد که اگر با سیر دو هفته گذشته پیش  برویم فقط کفاف ۴ روز را می دهد.

,

کلیدری با اشاره به همکاری خوب با تامین اجتماعی گفت: ۱۵۵ بیمار  در غرضی امروز بستری است و ۶۰ تخت نیز در شریعتی و 100 تخت در خورشید را به بیماران کرونایی تخصیص داده شده است.

,

وی ادامه داد: بیمارستان کاشانی را برای بیماران تصادفی را حفظ کردیم که اشغال تخت این بیمارستان بیش از ۹۵ درصد است؛ بیمارستان امین نیز برای خدمات غیر کوید حفط شده است و بیمارستان تک تخصصی نیز برای بیماران نیاز به تخصص اورژانس به کار ببریم.

,

بهروز کلیدری گفت: در بیمارستان فارابی تعداد بیماران ۵۰ بیمار که امکان جابه حایی بود، جا به جا کرده و در این بیمارستان ۱۰۰ تخت برای کوید اماده شد البته با توجه به ساختار این بیمارستان روان پزشکی است که شرایط خاصی دارد.

,

*در داران صد در صد ظرفیت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است

, *در داران صد در صد ظرفیت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است, *در داران صد در صد ظرفیت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است,

کلیدری با اشاره به اینکه  در داران بیشتر از صد در صد ظرفیت به بیماری کرونا  اختصاص پیدا کرده و مجبور به استفاده از ظرفیت بیمارستان  فریدون شهر و چادگان شدیم، گفت: در سطح استان  بیمارستان های خصوصی و  خیریه و نیز به کار گرفته شده است؛ اگر تولید بیماری را در استان کاهش ندهیم شرایط ممکن است سخت شود و نه تنها  بیمار کوید در صف انتظار دریافت خدمت قرار گیرد، بلکه بیماارن اورژآنسی نیز در صف قرار می گیرند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه  تاب اوری بیمارستان ها  تا ۳ هزار تخت است واز این پاسخ گو نیست، ادامه داد: پرسنل ما فشار زیادی را تحمل کرده است  و به اجبار  این موج نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد فشار بیشتر به همکاران وارد کنیم و از نیروهای دیگر داخل سیستم هم کمک میگیریم در کنار نیروهای متخصص هم تحت فشار هستند در داران ۷۰ بیمار بستری داشتیم که فقط یک متخصص داخلی حضور داشت که اکنون دو متخصص داخلی وجود دارد و اکنون روزانه ۱۰۰ بیمار داریم که فضای سنگین است و اگر برای یکی از همکاران مشکلی پیش بیاید؛ شرایط سخت می شود.

,

بهروز کلیدری عنوان کرد: در زمینه واکسن استان اصفهان در کشور وضعیت نسبتا خوبی دارد و پرسنل بیمارستان های درگیر بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد واکسینه شدند و بقیه بیمارستان ها بیش از ۶۰ درصد واکسینه شدند؛ ۲۹ هزار واکسن دریافت شده که ۲۳ هزار واکسن نفر تا روز گدشته تزریق شده بود؛ اما این نکته مهم است که اگر همه همکاران هم همین لحظه واکسینه کنیم به این موج نمی رسد چرا که شش هفته برای ایمنی لازم است.

,

*در اکسیژن شرایط غیر عادی نداریم 

, *در اکسیژن شرایط غیر عادی نداریم , *در اکسیژن شرایط غیر عادی نداریم ,

وی ادامه داد: وضعیت  اکسیژن استان اصفهان ما در کشور به نسبت خوب است و مکرر از استان های دیگر نیز با درخواست اکسیزن رو به رو هستیم و تلاش میکنیم که مراکز خودمان حداکثر استفاده را داشته باشند البته اخلاقی نیست که دیگر هموطنان محروم باشند و سعی کردیم بیشترین تعامل را داشتنه باشیم

,

بهروز کلیدری ادامه داد: وضعیت اکسیژن در اکثر بیمارستان ها خوب است و حداکثر حمایت وجود دارد و وصعیت غیر عادی در تامین اکسیژن نداریم و سعی کردیم به استان های دیگر کمک کنیم و هم آن ها را به منابع دیگر متصل کنیم

,

کلیدری با اشاره به هشدارهایی که دانشگاه از نیمه اسفند داده بود، گفت:  در مورد نقاهت گاه و تجربه هایی که  در ۱۴ ماه گدشته بوده این است که به ان شکل نقاهتگاه داشتن تجربه موفقی نبود چرا که از یک طرف نیروی متخصص نداشتیم و تمایلی هم از سوی بیمارانی نبود تا در این نقاهتگاه ها بمانند و ما با با بیمارانی که کارتن خواب هستند و جایی ندارند رو به رو شدیم از این جهت تصمیم برای نقاهتگاه گرفته نشد.

,

وی گفت: اما در یک هفته گدشته در دانشگاه بخش های مکمل کرونا که در مجاورت بخش های اصلی کرونا قرار می گیرند و سطح کیفیت خدمات افت میکند البته از مراقبت؛ در حال حاضر در بیمارستان الزهرا این تمهید اماده شده است که بیماران در سطح پایین تر منتقل شوند و مراقبت های روزانه برقرار بماند/
بهروز کلیدری گفت: حمایت لوجستیکی قایل توحه نیاز دلریم که عمده ترین مشکل تخت های بیمارستانی بوده داست که افراد خیر در این زمینه کمک هایی انجام دادند.

,
,

بهروز کلیدری در مورد بیمارستان های صحرایی گفـت: بیمارستان صحرایی سپاه در سپاهان شهر شر فعال است و با ارتش هماهنگی  شده که اگر لازم شد ۱۰۰ تخت نیز با بیمادستان صحرایی در مجاورت بیمارستان الزهرا ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه