اخبار داغ

رییس اداره درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشریح کرد؛

تعداد مراکز خدمات دهنده به ایثارگران بسیار کمتر از میزان نیاز این قشر است/ هرچقدر از مرکز کشور دور می شویم، دسترسی به امکانات هم کمتر می شود

تعداد مراکز خدمات دهنده به ایثارگران بسیار کمتر از میزان نیاز این قشر است/ هرچقدر از مرکز کشور دور می شویم، دسترسی به امکانات هم کمتر می شود
رییس اداره درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به سؤالات صاحب نیوز پیرامون وضعیت بیمه ایثارگران، میزان پوشش بیمه ای هزینه های درمان، دلیل تهیه فاکتور هزینه ها، سرانه بیمه بنیاد، مشکلات پرداخت های بیمه، هزینه های شاغلان در دستگاه ها و تبعیض در درمان و خدمت رسانی میان مرکز استان و شهرستان ها، پاسخ گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ جانبازان، شیران دیروز عرصه نبرد و حافظان جان و مال و ناموس این کشور هستند و امروز هم صبورانه بر عهد و پیمان خود با امامین انقلاب ایستاده اند و کمتر از درد و رنج ها و مرارت های جسمی و روحی خود سخن می گویند و چون کوه، استوار و ثابت قدم، هنوز هم از لزوم جانفشانی برای اسلام و انقلاب و میهن برای ما می گویند. اما وظیفه ما پیگیری مشکلات این عزیزان و کاستن روز افزون رنج های آنان است. به همین منظور با اردشیر توانا، رییس اداره درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در این خصوص به گفت و گو نشستیم که مشروح آن در ادامه تقدیم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وضعیت بیمه ایثارگران و نحوه پرداخت هزینه ها به چه صورتی است؟ آیا جانبازان حتماً باید برای همه هزینه ها، فاکتور ارائه دهند؟

, وضعیت بیمه ایثارگران و نحوه پرداخت هزینه ها به چه صورتی است؟ آیا جانبازان حتماً باید برای همه هزینه ها، فاکتور ارائه دهند؟, وضعیت بیمه ایثارگران و نحوه پرداخت هزینه ها به چه صورتی است؟ آیا جانبازان حتماً باید برای همه هزینه ها، فاکتور ارائه دهند؟,

روال کار به این صورت است که بیمه گر ایثارگران یعنی همان بیمه مکمل با مراکز طرف های قراردادی که نیاز ایثارگران است و خدمات مختلف را ارائه می دهند، قرارداد می بندد و ایثارگران هم با مراجعه به آن مراکز از آن خدمت به صورت رایگان بهره مند می شوند. اما از آنجایی که تعداد مراکز زیاد است و نوع خدمت آن ها هم متفاوت است و با توجه به وضعیت مالی نه چندان خوب بیمه دی، مراکز خدماتی تمایل زیادی برای انعقاد قرارداد با بیمه ایثارگران ندارند. به همین دلیل هم تعداد مراکز خدمات دهنده به ایثارگران در حال حاضر خیلی کمتر از میزان نیاز است و بسیاری از عزیزان مجبور به استفاده از مراکز غیر طرف قرارداد می شوند که باید فاکتور خدمات را از آن مراکز دریافت کنند و به بیمه ارائه دهند و بیمه هم مطابق با تعرفه هایی که دارد، هزینه ها را به حساب ایثارگران واریز می کنند. البته الان پیک موتوری اسناد هزینه ها را دریافت می کند و تحویل مراکز بررسی اسناد می دهد و آن ها هم بعد از بررسی های لازم، هزینه را به ایثارگران برمی گردانند.

,

اخیراً رضایتمندی نسبت به پرداخت ها در ایثارگران بیشتر شده است.لطفاً در این باره توضیح دهید.

, اخیراً رضایتمندی نسبت به پرداخت ها در ایثارگران بیشتر شده است.لطفاً در این باره توضیح دهید., اخیراً رضایتمندی نسبت به پرداخت ها در ایثارگران بیشتر شده است.لطفاً در این باره توضیح دهید.,

با آمدن آقای مهندس اوحدی، گشایش در تأمین حق سرانه ای که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ایجاد شده و پرداخت های بیمه دی به ایثارگران و مراکز خدماتی هم به روزتر شده است و زمان انتظار برای دریافت هزینه ها هم برای ایثارگران و هم برای مراکز طرف قرارداد، کاهش یافته است و به همین دلیل هم جانبازان ما رضایت بیشتری نسبت به دو سال پیش در این خصوص دارند، اما این به معنای رسیدن ما به هدف خود برای جلب رضایت ایثارگران نیست و هنوز با این هدف فاصله داریم.

,

در حال حاضر، چه میزان از هزینه های درمانی ایثارگران از سوی بیمه پرداخت می شود؟

, در حال حاضر، چه میزان از هزینه های درمانی ایثارگران از سوی بیمه پرداخت می شود؟, در حال حاضر، چه میزان از هزینه های درمانی ایثارگران از سوی بیمه پرداخت می شود؟,

قبلاً مصوبه ای وجود داشت که باید همه هزینه های ایثارگران به صورت کامل از سوی بنیاد یا بیمه گر پرداخت شود، اما بعداً این مصوبه اصلاح شد و قرار بر این شد تا هزینه ها بر اساس رویه معمول و تعرفه هایی که هر سال بر اساس شیوه نامه ای به استان ها اعلام می شود، پرداخت شود. به همین دلیل، درصد و میزان مشخص و ثابتی برای پرداخت هزینه ها وجود ندارد. مواردی وجود دارد که صد در صد هزینه های یک جانباز به او پرداخت می شود، اما موارد بسیاری هم هست که تنها بخشی از هزینه ها به ایثارگر برگردانده می شود.

,

به دلیل اینکه در بعضی از موارد، ایثارگر به دلایل مختلف نظیر همراه نداشتن مدارک لازم و یا ناچیز بودن هزینه، فاکتور دریافت نمی کند، خیلی از هزینه هایی که جانبازان در مراکز درمانی می پردازند، اصلاً به مراکز بیمه ارائه نمی شود.

,

قبلاً مشکلاتی در خصوص تأمین هزینه های درمان ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی وجود داشت. وضعیت امروز چگونه است؟

,

مصوبه ای وجود داشت که هزینه های درمان ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی بر عهده نهاد و دستگاه مربوطه است که همیشه طرفداران و مخالفان خود را داشته است و نهایتاً از سال 1394 به بعد تصمیم بر این شد تا هزینه های درمان همه ایثارگران شاغل و غیر شاغل بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و تنها هزینه های عزیزانی که در نیروهای مسلح مشغول هستند، از طریق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تأمین می شود و ربطی به بنیاد شهید ندارد.

,

جانبازان در شهرستان های استان اصفهان از تبعیض در درمان و خدمات رسانی مرکز استان نسبت به شهرستان ها گلایه هایی دارند. گاهی ایثارگران ازعدم آشنایی پرسنل درمانی با مشکلات آنان سخن می گویند و اینکه این مشکلات در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) وجود ندارد و همه کادر درمانی نسبت به معضلات جانبازان توجیه هستند. نظر شما چیست؟

, جانبازان در شهرستان های استان اصفهان از تبعیض در درمان و خدمات رسانی مرکز استان نسبت به شهرستان ها گلایه هایی دارند. گاهی ایثارگران ازعدم آشنایی پرسنل درمانی با مشکلات آنان سخن می گویند و اینکه این مشکلات در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) وجود ندارد و همه کادر درمانی نسبت به معضلات جانبازان توجیه هستند. نظر شما چیست؟, جانبازان در شهرستان های استان اصفهان از تبعیض در درمان و خدمات رسانی مرکز استان نسبت به شهرستان ها گلایه هایی دارند. گاهی ایثارگران ازعدم آشنایی پرسنل درمانی با مشکلات آنان سخن می گویند و اینکه این مشکلات در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) وجود ندارد و همه کادر درمانی نسبت به معضلات جانبازان توجیه هستند. نظر شما چیست؟,

این موضوع در تمام کشور مطرح است و ایثارگرانی که ساکن تهران هستند، از امکاناتی برخوردار هستند که در دیگر استان ها وجود ندارد. به عنوان مثال ایثارگران در تهران اگر مشکلی داشته باشند، خیلی راحت به بیمارستان خاتم و ساسان مراجعه می کنند و بستری می شوند و خدمات مربوطه را دریافت می کنند و برمی گردند و نیازی به هیچگونه پرداختی نیست، اما در استان اصفهان، حتی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در برخی از موارد، دریافت هزینه از ایثارگران دارد و هرچقدر از مرکز کشور دور می شویم، دسترسی به امکانات هم کمتر می شود. البته بحمدالله اکثر شهرستان های استان اصفهان از امکانات درمان مناسبی نسبت به سایر استان ها برخوردار هستند. البته همکاران ما موظف هستند تا به گونه ای برنامه ریزی کنند تا ایثارگران ما بتوانند از حداکثر امکانات و خدمات درمانی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی که در شهرستان ها وجود دارد، بهره مند شوند. در سال های گذشته بیمه ایثارگران چون حق سرانه بنیاد را به موقع دریافت نمی کرد، نمی توانست پرداخت به مراکز درمانی را به خوبی انجام دهد و رغبت چندانی از سوی مراکز برای بستن قرارداد با بیمه ایثارگران وجود نداشت که الان کمی وضعیت بهتر شده است، اما این مشکل در استان اصفهان هنوز هم وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه