اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی:

برخی مؤسسات ۵۰۰ تا هزار واحد مسکونی می خرند و احتکار می‌کنند

برخی مؤسسات ۵۰۰ تا هزار واحد مسکونی می خرند و احتکار می‌کنند
وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از ظرفیت قانون مالیات بر خانه های خالی، جلوی احتکار و انباشت مسکن گرفته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره قیمت مسکن اظهار کرد: بازار مسکن دچار التهاب است و قیمت‌ها واقعی نیست امیدواریم این شرایط حباب گونه از بازار مسکن رخت بربندد و مردم بتوانند ثباتی را شاهد باشند؛ نهاده‌های مسکن متأثر از شرایط سایر بازارهاست و دچار تحول قیمتی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی درباره ثبت وضعیت ملکی اشخاص در سامانه املاک و اسکان کشور گفت: مهم برای ما این بود که بتوانیم طرح جامع مسکن را با اطلاعات دقیق و واقعی طرح ریزی کنیم؛ دولت باید بداند همه ساله برای چند واحد مسکونی برنامه ریزی کند.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی افزود: هر آنچه در طرح جامع مسکن آمده یا در طرح جهش تولید مسکن به تصویب مجلس رسیده، همه بر اساس مفروضات آماری است که تحلیلی است نه اقلام ثبتی آماری.
,
 
,
وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، امکان ثبت اطلاعات ملکی اشخاص در سامانه املاک و اسکان فراهم شده است؛ مردم از ۱۹ فروردین به این سامانه مراجعه می‌کنند و ما بر اساس آن، مالک و مستأجر بودن را شناسایی می‌کنیم و سپس با توجه به رشد جمعیت و اطلاعاتی که سازمان ثبت احوال از زاد و ولد، مرگ و میر و ازدواج ارائه می‌دهد با اطلاعات سامانه اسکان تقاطع می‌دهیم و با توجه به نتایج به دست آمده برای بخش مسکن برنامه ریزی می‌کنیم.
,
 
,
 
,
برخی مؤسسات ۵۰۰ تا هزار واحد مسکونی می خرند و احتکار می‌کنند
, برخی مؤسسات ۵۰۰ تا هزار واحد مسکونی می خرند و احتکار می‌کنند,
 
,
اسلامی یادآور شد: پول‌هایی که وارد مسکن می‌شود و التهاب و گرانی در این بخش ایجاد می‌کند یا مؤسساتی که ۵۰۰ یا هزار واحد مسکونی خریداری کرده و از این واحدها برای رسد سرمایه خود بهره می‌برند، با استفاده از ثبت در سامانه اسکان و همچنین جرایم مالیاتی در نظر گرفته شده برای خالی ماندن آنها، شناسایی و اعمال مالیات شده و سفته بازی در بخش مسکن را پُر ریسک می‌کند تا هزینه‌های آنها اضافه شود و پول به سمت ساخت و ساز مسکن برود نه احتکار و انباشت مسکن.
,
 
,
 
,
درآمد مالیاتی خانه‌های خالی به جیب مردم می‌رود نه دولت
, درآمد مالیاتی خانه‌های خالی به جیب مردم می‌رود نه دولت,
 
,
وی خاطرنشان کرد: طبق طرح جهش تولید مسکن، قرار است درآمدهای حاصل از مالیات بر خانه‌های خالی، به صندوق مسکن واریز شود که منافع آن در خدمت مردم خواهد بود و در بخش‌های مصرفی دولت وارد نمی‌شود.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی درباره تعویض اراضی مرغوب شهری با خانه‌های خالی مردم گفت: اگر واحد مسکونی خالی داشته باشند، طبق نرخ کارشناسی شده و با توافق خود مالک، این واحدها در اختیار مردمی که ثبت نام کرده اند و در لیست افراد فاقد مسکن ما قرار دارند، گذاشته می‌شود؛ حتی کسانی که بخواهند تبدیل به احسن کنند هم می‌توانند از این واحدها بهره ببرند؛ در مقابل ما هم زمین مرغوب شهری در اختیار مالکان این واحدها قرار می‌دهیم و از آنها حمایت می‌کنیم تا ساخت و ساز کنند.
,
 
,
اسلامی با بیان اینکه سال گذشته در تولید واگن باری خودکفا شدیم، گفت: بعید می دانم امسال لکوموتیو تولید داخل وارد ناوگان شود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه